Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, bedre å få 4k en gang, enn 500 hver måned...

 

500 er lett å bruke opp, 4k derimot blir som en liten investering...

Nå legger jo disse seg på det jeg får fra før, så det blir jo 1600-ish hver måned fra og med januar, og når dette legger seg på de pengene jeg har fra før så er det heller vanskelig for meg å waste de 400. Hadde jeg kun hatt 400 hadde det blitt borte før jeg rakk å knipse, men når jeg ser den store totale summen så blir jeg motivert til å spare.

 

Men vil tro jeg kommer til å bruke de 400 ekstra som matpenger når jeg står på ski, så da blir de vel lett brukt opp anyway I guess ...

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Jeg tenkte som følger når jeg bestemte meg for 430EX II:

Dersom jeg blir "blitz-avhengig", så kan 430EX II fungere som slave for en 580EX II (eller hva den heter). Dersom blitz ikke er noe for meg, har jeg i alle fall ikke kjøpt den dyreste.

 

:)

 

Ang Japan Photo og 430EX II, så fikk jeg følgende svar i begynnelsen av august:

 

Foreløpig har vi valgt å ikke ta inn denne blitzen før Canon sin

høstlansering i slutten av august. Hvorvidt vi tar inn denne modellen

eller ikke avhenger av hva Canon eventuelt lanserer av nye blitzer.

 

Ta kontakt med oss igjen etter 26.august så har vi mer konkret

informasjon.

Lenke til kommentar

430 EX er vel egentlig like grei som 430 EX II. Bortsett fra noen nice-to-have features så er det den samme blitzen.

 

Er enig i at den egner seg fint som slave til en 580 hvis behovet melder seg. Men da ville jeg også vurdert en ekstra 430.

 

Prøvde meg faktisk med en 580 EX + 430 EX i slutten av august - fungerte overraskende godt sammen.

 

Tom

Lenke til kommentar
430 EX er vel egentlig like grei som 430 EX II. Bortsett fra noen nice-to-have features så er det den samme blitzen.

Er enig i at den egner seg fint som slave til en 580 hvis behovet melder seg. Men da ville jeg også vurdert en ekstra 430.

Prøvde meg faktisk med en 580 EX + 430 EX i slutten av august - fungerte overraskende godt sammen.

Tom

Henger meg på den 430 blitzen jeg. Fikk den i julegave sist jul, den er meget bra...men det forundret meg nå at batteriene allerede var oppbrukt. Har ikke tatt særlig mange bilder med blitz jeg, men batteriene har stått i da hele tiden. Kanskje den lades ut raskere slik, burde kanskje ta ut de fire batteriene når den ikke er i bruk. (Bare at da er den ikke så lettvint å ta i bruk raskt når man trenger den.) Kanskje jeg hadde kjøpt en dårlig sort batteri, de var gule og det stod IKEA på de.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...