Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har vel tjent tett mot 45-50 000 i år. Ikke et øre igjen. Hvor i svarte f*en ble det av pengene?

 

 

Olympus E-3 - Olympus E-400 - ED 14-54/2.8-3.5 - ED 50-200/2.8-3.5 - ED 14-42/3.5-5.6 - FL-36 - FL-50R - Metz 44AF

Olympus OM-2 - OM Zuiko 28/2 - OM Zuiko 50/1.8 - OM Zuiko 100/2.8 - Vivitar 285

Bare E-3, 50-200 og FL-50R som er kjøpt i år. :p

 

+ OM 100/2.8, men det kostet meg 100 spenn.

Lenke til kommentar

Ok. Da skal jeg bestille meg blitz. Har Canon 30D. Jeg tenkte å kjøpe Speedlite 430EX II og OC-E3 "Off camera show cord". Jeg har føreløpig ikke peiling på blitz, og ikke allverdens forståelse på lys heller enda.

 

Kabelen er jo for å få blitzen av selve huset, noe jeg tror kan være lurt. Blitzen skal stort sett brukes innendørs, og kanskje enkel portrettfotografering.

 

Er dette veien å gå, eller bør jeg tenke helt annerledes?

Lenke til kommentar

PocketWizards stemmer selvfølgelig. Jeg listet bare opp mulighetene, og kabel er utvilsomt det som er rimeligst og gir mest kontroll mesteparten av tida. Skal man sette fra seg blitsen er det mer upraktisk, men til portretter fungerer det veldig ofte finfint å holde blitsen ved, over, under, foran, bak eller andre steder i forhold til kamera. Og da er kabel ypperlig.

Lenke til kommentar
PocketWizards stemmer selvfølgelig. Jeg listet bare opp mulighetene, og kabel er utvilsomt det som er rimeligst og gir mest kontroll mesteparten av tida. Skal man sette fra seg blitsen er det mer upraktisk, men til portretter fungerer det veldig ofte finfint å holde blitsen ved, over, under, foran, bak eller andre steder i forhold til kamera. Og da er kabel ypperlig.

 

I går bestilte jeg 3 stk 5m ledning, 1 splitter, 3 blitsskoledninger og 1 15cm ledning ut fra kamera, alt i alt 102xkr... Bestilte i butikken altså, de hadde alt utenom 5meters ledningene. Så får de vel neste uke eller 2 da... Billigere enn PW, litt mer å holde styr på kanskje, men billigere, og jeg er på budsjett for tiden...

 

Enten blir det 70-200VR + 14-24mm, 14-24mm + D700, 70-200VR + D700 eller D3 innen jul... Eller, om jeg er flink, bare 70-200VR inne jul, og FF for skattepenga/feriepenga :D

Lenke til kommentar

Takker for svar. Jeg var altså ikke helt på jordet at en slik løsning var fin å starte med. :)

 

Da går bestillingen avgårde om litt. :)

 

Edit: Hm. Tenkte å bestille hos yaha.no, men der aner de ikke når de får inn 430EX II igjen... Er nesten ingen andre som har både 430EX II og kabelen (OC-E3). Amentio har alt, men de vil jeg helst ikke handle fra lest om litt for mange som har problemer med dem).

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
300-350 kr mnd, var ikke særlig mye da :p
Penger er penger. De kommer jo i tillegg til det jeg får fra før. ;) (er 400kr btw, det er 5 utbetalingsmåneder hvert halvår)

 

Men nå har det seg jo sånn at innen jeg får disse 2000 for dette halvåret så har det allerede vert tre utbetalinger, så da blir de fordelt utover de to siste, så jeg vil få 1000 spenn ekstra i november og desember. Hvis ikke de gjør det på en annen fancy måte.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...