Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var ikke morsom lesing gitt. På HWs test har de jo ikke nevnt liknende problemer med skrift, men de har kanskje ikke peepa like mye. Men du har lest mye positivt om S2431 eller? Greit å ha pivot også. Har jeg f. eks en del bilder i portrettformat kan jeg jo utnytte meg av pivot. :)

Nei har ikke lest så mye om S2431, bortsett fra det som står her på forumet da, og her er det en del positive kommentarer, uten at jeg vet hvor mange som har/har sett skjermen. Den begynner jo å dra på årene nå, hvis noen kan tipse om en 24" for fotoredigering rundt 5000 så hadde det vært veldig flott:)

 

Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg pc først, men nå kommer det visstnok et nytt chipsett fra Intel rundt juletider, så da utsetter jeg det inntil videre.

Lenke til kommentar

Har kikket en del rundt nå. Prad.de er et godt utgangspunkt, de skal ha gode tester.

 

HP LP2475w ser veldig spennende ut, ikke bare har den S-IPS panel, den skal være ok til spill også, og er relativt lavt priset (link til produktguiden her). Kan tiltes til portrettmodus, har HDMI-innganger og til og med digital lydutgang hvis du bruker HDMI som source. Responstid 6 ms grå/grå og 12 ms hvit/sort, noe som må sies å være mer enn akseptabelt for en hobbyspiller som meg.

 

It is fascinating that the HP LP2475w is capable of covering the large AdobeRGB colour space completely without an LED backlight.
Desverre er den ikke like god i sRGB, som de fleste skjermer med "wide-gamut", men med riktig kalibrering er problemet ikke så stort.
For calibrations to sRGB or AdobeRGB, the contrast is considerably higher than 700:1, on the other hand, and therefore leaves nothing to be desired. The black values are considerably less than 0,2 cd/m² when calibrated and therefore automatically ensure a full black, which also provides a dynamic visual experience for video playback.

...

Not only because of the S-IPS panel with its resistant viewing angles is the LP2475w highly recommended for graphics workers, but also because accurate display of smaller colour spaces can be brought about, e.g. through using colour profiles and the definition of the working colour space in Photoshop or PaintShopPro. Even though the contrast values are not as good as those provided by modern S-PVA panels, the HP LP2475w still convinces completely when it comes to image quality.

....

For a 24-inch model with an S-IPS panel, the price of € 550.00 is a downright bargain. The features and high-quality colour reproduction make the model an insider tip for graphics workers with a small budget. Even more demanding users who do not want to have to deal with the viewing angle dependencies of the widely used TN panel will take pleasure in this model.

 

550 euro ligger den på i europa, 4600 kr i Norge. Ser ut som et godt kjøp. Tror jeg skal slå til på denne :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...