IceFox Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Få lov? Får dere f. eks ikke lov til å bruke curves og levels? Kun brightness/contrast? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Haha. Når jeg gikk media i gamle dager les: i fjor så fikk vi alltid evig lang tid på fotooppgaver. Jeg ble ferdig fort og satt og kjeda meg mens de andre begynte på oppgaven en time før innlevering. I gamle dager? Var det i forfjor? Trykk på spoileren du. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Få lov? Får dere f. eks ikke lov til å bruke curves og levels? Kun brightness/contrast? Jo, men poenget mitt er der. Kun ett layer fikk jeg bskjed om, osv. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Haha. Når jeg gikk media i gamle dager les: i fjor så fikk vi alltid evig lang tid på fotooppgaver. Jeg ble ferdig fort og satt og kjeda meg mens de andre begynte på oppgaven en time før innlevering. I gamle dager? Var det i forfjor? Trykk på spoileren du. My bad, but even more disturbing... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Trodde de fleste forstod at det var en spøk etter de hadde sett spoileren, tok tydeligvis feil Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja ja ja. Morsomt er det likevel. Tidsbegreper som det eventuelt spøkes med (eller menes alvorlig) tolkes forskjellig av folk i forskjellige aldre, så det vi "gamle" finner ekstra morsomt er kanskje litt annerledes. Selv om det var ment som en vittighet, for ofte omtale to år som en evighet her på forumet. Det minner meg litt om de evige spørsmålene om en modell som fremdeles selges er utrangert. Morsomme tidsbegrep. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Få lov? Får dere f. eks ikke lov til å bruke curves og levels? Kun brightness/contrast? Jo, men poenget mitt er der. Kun ett layer fikk jeg bskjed om, osv. Hvem bryr seg om hvor mange layers dere bruker så lenge dere tar "flatten image" før dere leverer?! Evt. lever et bilde hvor det kun er brukt et lag, og så et bilde hvor dere har brukt flere. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Gjør det bedre... Det er en grunn til at dere får så mye tid... Grunnen er vel at jeg og 2-3 andre av 16 elever faktisk kan PS, litt ihvertfall, i tillegg til at læreren vår er borte i 2 uker, og vi må ha vikar, dvs ei dame som ikke visste hvordan hu brukte en prosjektor. Vi får heller ikke lov til å gjøre noe særlig annet enn saturation/contrast og crop. Men ja, jeg ser poenget ditt, åff kårs. Få lov? Får dere f. eks ikke lov til å bruke curves og levels? Kun brightness/contrast? Jo, men poenget mitt er der. Kun ett layer fikk jeg bskjed om, osv. Det er det dummeste jeg har hørt siden en viss brite plapret om "fred i vår tid". Gjør det du vil, så flater du ut bildet og sier at du er mad skilled med kurvene. Fuckyeah. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 heldigvis så fikk vi ingen slike tåpelige begrensninger. Men enig med Sn0dig at det var mye dødtid (spes. vg2). Nei hadde jeg fått sånne tåpelige begrensninger så hadde jeg skjelt ut læreren for inkompetanse (noe jeg faktisk har gjort i enkelte sammenhenger). Prøv å snakk deg ut av det, eller følg forrige råd med flatten etter curver etc. og kun et layer med hue/saturation (opp eller ned your choice). Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Tips til korleis ein kan ta bilder av røyk? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 På visse fotooppgaver på VG2 måtte vi levere originalfilene og de redigerte.. Dere kan jo tenke dere hvordan det gikk når læreren som har 0 peiling på foto vurderte skarphet ut ifra råfiler fra d200 som hadde skarphet på -2 elns... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Tips til korleis ein kan ta bilder av røyk? Meg om mine ps ferdigheter Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Er ikke samleplata gitt ut på JEPS? Hvem har ansvaret der nå? Har alt fra eldre album så samleplata har ikke så mye å si, tribute plata derimot har noen fæle "hakk" som ikke hører hjemme... Turboneger sin versjon Ikke alle er like glad for Ingrids versjon: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=517005 Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Så det der med pondus ja... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ikke alle er like glad for Ingrids versjon: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=517005 Tom Men helledussen da. Som gammel jokke-fan så synes jeg bare det er flott med en slik hyllest, selv om hun tok sangen en helt annen vei enn den versjonen jeg er vant til.Uansett så minner det meg på denne: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Oh, flashback! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Endret 8. oktober 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg sitter og kikker på skjermer... har lurt på en Eizo 24". Er det noen som kan forklare meg forskjellen mellom Eizo FlexScan S2431W og Eizo FlexScan HD2441W? Så vidt jeg kan se har de samme spesifikasjoner på panelet, men 2441 har blant annet HDMI-inngang. Sliter litt med å forstå hvorfor 2431 er hakket dyrere... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Send selger en mail da vel Håper på noen skikkelige høstdager fremmover nå med mye dårlig vær. Kunne tenkt meg å prøve fotografering i drittvær før det blir for kaldt til å stå ute uten hansker. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Har bare fotografert i drittvær de siste dagene. PM formulerte værtettingen på E-3 greit; du gir opp før det gir opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå