Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha. .måtte bare siden vi var inne på dette med litt gammelt datastasj ;) har et tastatur fra en acer laptop som var produsert 14/05-1991. Ganske stilig var det faktisk en gang. Tastaturet kunne taes ut av laptopen.

 

Clickety click click :D god lyd i detta ;)

post-26623-1223412324_thumb.jpg

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Musa er suveren, det er tastaturet også. :)

 

Tastaturet er opprinnelig et Tandberg Notis tastatur som jeg kjøpte billig for mer enn 10 år siden. Opprinnelig hadde det en del ekstra spesialtaster som gav en del rare tegn når jeg i vannvare trykte på dem, så de tastene fjerna jeg (lodda dem ut). Så tok jeg litt epoxy og glassfibermatter og støpte igjen hulla etter tastene, og til slutt spraylakka jeg tastaturet med sølv/glitter lakk med litt klarlakk på toppen.

 

Musa er en god gammal Logitech TrackMan, helt suveren. Man styrer med tommelen på kula mens selve "musa" ligger i ro. Dermed er musa hele tiden plassert på samme sted, pluss at man kan fylle opp skrivebordet med ting og tang som ikke kommer i veien for musa siden den ikke flyttes.

 

Har forresten tilsvarende mus på jobben også, alltid like moro hver gang noen kommer og skal bruke PCen min og prøver å flytte på musa og ingenting skjer. :lol:

Lenke til kommentar

Jeg bruker en sånn trackball til daglig. Er imponert hvor lenge den har levd. Kom over kvitteringa til den nylig, og den ble kjøpt i 2001. Funker omtrent som om den var ny fortsatt. :)

 

Jeg var nødt til å anskaffe en sånn en. Dersom jeg bruker vanlig mus over for lang tid, får jeg musearm. Men når jeg spiller, så bruker jeg vanlig mus. Og ellers også når jeg må ha presisjon. For det har man overhodet ikke med en trackball. :)

Lenke til kommentar

To av våre grafiske designere bruker trackball på sine Mac-er, så nøyaktighet bør ikke være noe problem hvis du først lærer å bruke den. Selv takler jeg det ikke, og kommer ikke til å gidde å lære meg det heller. Men for de som sitter og jobber på maskinen hele dagen så er faren for musearm overhengende.

Lenke til kommentar
Gjør det bedre... Det er en grunn til at dere får så mye tid...

 

Grunnen er vel at jeg og 2-3 andre av 16 elever faktisk kan PS, litt ihvertfall, i tillegg til at læreren vår er borte i 2 uker, og vi må ha vikar, dvs ei dame som ikke visste hvordan hu brukte en prosjektor. Vi får heller ikke lov til å gjøre noe særlig annet enn saturation/contrast og crop.

 

Men ja, jeg ser poenget ditt, åff kårs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...