Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror 24mm-eren jeg bruker til oktoberfesten ikke fokuserer helt bra...

Kanskje den trenger kollimering?

Que? Det var et nytt ord; men ettersom Google er min venn, så fant jeg ut av det.

 

Det kan nesten virke slik.

 

Siden du allerede har det meste av fotoparken på service, hvorfor ikke slenge med denne også...

Kan vel like gjerne gjøre det da det er ikke morsomt med uskarpe bilder. Men da går vel resten av oktoberfesten fløyten ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Kan vel like gjerne gjøre det da det er ikke morsomt med uskarpe bilder. Men da går vel resten av oktoberfesten fløyten ...

Veeeeel. Det høres ikke ut som så bra timing. Kanskje du holder ut i et par uker til?

Skal ut å kjøre en test i ettermiddag - kommer til å sammenligne med 24mm på et par zoomer jeg har; samt 28mm-eren.

 

Får kanskje søke om objektiv-bytte (det er mer enn 2/3 igjen av måneden).

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Etter senansen på Hegra så har jeg kommet til at stativet som som jeg har (som forøvrig er ett billig stativ kjøpt for 15 år siden) ikke er brukandes. Ser at JP har et Velbon Sherpa 600R til 799,- Er det et OK stativ ? Helt sikker bedre enn det jeg har i dag i hvertfall.

 

Har stativet og kan ikke finne noe galt med det,merker ikke noe forskjell ved bruk av dette og et manfrotto til over det dobbelte i pris  :hmm:

Lenke til kommentar
Etter senansen på Hegra så har jeg kommet til at stativet som som jeg har (som forøvrig er ett billig stativ kjøpt for 15 år siden) ikke er brukandes. Ser at JP har et Velbon Sherpa 600R til 799,- Er det et OK stativ ? Helt sikker bedre enn det jeg har i dag i hvertfall.

Har det jeg, og er kjempefornøyd med det. Spesielt fint for meg at jeg kan komme helt ned på bakkenivå med det, samtidig som det går langt opp i høyden. Synes det er stødig og greit å manøvrere, ikke særlig tungt heller.

RandiA

Lenke til kommentar
Finnes det et program som klarer å konvertere mange RAW-filer til .jpeg på en gang?

 

Tok nemlig 56 snapshots, hvorav mange skal på facebook, og glemte at jeg tok bilder i RAW, så nå sitter jeg med jævlig mange filer som må lagres som .jpeg en og en.

Canons DPP er fin der. Gratis er den også.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...