Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Om det er et helmanuelt objektiv må du stille alt selv, lysmåling vil ikek funke. Er det et halvautomatisk et må du stille belnderen selv fysisk på blenderringen. Evt ta av linselokket... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Tror 24mm-eren jeg bruker til oktoberfesten ikke fokuserer helt bra... Kanskje den trenger kollimering? Siden du allerede har det meste av fotoparken på service, hvorfor ikke slenge med denne også... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Tror 24mm-eren jeg bruker til oktoberfesten ikke fokuserer helt bra... Kanskje den trenger kollimering? Que? Det var et nytt ord; men ettersom Google er min venn, så fant jeg ut av det. Det kan nesten virke slik. Siden du allerede har det meste av fotoparken på service, hvorfor ikke slenge med denne også... Kan vel like gjerne gjøre det da det er ikke morsomt med uskarpe bilder. Men da går vel resten av oktoberfesten fløyten ... Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Kan vel like gjerne gjøre det da det er ikke morsomt med uskarpe bilder. Men da går vel resten av oktoberfesten fløyten ... Veeeeel. Det høres ikke ut som så bra timing. Kanskje du holder ut i et par uker til? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Kan vel like gjerne gjøre det da det er ikke morsomt med uskarpe bilder. Men da går vel resten av oktoberfesten fløyten ... Veeeeel. Det høres ikke ut som så bra timing. Kanskje du holder ut i et par uker til? Skal ut å kjøre en test i ettermiddag - kommer til å sammenligne med 24mm på et par zoomer jeg har; samt 28mm-eren. Får kanskje søke om objektiv-bytte (det er mer enn 2/3 igjen av måneden). Tom Endret 7. oktober 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Etter senansen på Hegra så har jeg kommet til at stativet som som jeg har (som forøvrig er ett billig stativ kjøpt for 15 år siden) ikke er brukandes. Ser at JP har et Velbon Sherpa 600R til 799,- Er det et OK stativ ? Helt sikker bedre enn det jeg har i dag i hvertfall. Har stativet og kan ikke finne noe galt med det,merker ikke noe forskjell ved bruk av dette og et manfrotto til over det dobbelte i pris Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har fått anbefalt dette stativet jeg også som det som gir mest for pengene. Prøvde det så vidt i helgen som var, og likte det godt. Nå har jeg null erfaring med stativ fra før av, men det kommer nok til å bli et 600r på meg snart. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Etter senansen på Hegra så har jeg kommet til at stativet som som jeg har (som forøvrig er ett billig stativ kjøpt for 15 år siden) ikke er brukandes. Ser at JP har et Velbon Sherpa 600R til 799,- Er det et OK stativ ? Helt sikker bedre enn det jeg har i dag i hvertfall. Har det jeg, og er kjempefornøyd med det. Spesielt fint for meg at jeg kan komme helt ned på bakkenivå med det, samtidig som det går langt opp i høyden. Synes det er stødig og greit å manøvrere, ikke særlig tungt heller. RandiA Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har dette jeg også, og nå er det med hele tiden. Helt greit stativ. Nå skal det sies at erfaringsgrunnlaget og dermed sammenligningsgrunnlaget er noe lite, men det funker for meg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Da har sekken fått mer plass Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Da har sekken fått mer plass Hasta La Vista 50mm? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Jupp... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hva fikk du for den, 4 Bugg og en glasscola? Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Finnes det et program som klarer å konvertere mange RAW-filer til .jpeg på en gang? Tok nemlig 56 snapshots, hvorav mange skal på facebook, og glemte at jeg tok bilder i RAW, så nå sitter jeg med jævlig mange filer som må lagres som .jpeg en og en. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 PS... File - open - "marker bildene" - open. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Takk, har aldri tenkt over "save images" knappen noe særlig. Endret 7. oktober 2008 av Jacobs1k Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Den bruker man da ikke? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Finnes det et program som klarer å konvertere mange RAW-filer til .jpeg på en gang? Tok nemlig 56 snapshots, hvorav mange skal på facebook, og glemte at jeg tok bilder i RAW, så nå sitter jeg med jævlig mange filer som må lagres som .jpeg en og en. Canons DPP er fin der. Gratis er den også. Tom Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Mulig det ikke var det du tenkte på Mr. Olsen, men det funket fett ivertfall. Endret 7. oktober 2008 av Jacobs1k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå