Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke samleplata gitt ut på JEPS? Hvem har ansvaret der nå? Har alt fra eldre album så samleplata har ikke så mye å si, tribute plata derimot har noen fæle "hakk" som ikke hører hjemme...

 

 

Turboneger sin versjon

Det har vært en trend lenge om at man har økt volumet på CD'ene i løpet av hele nitti-tallet og langt ut på 2000-tallet. Så mange CD har små områder med klipping; nok til å høres. I tillegg komprimeres lyden så alt blir bare møl... Heldigvis, så gjelder det ikke alle plater. Andre CD-er av Jokke er bedre.

 

Frøken Olava har ihvertfall tørt å tenke anderledes. Turboneger er vel mer eller mindre en rølpete blå-kopi av originalen...

 

Tom

Lenke til kommentar
Skal ikke blande meg i den diskusjonen. Siter å ser på oktoberfesten og innser at "Her kommer vinter'n". Og når Anew bringer fram Jokke, så må jeg bare spørre hva musikkviterne blant fotonerdene synes om Jokke coverlåta som surrer og går på radioen, ei jente på piano.

...syns egentlig den er ganske fin, jeg. God stemning, og den låta kan jo umulig bli feil... selv om det er "sosionommusikk", som en rocker-buddy av meg kalte den (han er sammen med en sosionom...).

 

Akkurat nå sitter jeg og prøver å roe meg ned etter en av de største musikalske åpenbaringene jeg har hatt på veldig, veldig lenge - jeg har hatt The Warlocks' Heavy Deavy Skull Lover liggende en stund uten å få hørt på den skikkelig, men dette var rett og slett superdrøyt! Vanvittig bra - spesielt sistesporet "Death, I Hear You Walking". En helt fantastisk opplevelse - etter å ha hørt på den to ganger er jeg så gira at jeg ikke aner hvordan jeg skal få sove...

Lenke til kommentar
Legg merke til den siste kommentaren fra Hank på slutten sangen, det er den som gjør hele sangen for min del. Har kunnet greia utenat siden jeg var 5, Jokke er stort og vil alltid være det...

Den er fra hyllest-platen, så det er nok derfor den er der. Lyden er også mye bedre enn Youtube klippet.

 

Tom

Lenke til kommentar

Lyden er absolutt mye bedre på orginalklippet, og ja det er hyllest plata til Jokke =)

 

Men det er så herlig at alle slags musikere i dag hyller Jokke, jeg veit ikke hva jeg skal si. Det er deilig, stikker til sengs og sovner til "Bestevenner". Kan ikke slå feil =)

 

Back to fotosnakk for resten av dere ;)

Lenke til kommentar
da har jeg og postet resultatene fra analog uke.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12121977

 

F80 ble forøvrig bestilt fra keh.com i går. fins det steder der jeg får kjøpt velvia i butikk i trondheim?

Ikke spesielt trivelig å kjøpe Velvia i Norge til 90 kr rullen... Slå deg sammen med noen som skal bestille utstyr fra USA, jeg ga ca 35 kr rullen med moms for Velvia 50 (mellomformat) ved kjøp av 5-packs.

Lenke til kommentar

Etter senansen på Hegra så har jeg kommet til at stativet som som jeg har (som forøvrig er ett billig stativ kjøpt for 15 år siden) ikke er brukandes. Ser at JP har et Velbon Sherpa 600R til 799,- Er det et OK stativ ? Helt sikker bedre enn det jeg har i dag i hvertfall.

Lenke til kommentar

JP har vel forhåpentligvis slike utstilt så det går an å ta en titt.

 

Angrer på at jeg ikke så på stativ da jeg var i Japan, det var en hel skog av stativer i fotobutikken jeg var innom.

 

Angrer samtidig på at jeg ikke fleska til med en 12-60 også..............

Lenke til kommentar

Har fått med meg et objektiv ifra gamlingen og fra hans gamle kamera:

n684430960_1871079_8425.jpgn684430960_1871081_9183.jpgn684430960_1871083_9866.jpgn684430960_1871084_197.jpg

 

 

...men jeg har litt problemer med å benytte meg av objektivet rett og slett, med lys og slikt.

Får helt mørke bilder i helt vanlig dagslys så er det noen tips hva en skal gjøre for å benytte seg av dette objektivet sammen med et Nikon D60?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...