Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er du enig i at 50mm f/1.8 ikke står i stil til D700?

Nei.

 

Jeg hadde ikke hatt noe problem å kun hatt D700 og en 50mm f/1.8 som fotografisk verktøy i en periode.

 

Tom

 

Vil si det beror på bruken, men syns det er flåsete å bare slenge slike kommentarer om at det og det ikke står i stil. Men på en annen side, som en jp ansatt sa "jeg er litt oppgitt over de som kjøper proffhus, men bare slenger på et vilkårlig objektiv etterpå".

 

Personlig gav 70-200 vr og D700 ganske bra resultater på basketkampen i går, var faktisk veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Kjøpt D700?

 

Jeg klarer ikke se på noen som kun har D700 og 50/1.8 som seriøse, jeg klarer det bare ikke...

Tenk deg følgende scenario. Du har tenkt deg D700, og får et kjempetilbud på ditt eksisterende kamera, noe som gjør at du kan kjøpe huset nå. Ok, så sitter du igjen med kun 50mm f/1.8. Og da er Men det er mer enn godt nok til neste lønning kommer (eller julelønna eller feriepengene neste år) slik at du har råd til å kjøpe noe mer. Hvis 50mm er en brennvidde man ikke bruker mye; så holder f/1.8 lenge.

 

Tom

 

edit: litt

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Kjøpt D700?

 

Jeg klarer ikke se på noen som kun har D700 og 50/1.8 som seriøse, jeg klarer det bare ikke...

Tenk deg følgende scenario. Du har tenkt deg D700, og får et kjempetilbud på ditt eksisterende kamera, noe som gjør at du kan kjøpe huset nå. Ok, så sitter du igjen med kun 50mm f/1.8. Og da er Men det er mer enn godt nok til neste lønning kommer (eller julelønna eller feriepengene neste år) slik at du har råd til å kjøpe noe mer. Hvis 50mm er en brennvidde man ikke bruker mye; så holder f/1.8 lenge.

 

Tom

 

edit: litt

 

Det er snakk om å basere seg på å bruke D700 + 50mm f/1.8, ikke for 1 mnd.

 

Noen ganger klarer jeg ikke å se på deg som helt seriøs, men jeg prøver for det meste å holde det inne.

 

Dersom bildene til Christian er møkkdårlige ville jeg ikke helt klart å ta ham seriøst, men så lenge de holder mål kan han meget gjerne bruke 50/1.8 for min del.

 

50/1.8 er ikke møkkdårlig heller.

 

Christian har ikke 50/1.8, jeg siktet til en annen bruker, i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Kjøpt D700?

 

Jeg klarer ikke se på noen som kun har D700 og 50/1.8 som seriøse, jeg klarer det bare ikke...

 

Mhm, og etter kampen i går angrer jeg ikke sekundet på at jeg sparte meg 13 000 kr og tok D700 som har alt bortsett fra vekt,2cf spor, noe mer slitesterk bygning og ryggødelegger.

 

 

Noen ganger klarer jeg ikke å se på deg som helt seriøs, men jeg prøver for det meste å holde det inne.

 

Dersom bildene til Christian er møkkdårlige ville jeg ikke helt klart å ta ham seriøst, men så lenge de holder mål kan han meget gjerne bruke 50/1.8 for min del.

 

50/1.8 er ikke møkkdårlig heller.

 

hm, har nok ikke 50 mm, vil heller ha 85 MF 1,8, men tar det du skrev som et kompliment.

Lenke til kommentar
Kjøpt D700?

 

Jeg klarer ikke se på noen som kun har D700 og 50/1.8 som seriøse, jeg klarer det bare ikke...

 

Mhm, og etter kampen i går angrer jeg ikke sekundet på at jeg sparte meg 13 000 kr og tok D700 som har alt bortsett fra vekt,2cf spor, noe mer slitesterk bygning og ryggødelegger.

 

Ikke i tvil om at det er verdt penga...

Lenke til kommentar
Kjøpt D700?

 

Jeg klarer ikke se på noen som kun har D700 og 50/1.8 som seriøse, jeg klarer det bare ikke...

 

Mhm, og etter kampen i går angrer jeg ikke sekundet på at jeg sparte meg 13 000 kr og tok D700 som har alt bortsett fra vekt,2cf spor, noe mer slitesterk bygning og ryggødelegger.

 

Ikke i tvil om at det er verdt penga...

 

Du om det, etter 5 besøk i diverse butikker, prøving, testing, fikling, så tok jeg D700 uten å blinke :)

Lenke til kommentar
Kjøpt D700?

 

Jeg klarer ikke se på noen som kun har D700 og 50/1.8 som seriøse, jeg klarer det bare ikke...

 

Mhm, og etter kampen i går angrer jeg ikke sekundet på at jeg sparte meg 13 000 kr og tok D700 som har alt bortsett fra vekt,2cf spor, noe mer slitesterk bygning og ryggødelegger.

 

Ikke i tvil om at det er verdt penga...

 

Du om det, etter 5 besøk i diverse butikker, prøving, testing, fikling, så tok jeg D700 uten å blinke :)

Du blinka i de fem besøkene, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...