ZoDz Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Er ikke problemet med med "hdr/tonemapping" i ps at man ikke kan tonemappe men kun lage hdr bildene? Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg glemte en ting på den innkjøpslista mi.. Det står altså nå mellom nytt, lyssterkt fastobjektiv, SB-800 (som havnet veldig høyt på lista mi etter å ha prøvd en SB-600 i dag: Blitz-teknologien har forandret seg de siste 20 årene, virker det som..), filmscanner (flatbedscanner med filmadapter) eller batterigrep. Egentlig mest mellom blitz og batterigrep i første omgang. Så: Hva velger man etter hvert? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kamera uten batterigrep er ubehagelig.. Ville def prioritert det ^^ Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Batterigrep helt klart. Gikk én uke uten batterigrep på D300 før jeg klikka og måtte kjøpe det. Er ikke så ille før man vet hvor mye bedre det er da. Jeg var tross alt vandt til det på D80, og helt avhengig av det. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jepp. Prøvde D200 med batterigrep i går, og fant virkelig ut at det er noe jeg har lyst på. Og grepet til D80 er det da vel ikke så horribel pris på heller, så det må vel bli det etter hvert. Takk for hjelpen: Det trengs når man ikke har evnen til å bestemme seg for ting selv. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Er ikke problemet med med "hdr/tonemapping" i ps at man ikke kan tonemappe men kun lage hdr bildene? Kan kan tonemappe det i PS også, Crazysteps kunne dette meget bra, desverre ser det ut som han har forlatt oss. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Hva vil være mest hensiktsmessig for en fotoredigeringspc, tokjerne eller firekjerneprosessor? 32 vs 64 bit OS, hva er egentlig forskjellen i praksis? Endret 6. oktober 2008 av abraxa Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Kan kan tonemappe det i PS også Hvordan?? EDIT: Fant det ut... Endret 6. oktober 2008 av Djupviken Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Da fyker D300 på ny service så fort jeg får svar fra JP, burde finne meg en ny hobby... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Begynne å skrive? Du kan jo ta bilder, så om du lærer deg å skrive og kjører opp får du nok jobbet litt frilans. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Da fyker D300 på ny service så fort jeg får svar fra JP, burde finne meg en ny hobby... Det å ha kamera på service er en hobby i seg selv. Venter fortsatt på å få tilbake 350D fra service (problemer med blitsen). Da må 30D på service igjen - utløseren oppfører seg help ape. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har åpenbart vært utrolig heldig med mine innkjøp. 20D er nå 4 år, og har tjent meg trofast uten kny. Dvs i Roma fikk jeg det berømmelige problemet med blitsen, men det fikset jeg selv på 5 minutter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har åpenbart vært utrolig heldig med mine innkjøp. 20D er nå 4 år, og har tjent meg trofast uten kny. Dvs i Roma fikk jeg det berømmelige problemet med blitsen, men det fikset jeg selv på 5 minutter. Jeg er i den andre enden av skalaen. Jeg har også en tendens til å kjøpe objektiver med fokus-feil. Forøvrig, så ble utløser-knappen dårlig etter siste service! Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Skal ha trådløs utløser til D300, hva kan jeg velge i. 3parts går ok... PW best eller finns det andre løsninger (Billgere enn orginalt) Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Skal ha trådløs utløser til D300, hva kan jeg velge i. 3parts går ok... PW best eller finns det andre løsninger (Billgere enn orginalt) Phottix Cleon Wireless Remote N8 for Nikon D200/D300/D3 En kompis av meg har en sånn og han har aldri hatt noe problem med den. Jeg også skal vel ha meg en slik snart... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 ? Tipper at årsaken er at det er to servere involvert og klokkene deres er forskjellig. Tom Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Skal ha trådløs utløser til D300, hva kan jeg velge i. 3parts går ok... PW best eller finns det andre løsninger (Billgere enn orginalt) Bruker denne selv, funker veldig greit... To-trinns utløser, dvs. du trykker den halvveis ned for å fokusere, akkurat som utløseren på kamera. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Noen som abonnerer på BT her? Hva er tingen med bildet på forsiden av lørdagens del 2? Det ser ut som om fokusplanet kanskje er tiltet, fint om noen som har avisen kunne sjekket, for det er godt mulig jeg tar feil. Endret 6. oktober 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå