henbruas Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg tipper han mener dette, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Hva er det som kan være galt? Har laget ferdig et HDR-bilde i Photomatix. Det ser greit ut. Skal ta det videre inn i PS for å redigere det videre.... Photoshop til venstre og Photomatix til høyre: Endret 5. oktober 2008 av Djupviken Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvitbalansen... Jeg får ikke til HDR i PS jeg, noen som har en tut? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvitbalansen... Jeg får ikke til HDR i PS jeg, noen som har en tut? Hvitbalansen er jo grei på det høyre bildet iallefall... Det ser ganske bra ut når jeg ser det i Photomatix, men når jeg lagrer det som JPEG og åpner det i Photoshop ser det fucka ut... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvitbalansen... Jeg får ikke til HDR i PS jeg, noen som har en tut? Hvitbalansen er jo grei på det høyre bildet iallefall... Det ser ganske bra ut når jeg ser det i Photomatix, men når jeg lagrer det som JPEG og åpner det i Photoshop ser det fucka ut... Lagre i TIF, og gi la oss se. Hvitbalansen kan bli bedre, på begge. Men hvordan gjorde du HDR'n i PS? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Kan det ha noe med komprimeringen å gjøre, siden det forekommer etter å ha lagret det i JPEG? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg tenkte aRGB/sRGB Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvitbalansen... Jeg får ikke til HDR i PS jeg, noen som har en tut? Hvitbalansen er jo grei på det høyre bildet iallefall... Det ser ganske bra ut når jeg ser det i Photomatix, men når jeg lagrer det som JPEG og åpner det i Photoshop ser det fucka ut... Lagre i TIF, og gi la oss se. Hvitbalansen kan bli bedre, på begge. Men hvordan gjorde du HDR'n i PS? HDR-en laga jeg i Photomatix... Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Olsen: Åpner bilda i Adobe Bridge og markerer bilda. Trykk tool på verktøylinja --> Photoshop --> Merge to HDR... http://www.akam.no/artikler/hdr_-_hva_og_hvordan/36395 Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Olsen: Åpner bilda i Adobe Bridge og markerer bilda. Trykk tool på verktøylinja --> Photoshop --> Merge to HDR... http://www.akam.no/artikler/hdr_-_hva_og_hvordan/36395 Tror han vet det, men han synes(jeg og) at det er vanskelig å få gode resultater når man lager HDR i PS... jeg har i hvertfall ikke fått bra resultater. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hehe Menmen.. sliter med gode resultater her også... Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har HDR-funkjsonen blitt bedre i Photoshop CS4? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Lagre i TIF, og gi la oss se. Desverre ingen forskjell Forresten, er bare i PS dette skjer. Har sett på bildet i Preview, Bridge og som sagt Photomatix...som nok er den rette, siden jeg har laget HDR-et i det programmet. Noen som vet? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Da er ukens fotokonkurranse oppe og går!!! Lager du en poll, k-ryeng? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 HDR-en laga jeg i Photomatix... Laga du HDR i både PS og PM? Olsen: Åpner bilda i Adobe Bridge og markerer bilda. Trykk tool på verktøylinja --> Photoshop --> Merge to HDR... http://www.akam.no/artikler/hdr_-_hva_og_hvordan/36395 Vet hvordan sliter bare med å få til noe... Olsen: Åpner bilda i Adobe Bridge og markerer bilda. Trykk tool på verktøylinja --> Photoshop --> Merge to HDR... http://www.akam.no/artikler/hdr_-_hva_og_hvordan/36395 Tror han vet det, men han synes(jeg og) at det er vanskelig å få gode resultater når man lager HDR i PS... jeg har i hvertfall ikke fått bra resultater. Nope, vanskelig... Nettopp funnet en ny måte å få mer dynamisk omfang på, men er ennå på utprøvelsesstadiet. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 HDR-en laga jeg i Photomatix... Laga du HDR i både PS og PM? Nei, laga HDR i Photomatix. Etterpå tok jeg bildet inn i PS for å fjerne noen ting, samt endre str, skarpe opp osv... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Da kan dere stemme i fotokonken! Lenke til kommentar
solaas Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 http://fkpro.no/index.html Noen som skal dit? Tenker jeg skal en tur dit, Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Fun fact: i dag har jeg endelig fått hengt opp alle bildene JP sponset meg med etter fjorårets Oktoberfest... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Sånn er'e når man har hende fulle av bleier og unger hele tida vettu! Eller har du fått flytta nå? I den sammenheng du klarte å få plass til bildene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå