henbruas Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Slike kort er vel populære i barebone, HTPC-er og lignende? Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Slike kort er vel populære i barebone, HTPC-er og lignende? har ikke peiling; jeg kjøpte i den tro at det skulle passe til min PC, som er altfor treg på bildebeh. Så dette hadde nok blitt et stort fremskritt for meg; omm det hadde passet vel og merke...) Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Dagens programmer klarer vel ikke å utnytte GPU. Så må nok oppgradere CPU før du merker noe forskjell der gitt... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Slike kort er vel populære i barebone, HTPC-er og lignende? Forsåvidt, men AGP har blitt erstattet av PCI Express, så det vel det som er problemet til Napoleon XIV. Tom Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Det ATI-kortet passer sikkert kjempefint i en litt eldre stue-PC/barebone, ja. Sikkert noen som har bruk for det, så prøv å selg det. Endret 2. oktober 2008 av Ratleto Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Slike kort er vel populære i barebone, HTPC-er og lignende? Forsåvidt, men AGP har blitt erstattet av PCI Express, så det vel det som er problemet til Napoleon XIV. Tom Neida har AGP slot; PCen min er 2-3år gammel blitt. Men til tross for at det er et *Low Profile* kort så er det også for stort for desktopkabinettet jeg har. Hadde det passa måtte jeg ha klippa hull i kabinettet og overkant av kortet hadde stått 2cm ut....)) Men hovedkortet her er ikke kompatibelt tror jeg; dette er en forvirrende jungel for en uvitende tullig som meg... Det ATI-kortet passer sikkert kjempefint i en litt eldre stue-PC/barebone, ja. Sikkert noen som har bruk for det, så prøv å selg det. Jo skal legge det ut for salg så blir jeg vel kvitt det;o) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det jeg saklig sett ville prioritert som viktigst for bilderedigering er: 1. Minne, men det har med mine arbeidsstil, jeg jobber med mye bilder om gangen. Hockey-kamp kan gjerne ende med 1200 eksponeringer. 2. CPU, det sier seg selv. 3. Harddiskplass og hastighet, plass for selve mendene med data, hastighet for skriving til disk og lesing fra disk. Lite viktig i en stasjonær PC der en uansett bruker minst 7200rpm, og det syns jeg er raskt nok. I laptop blir det en annen sak. Anyhoo, Tom, PanLeica 25 er ganske sjeldent. De produserer for få av dem. Hadde 25/1.4 kommet fra Canon med samme optisk kvalitet som PanLeicaen hadde de solgt millioner av det. Det er for tiden noen inne på BH i statene. Det er mulig jeg tar en titt på import via en norsk forhandler eller noe slikt, men det må jeg se på. Reklamasjonsrett er jo en fin bil det også. Har forresten fått lånt meg en Crumpler-bag nå. Jeg må innrømme at jeg foretrekker LowePro på de fleste punkter. Layout og tilgjengelighet er klart overlegent på f.eks. CompuTrekker. Men der er det ikke plass til laptopen min. Crumpler bruker et par ganske rare løsninger og bærer i mine øyne litt preg av "jammen, det fungerer sikkert helt fint dette ja". Men, den får plass til laptopen min. Dæng. Kanskje jeg bare skal skaffe meg en ny lappis? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Apropo sekk, har jeg skaffet meg en Vertex 200. Digg å endelig ha plass til alt utstyret. Får dog se ann hvordan jeg skal løse plassproblemet med en telezoom nedi der også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Anyhoo, Tom, PanLeica 25 er ganske sjeldent. De produserer for få av dem. Hadde 25/1.4 kommet fra Canon med samme optisk kvalitet som PanLeicaen hadde de solgt millioner av det. Det er for tiden noen inne på BH i statene. Det er mulig jeg tar en titt på import via en norsk forhandler eller noe slikt, men det må jeg se på. Reklamasjonsrett er jo en fin bil det også. Surf og kjøp. Du kan eventuellt høre med JP. Har forresten fått lånt meg en Crumpler-bag nå. Jeg må innrømme at jeg foretrekker LowePro på de fleste punkter. Layout og tilgjengelighet er klart overlegent på f.eks. CompuTrekker. Men der er det ikke plass til laptopen min. Crumpler bruker et par ganske rare løsninger og bærer i mine øyne litt preg av "jammen, det fungerer sikkert helt fint dette ja". Men, den får plass til laptopen min. Dæng. Kanskje jeg bare skal skaffe meg en ny lappis? Ny lappis! Kjøp den du har siklet på de siste 3 månedene (uansett hva det er) og kjøp fotobag etter det. Jeg har selv en Vertex 200 jeg bruker når jeg må ha med alt. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Apropos Oktoberfest (klokken 15:24): 1/320s, f/3.2, ISO 640, 50mm Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Å fy fele! Tyskere er så drøye ass! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Noe annet enn småfiltre jeg burde bestille fra USA med det samme? Blir toll-fritt, 70-200VR kverker seg selv... Har lyst på et EN-EL4a batteri... Endret 2. oktober 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har lyst på et EN-EL4a batteri... Just do it! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Trenger jeg noe mer om jge skal ha en-el4a batteri? http://www.bhphotovideo.com/c/product/3521...mber_Cover.html http://www.bhphotovideo.com/c/product/4387...on_Battery.html http://www.bhphotovideo.com/c/product/3006...ck_Charger.html (Trenger jeg noe adapter som finnes nederst på lader-siden= Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Å fy fele! Tyskere er så drøye ass! De eldre herrene med bart var faktisk fra Sveits Har sett folk fra alle verdensdeler tylle i seg øl med dertil resultat. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Så faktisk et par som ligna i Rondane i sommerferien. Tyskere på fottur en Norges storslåtte natur. Heldige jævler som slapp 20+ på ryggen. EDIT: Eyyy! Innlegg nummer 13377 i tråden! Pro! Endret 2. oktober 2008 av IceFox Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 God kveld folkens. Jeg har budsjett til enten en EF 28 f/2,8 eller et Velbon 600, fjernutløser, og litt minnekort. Dilemma: hva skal jeg velge? Det hadde vært kjekt med et fast objektiv siden jeg bare låner det jeg skal bruke i oktoberfesten (100mm), men det hadde vært himla fint med et stativ også. Valgets kvaler! Noen tips? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg hadde gått for stativ og det. autofokusen til 28 2,8 bråker som en irriterende japansk tenåring som har fått hello kitty på hjernen Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Er Manfrotto M190XPROB noe tess? Prøvde det på Japan Photo og syns det virka ganske så stabilt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Lekte meg litt med 50 1.2 i dag... Var ikke så sweet som jeg hadde trodd, tror jeg klarer meg med 1.4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå