Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slike kort er vel populære i barebone, HTPC-er og lignende?

Forsåvidt, men AGP har blitt erstattet av PCI Express, så det vel det som er problemet til Napoleon XIV.

 

Tom

Neida har AGP slot; PCen min er 2-3år gammel blitt. Men til tross for at det er et *Low Profile* kort så er det også for stort for desktopkabinettet jeg har. Hadde det passa måtte jeg ha klippa hull i kabinettet og overkant av kortet hadde stått 2cm ut....)) Men hovedkortet her er ikke kompatibelt tror jeg; dette er en forvirrende jungel for en uvitende tullig som meg...

 

 

Det ATI-kortet passer sikkert kjempefint i en litt eldre stue-PC/barebone, ja. Sikkert noen som har bruk for det, så prøv å selg det.
Jo skal legge det ut for salg så blir jeg vel kvitt det;o)
Lenke til kommentar

Det jeg saklig sett ville prioritert som viktigst for bilderedigering er:

 

1. Minne, men det har med mine arbeidsstil, jeg jobber med mye bilder om gangen. Hockey-kamp kan gjerne ende med 1200 eksponeringer.

 

2. CPU, det sier seg selv.

 

3. Harddiskplass og hastighet, plass for selve mendene med data, hastighet for skriving til disk og lesing fra disk. Lite viktig i en stasjonær PC der en uansett bruker minst 7200rpm, og det syns jeg er raskt nok. I laptop blir det en annen sak.

 

Anyhoo, Tom, PanLeica 25 er ganske sjeldent. De produserer for få av dem. Hadde 25/1.4 kommet fra Canon med samme optisk kvalitet som PanLeicaen hadde de solgt millioner av det.

 

Det er for tiden noen inne på BH i statene. Det er mulig jeg tar en titt på import via en norsk forhandler eller noe slikt, men det må jeg se på. Reklamasjonsrett er jo en fin bil det også.

 

Har forresten fått lånt meg en Crumpler-bag nå. Jeg må innrømme at jeg foretrekker LowePro på de fleste punkter. Layout og tilgjengelighet er klart overlegent på f.eks. CompuTrekker. Men der er det ikke plass til laptopen min.

 

Crumpler bruker et par ganske rare løsninger og bærer i mine øyne litt preg av "jammen, det fungerer sikkert helt fint dette ja".

 

Men, den får plass til laptopen min. Dæng.

 

Kanskje jeg bare skal skaffe meg en ny lappis?

Lenke til kommentar
Anyhoo, Tom, PanLeica 25 er ganske sjeldent. De produserer for få av dem. Hadde 25/1.4 kommet fra Canon med samme optisk kvalitet som PanLeicaen hadde de solgt millioner av det.

 

Det er for tiden noen inne på BH i statene. Det er mulig jeg tar en titt på import via en norsk forhandler eller noe slikt, men det må jeg se på. Reklamasjonsrett er jo en fin bil det også.

Surf og kjøp. Du kan eventuellt høre med JP.

 

Har forresten fått lånt meg en Crumpler-bag nå. Jeg må innrømme at jeg foretrekker LowePro på de fleste punkter. Layout og tilgjengelighet er klart overlegent på f.eks. CompuTrekker. Men der er det ikke plass til laptopen min.

 

Crumpler bruker et par ganske rare løsninger og bærer i mine øyne litt preg av "jammen, det fungerer sikkert helt fint dette ja".

 

Men, den får plass til laptopen min. Dæng.

 

Kanskje jeg bare skal skaffe meg en ny lappis?

Ny lappis! Kjøp den du har siklet på de siste 3 månedene (uansett hva det er) og kjøp fotobag etter det. Jeg har selv en Vertex 200 jeg bruker når jeg må ha med alt.

 

Tom

Lenke til kommentar

God kveld folkens.

 

Jeg har budsjett til enten en EF 28 f/2,8 eller et Velbon 600, fjernutløser, og litt minnekort.

Dilemma: hva skal jeg velge?

 

Det hadde vært kjekt med et fast objektiv siden jeg bare låner det jeg skal bruke i oktoberfesten (100mm), men det hadde vært himla fint med et stativ også. Valgets kvaler! :hmm:

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...