Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Husker det sto på skolereglementet i tiende at "Bruk av Ipod eller MP3-spiller i timen er IKKE tillat med mindre lærer godkjenner" :!:

Husker ikke om det sto i reglementet, men lest det et annet sted i hvertfall. Sier litt om hvor flinke Apple har vært til å markedsføre produktet sitt som noe særeget. Dog i en fin kombinasjon med uvitenhet blant lærergenerasjonen. :p

 

En ipod er egentlig ikke en mp3 spiller heller da mp3 filene man legger inn blir konvertert til noe annet.

Ehhh. nei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker det sto på skolereglementet i tiende at "Bruk av Ipod eller MP3-spiller i timen er IKKE tillat med mindre lærer godkjenner" :!:

 

Det står det i vårt også, tror jeg.

 

Hadde vært litt kjekt om bare Ipod var nevnt. Da hadde jeg kjøpt en Zen og tatt den med på skolen, bare på pur faen.

 

En ipod er egentlig ikke en mp3 spiller heller da mp3 filene man legger inn blir konvertert til noe annet.

Ehhh. nei?

 

Stemmer ikke det? Jeg tror iTunes konverterer dem til AAC.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Og fordelen med å konvertere skulle være?

 

EDIT: Kan lese denne

 

EDIT2: Og hjelper vel også pent lite om du konverterer til AAC under eksportering til iPod, hvis du har rippet den i MP3 med lav bitrate. Da er jo informasjonen allerede tapt. Selv ripper jeg helst i MP3 320 bit. 192 bit duger også forsåvidt.

Endret av IceFox
Lenke til kommentar
Husker det sto på skolereglementet i tiende at "Bruk av Ipod eller MP3-spiller i timen er IKKE tillat med mindre lærer godkjenner" :!:

Husker ikke om det sto i reglementet, men lest det et annet sted i hvertfall. Sier litt om hvor flinke Apple har vært til å markedsføre produktet sitt som noe særeget. Dog i en fin kombinasjon med uvitenhet blant lærergenerasjonen. :p

 

En ipod er egentlig ikke en mp3 spiller heller da mp3 filene man legger inn blir konvertert til noe annet.

Ehhh. nei?

 

Joda, til et analogt signal som til slutt når trommehinnene dine ;)

 

Feil:

Har du en mp3-spiller?

Nei, har en Ipod.

 

Rett:

Har du en mp3-spiller?

Ja, har en Ipod.

 

samme med Mac vs "PC"

 

Wooho, jeg har ikek PC, jeg har Acer!

Lenke til kommentar
Dårlegare?

Adobe RGB-fargerommet er mange ganger så stort som sRGB.

 

Kameraet burde stå innstilt på AdobeRGB, så konverterer du heller til sRGB heilt til slutt i prosessen om nødvendig.

Vet dette er feil trå å diskutere dette i, men ikke så dumt det du sa der ;) Har lest veldig mange tråder om Adobe RGB og sRGB, men slik jeg oppfatter det, så fungerer Adobe RGB best til printing? stemmer det??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...