Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ang. garanti, så er det ikke orginal Nikon garanti JP tilbyr. Hvis noe skjer med ett Nikon produkt, må det sendes til utlandet for å repareres.

At det ikke er Camera og Videoteknikk som skal bruke 5-6 uker på å "reparere" kameraet mitt ser jeg på en stor fordel. Hvis det heller blir sendt utenlands og reparert av noen som klarer å drive et ordentlig verksted, så gjerne for meg.

 

Ellers så må Nikon Norge gjerne gå konk for min del. "Ikke Nikon garanti", haha, hva i huleste skal man med det?

Endret av abraxa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har JP 3 års egen garanti der de dekker alt, pluss 2 år til før reklamasjonsretten går ut?

 

Er nok det ja, etter hva jeg husker, men kan godt ta feil...

 

Men meir sttabilt og "kraftigere"/Raskere? Har dårlig tolmodighet ;)
Hva angår kraft og "raskhet" så får du helt klart mye mer for penga dine med en pc. Det er ikke specs du betaler ekstra for med en mac for å si det sånn.

 

En mac er også en PC (!)

 

PC = Personal Computer... En mac er også en datamaskin!

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har jeg hatt endeløse ganger. Ja, idag vil jeg si det er rikig å kalle en Mac for en PC, ettersom de nå benytter seg av Intel CPU.

 

Men opprinnelig var vel PC et merkenavn skapt av IBM. Et merkenavn i likhet med Mac og Nikkor.

 

Likevel omtaler jeg aldri Mac som PC. Jeg sier Mac eller datamaskin.

Lenke til kommentar
En mac er også en PC (!)

 

PC = Personal Computer... En mac er også en datamaskin!

Ja, rent teknisk er den jo det, men til og med Apple selv sier mac og pc som om det var to forskjellige ting, og de aller fleste er av den oppfatning av at det er sånn det er. Det er også lettere å snakke om det hvis man henviser til de to partene som mac og pc, med mindre vi kommer opp med noe enkelt å erstatte "pc" med.

 

edit: leif

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Været klarnet opp i trøndelagen for ca. 1 time siden og tenkte jeg skulle ta noen bilder i fjæra.. Sola tittet frem og forholdene for noen bra bilder på svaberget var så absolutt til stede.. Trasket ivei med kamera og bikkje og ble overasket over ett skikkelig skybrudd.. Plaskregn og D80/Sigma er vell ikke den beste komboen mener jeg å ha lest, men satser på det går bra :hmm:

Lenke til kommentar
En mac er også en PC (!)

 

PC = Personal Computer... En mac er også en datamaskin!

Ja, rent teknisk er den jo det, men til og med Apple selv sier mac og pc som om det var to forskjellige ting, og de aller fleste er av den oppfatning av at det er sånn det er. Det er også lettere å snakke om det hvis man henviser til de to partene som mac og pc, med mindre vi kommer opp med noe enkelt å erstatte "pc" med.

 

edit: leif

 

Ja, at Apple vil kalle seg noe som gjør at det skiller seg ut er jo rart :roll:

 

Btw: En Ipod er og blir en mp3-spiller! Men joda, jeg sier Ipod selv...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Hvis man har en iPod kan da man vitterlig si "Jeg har en iPod", da det faktisk er det en har.

 

Eller?

Uansett så synes jeg hele diskusjonen rundt "Det heter ikke pc det heter mac" e.l er latterlig, samma hva det blir kalt vel, er bare lettere å si Mac og PC enn Datamaskin med Mac OS og Datamaskin med Windows OS

 

Enkelte norske iT-sider omtaler alle MP3-spillere som iPods.

 

Jeg vil ha iPigeon, brevduen med et intuitivt brukergrensesnitt.

 

Husker det sto på skolereglementet i tiende at "Bruk av Ipod eller MP3-spiller i timen er IKKE tillat med mindre lærer godkjenner" :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...