Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Les kommentarene til denne artikkelen a... Flaut å lese spør du meg...

Jeg er enig jeg, få de ut. (Mesteparten da altså :) )

Nope. Har hørt fra sikre kilder at Nikon Norge driver å snakker med nikon over resten av verden for å stoppe Japan foto å importere til norge da de ødlegger resten av markedet.

Ang. garanti, så er det ikke orginal Nikon garanti JP tilbyr. Hvis noe skjer med ett Nikon produkt, må det sendes til utlandet for å repareres.

Nikon gir ikke JP god nok deal? Hva i helsikke er det for no? Altså, JP dreper resten av markedet med en grå importen sin de driver med. Det er en grunn til at JP er så billige som de er, og det er at de går via det grå markedet i andre deler av verden, altså får man bl.a. ikke nikon garanti, eller norsk bruksannvisning.

Det er en grunn til at man ikke får registrert sin D300 på Nikon Power Pro eller hva det nå heter! :)

/Yaricks :)

JP var billige før de startet gråimport.

Marius.

Jeg har sett litt på hjemmesida de. Er det greit om jeg bruker et av landskapsbildene som bakgrunn på maskin?

Tror det burde gå helt fint. ;)

Heey, ikek svar for meg!

Marius.

Jeg har sett litt på hjemmesida de. Er det greit om jeg bruker et av landskapsbildene som bakgrunn på maskin?

Jada! ;)

La meg få vite hvilke da ;)

Lenke til kommentar
70-200VR er vanskelig å få tak i! :) Stavanger foto kan ha på lager, eller ihvertfall på fjernlager så det tar noen dager ihvertfall før de får den, men ikke så alt for lenge. Kan høre med de hvis du vil?

/Yaricks

Fortsatt amerikanske, 15k blir i overkant for meg...

Men vil man virkelig kjøpe en linse til 10-12k på JP? (Sorry, ikke retta mot deg IceFox, men mer mot JP)... Du har ikke ekte garanti, og JP er ikke mange uker/måneder ifra å ikke lengre selge Nikon produkter.

JP kommer til å selge like mye Nikon som før, bare selv-importert.

Burde ikke by på noen problemer da JP garanterer 3års garanti og 5 års reklamasjonsrett.

Har JP 3 års egen garanti der de dekker alt, pluss 2 år til før reklamasjonsretten går ut?

Angående Japan Photo vs. Nikon Norge så syns jeg Nikon heller burde prøve å selge så mange kameraer som mulig istedenfor å kverulere og tjene så sinnsykt mye penger.

De bryr seg vel mer om penger enn om kundene.

Lenke til kommentar
Sinnsykt mye penger? Haha. Tror du virkelig at dekningsgraden på SLR er stor?

Spørs hvilken del av distrubusjonen du leter i. På forhandlersiden er den noen prosent kanskje, men hvordan kan du vite hvordan det er fra Nikon sin fabrikk og ut i distrubusjonsleddene?

Norge er et høykostland, og det er ukjent fra hardware at enkelte utnytter dette til å kreve mer for varene før de kommer til forhandler og så til sluttkunde.

Så vidt jeg husker avdekket en store avvik mellom iriver sine spillere når de skulle selges i Norge kontra Danmark.

Lenke til kommentar

Ja, begynte å legge alle myntene jeg fant rundt omkring i en liten pose for to-tre uker siden, og når er det vel 2-300 kroner der.

Tenkte jeg skulle begynne å legge alle myntene jeg har når jeg kommer hjem fra skole/annet i den, å sjekke om jeg ikke får en del til slutt. Har jo allerede snart råd til den fjernutløseren :)

Lenke til kommentar
Bare en liten kommentar til penge/inntekt-diskusjonen for noen sider tilbake:

Man kan spare en del penger ved å sitte her og nerde (i helgene) istedet for å fly på byen og drikke opp hundre- eller tusen-lapper. ;)

Det verste med drikking er heller dagen etterpå når du ligger og tenker over hvordan du fucker opp treninga di.
Lenke til kommentar
treninga...?

For å gå helt off-topic.

Alkohol ødelegger treninga vis det er noe nytt. En eller to øl skader ikke, men blir du sånn passe sjenket, så vil det ødelegge for den treninga du gjorde uka før, du bryter ned musklene og det du har opparbeidet deg iløpet av en uke. Men kroppen vil heller ikke klare å yte 100% de neste 2-3 dagene, alt etter hvor stor forbrenning du har. Så skal du konkurrere på mandag eller tirsdag, så er det ikke smart å drikke i helgene uansett.

Nok OT. Tror dere 5D vil gå mye ned i pris etter nyttår?

Lenke til kommentar
Bare en liten kommentar til penge/inntekt-diskusjonen for noen sider tilbake:

Man kan spare en del penger ved å sitte her og nerde (i helgene) istedet for å fly på byen og drikke opp hundre- eller tusen-lapper. ;)

Ute i går, 50-lapp dekket Taxi for meg og venninne, 215 kroner for en mugge øl og to Cider.

Syns ikke det er så dyrt, egentlig.

Nok OT. Tror dere 5D vil gå mye ned i pris etter nyttår?

Jepp, uten tvil.

Se hva som skjedde med 30D etter 40D-lanseringen i fjor..

Lenke til kommentar
Sinnsykt mye penger? Haha. Tror du virkelig at dekningsgraden på SLR er stor?
Nikon har ikke så verst dekningsgrad, vil jeg tro*. Forhandlerne har ikke.

Det vil si - jeg vet at de har relativt mye å gå på. En tidligere kollega kjøpte D3 til ca 25000 gjennom Nikon etter en "smiskerunde" de hadde på kjedesamlingen i vår. Da var den ordinære innkjøpsprisen, eks. mva., omtrent i det området. Riktignok la nok kjeden på litt, men det var Nikon som gav rabatt...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...