Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har roet ned på bollekjøpinga i det siste...

 

Får i snitt ca 8-9k i mnd... tror det er 80k hittil i år... (Da er skatt trekt fra) så når jula kommer blir det mer...

 

Oi.

 

Må få skaffa meg jobb, men det er temmelig vanskelig heromkring. Er to steder med gåavstand, men der er det fullt. Drammen er 30-40min unna med buss, og det meste stenger for tidlig.

Lenke til kommentar

Ja, ingen grunn til å frike ut.

 

Nikon gir ikke JP god nok deal, og derfor har Stephan bestemt å importere selv. Norsk reklamasjonsrett gjelder selvfølgelig fortsatt, og hvis du kjøper en 70-200mm VR som mangler 3,5 linselementer, får du dette selvfølgelig dekka av JP.

 

Og jo, en del av Nikon-produktene vi har inne er importert gjennom Nikon Norge. Bare de siste på lager som ikke er det. 70-200mm VR vi har i butikken er i hvertfall ikke gråimport.

Lenke til kommentar
70-200VR er vanskelig å få tak i! :) Stavanger foto kan ha på lager, eller ihvertfall på fjernlager så det tar noen dager ihvertfall før de får den, men ikke så alt for lenge. Kan høre med de hvis du vil?

 

/Yaricks

 

Fortsatt amerikanske, 15k blir i overkant for meg...

 

Men vil man virkelig kjøpe en linse til 10-12k på JP? (Sorry, ikke retta mot deg IceFox, men mer mot JP)... Du har ikke ekte garanti, og JP er ikke mange uker/måneder ifra å ikke lengre selge Nikon produkter.

 

JP kommer til å selge like mye Nikon som før, bare selv-importert.

 

Burde ikke by på noen problemer da JP garanterer 3års garanti og 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Nope. Har hørt fra sikre kilder at Nikon Norge driver å snakker med nikon over resten av verden for å stoppe Japan foto å importere til norge da de ødlegger resten av markedet.

 

Ang. garanti, så er det ikke orginal Nikon garanti JP tilbyr. Hvis noe skjer med ett Nikon produkt, må det sendes til utlandet for å repareres.

 

Nikon gir ikke JP god nok deal? Hva i helsikke er det for no? Altså, JP dreper resten av markedet med en grå importen sin de driver med. Det er en grunn til at JP er så billige som de er, og det er at de går via det grå markedet i andre deler av verden, altså får man bl.a. ikke nikon garanti, eller norsk bruksannvisning.

 

Det er en grunn til at man ikke får registrert sin D300 på Nikon Power Pro eller hva det nå heter! :)

 

/Yaricks :)

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
Nikon gir ikke JP god nok deal? Hva i helsikke er det for no? Altså, JP dreper resten av markedet med en grå importen sin de driver med. Det er en grunn til at JP er så billige som de er, og det er at de går via det grå markedet i andre deler av verden, altså får man bl.a. ikke nikon garanti, eller norsk bruksannvisning.

/Yaricks :)

 

Jeg har forstått det slik at JP begynte med gråimporten fordi de ikke fikk i stand en avtale med Nikon. Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Nikon gir ikke JP god nok deal? Hva i helsikke er det for no? Altså, JP dreper resten av markedet med en grå importen sin de driver med.
Nei, Nikon kveler de andre norske forhandlerne som ikke har den samme muligheten for å presse importør. Selvfølgelig må JapanPhoto kunne forhandle på pris, og finne ut at avtalen de blir tilbudt ikke er god nok. Dersom Nikon Norge hadde ønsket å få til en avtale, ville de klart det. Men Nikon Norge har faktisk ganske ublu priser sammenliknet med de andre leverandørene, og setter tidvis uforsvarlig lave dekningsbidrag (for de setter i stor grad utprisen også - i hvert fall max-nivå). Det er langt fra første gang at Nikon Norge har vist arroganse ovenfor forhandlerne sine, og det er helt sikkert ikke siste gang. Problemet er at det ikke er så mange som er i en posisjon at de kan si i fra uten å merke det i etterkant.

 

Personlig tror jeg ikke Nikon Norge kommer noen vei med det. Alternativet er altså at en av Norges mest omsettende fotokjeder (eid av Europas største fotolaboratorium, med årlig omsetning på godt over 3 milliarder kroner) slutter å selge Nikon, noe Nikon Europa neppe er interessert i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...