Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Canon = Pain in the ass

Nikon = Not pain in the ass

No brain = no pain :)

Før det renner over av elendig blødmer her, så kan jeg nevne at jeg har hatt Nikon før. Olympus også. Så jeg bør vel hoppe over til Pentax neste gang.

Tom

No pain = no pain ja

stemmer det.

Du mente kanskje no pain = no gain, men det stemmer ikke i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Er ikke hele tråden OT uansett?

Men når vi er inne på stativ, så er jeg enig at det skal ikke mye til for noe forskyver seg - ihvertfall med det jalla stativet jeg har :(

Den dagen jeg skal teste HDR (hvis jeg gidder), så ville jeg sette kamera i M og justere lukertiden mellom hver eksponering, eller styrt hele greia fra en PC - ser noe teit ut ute i skauen ; men litt må man jo gjøre for bildene sine.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Er ikke hele tråden OT uansett?

Men når vi er inne på stativ, så er jeg enig at det skal ikke mye til for noe forskyver seg - ihvertfall med det jalla stativet jeg har :(

*snip*

Som jeg sa før så klarer photoshop helt fint å fikse på bildene når de ikke er helt identiske.

Alle mine HDR bilder er tatt for hånd, men da med BKT og 5FPS, så det er ikke alt for stor forskjell

Lenke til kommentar

Ja PS klarer å strekke litt osv, men kvaliteten senkes, hvor mye kommer ann på forskjellene. Har man bra støtte så går det, men det går ikke ann når man tar HDR bilder i mørket når enkelte av eksponeringene er 5 sek lange ...

Edit: Eksponeringene.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Ja PS klarer å strekke litt osv, men kvaliteten senkes, hvor mye kommer ann på forskjellene. Har man bra støtte så går det, men det går ikke ann når man tar HDR bilder i mørket når enkelte av eksponeringene er 5 sek lange ...

Edit: Eksponeringene.

PS strekker ikke noe særlig, men alligner bildene og så cropper vekk det som er til overs.

And now to something totally unrelated:

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=935200

Tom: uansett hva man har av Stativ så kan man vri/bøy litt på stativet/kulehodet slik at noe endrer seg.

Jeg trenger bare å se hardt på stativet jeg ;)

edit: Er en rimelig manfrotto sak fra sent 90-tall.

Tom

Mulig jeg òg hadde bøyd meg om du hadde sett morskt på meg ;)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Mulig jeg òg hadde bøyd meg om du hadde sett morskt på meg ;)

Det holder at du skjelve litt i beina ;)

:blink:

Får bare beklage Tom, jeg kommer ikke med noe bidrag til dagens konk :(

I morgen jobbe rjeg fra 12-19 (mulig 20 eller 21) også, så kommer mest sannsynlig ikke med noe da...

Da foreslår jeg en pause i morgen da.

Hvis det ikke er noen som har veldig lyst til å ta noen bilder av kloakkrør da.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Ikke dårlig det gitt :p

Ang. HDR-debatten må jeg si at AEB med mulighet for mer enn tre bilder er noe av det jeg misunner nikon-boysa mest, sammen med trådløs blitsstyring..

Du glemte den fete søkeren som finnes på D80 og bedre ...

Tom

Er det virkelig så stor forskjell på forskjellige kamera? "Alle" snakker jo om at de gamle 35mm SLRene har så mye bedre søker, men jeg ser ingen forskjell på N65et mitt og D200?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...