Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal de det? Deskulle holdt pølsefingrene sine langt unna min maskin iallfall. Er dette en Oslo-skole, forresten?

Det er sånn det blir når man bruker Windows. Og tror at trenger man ikke kunnne noen ting.

Den der var litt vanskelig for en med nylig pådratt "hjernerystelse" (helvetes hylle). Hva har windows med dette å gjøre?

Når en windows maskin blir syk; så må den reinstalleres. Sånn er det bare.

 

Tom

Skal sitere det jeg og 1000 andre fikk mail om:

 

"Akershus Fylkeskommune har pålagt skolen å melde PC-ene våre over i et nytt fellesdomene for alle videregående skoler i Fylket. Dette medfører at alle elever må levere inn PC-en i høstferien.

PC blir tilbakelevert mandag etter høstferien. Hvordan dette gjøres vil dere få mer informasjon om når dere kommer på skolen da.

For at vi skal klare å gjøre ferdig denne omfattende jobben i tide til oppstarten etter høsferien, så vil alle PC-er reinstalleres. Dette betyr at alle elever må sørge for å ta backup av data som ønskes beholdt. På den reinstallerte PC-en vil bare skoleprogrammene følge med. Programmer som du har installert selv må du legge inn på nytt. Det samme gjelder dokumenter, bilder, videoer osv.

Dette var den negative konsekvensen av det hele, så til det positive:

Alle PC-er som blir reinstallert vil få harddisken oppdelt i 2 deler. I dag har du bare en lokal disk som heter ”C:”. Etter høstferien vil du ha en lokal disk som er delt i to, ”C:” og ”D:”.

”C:” vil inneholde Windows og Programapplikasjonene.

”D:” vil inneholde mappen ”My Documents” og mappen ”Favorites”. Favorites inneholder alle bokmerkene i Internet Explorer.

Fordelen vil imidlertid være at dere vil være uavhengig av hjelp fra IT-avdelingen for å få satt opp PC på nytt samtidig som at dere slipper å levere inn PC-en."

De fremhever altså at man får partisjonert harddisken. Det hadde vært morsomt om de faktisk skrev "..derfor behøver du ikke å ta backup neste gang vi skal stjele PCen din for å formatere den slik at vi i IT-avdelingen kan ta ut litt overtid [..]".

 

Tsk tsk..

 

Edit: Og her er mitt russekort.

 

 

post-36083-1222464510_thumb.png

 

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
FWIW så er det ikke vanskelig å skjønne at skolen vil ha litt kontroll med griseriet kidsa driver med på nettverket deres... Fair sak det.
Er ikke vanskelig å skjønne hvorfor de vil kontrollere alle nei, men om de har lov til å kreve noe sånt av folk med privat pc er en annen sak.

 

I og med at det "kun" er et krav for å få tilgang på nettet, så er det ikke sååå utrolig, men fortsatt sinnsykt kjipt gjort.

 

Fikk selv vite at etter høstferien så var ikke Mac OS lov på skolenettverket. Latterlig.

Da er litt av poenget med mac ute.... Hos oss har vi aldri hatt lov til å bruke Mac OS...

Lenke til kommentar
De krever det bare av de som vil bruke PCen sin på skolens nettverk. Helt grei policy det.
Ja, man kan jo egentlig ikke nekte på det der, men kan ikke si det gir et godt inntrykk av skolen med den praksisen.

 

Personlig hadde jeg nok heller sittet på skolen uten nett enn å la de få kose seg med pc'n min.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar
I og med at det "kun" er et krav for å få tilgang på nettet, så er det ikke sååå utrolig, men fortsatt sinnsykt kjipt gjort.

 

Fikk selv vite at etter høstferien så var ikke Mac OS lov på skolenettverket. Latterlig.

Det høres rart ut. Det er en omfattende jobb også, hvis det er snakk om mer enn 10 maskiner, det er ikke mulig å lage imager til alt i hele verden heller. Vi gjør dette på min jobb, men vi har standardiserte maskiner som bare tankes, prosessen er over på en halvtime. Men hvorfor de har lagt det opp slik er en gåte. Jeg ville bare gitt blanke i å levere inn maskinen, og heller levd med å ikke kunne bruke den på skolens nettverk.

Lenke til kommentar
De krever det bare av de som vil bruke PCen sin på skolens nettverk. Helt grei policy det.
Ja, man kan jo egentlig ikke nekte på det der, men kan ikke si det gir et godt inntrykk av skolen med den praksisen.

 

Personlig hadde jeg nok heller sittet på skolen uten nett enn å la de få kose seg med pc'n min.

Hele skolen min er bygd opp av internett... All læring og prøver går over nettet....

Når sant skal sies valgte jeg skolen for 3 år siden, men da uvitende om hvilke idioter som jobber på it-avdelingen..

Lenke til kommentar

IT-folk kan i sannhet være tåper. Min skole fikk installert et eller annet filter, det var satt på 'Ages 6-16', noe som rett nok filtrerer bort porr, noe som ikke er et problem. At Diskusjon.no havnet i kategorien "Adult content/foul language" derimot, det gjorde meg direkte grum. Morsomt nok var også sider som inneholdt kritikk av produsenten av filtreringsprogrammet blokkert.

 

Enkelte bør ta seg en bolle.

Lenke til kommentar
For de som vil sjekke kvaliteten er jeg naiv (?) nok til å tro at Photozone.de gir en bra inndikator ang vignetting, skarphet og CA, selv om jeg ser store forskjeller på samme objektiv, for forskjellige systemer.

Photozone er etterrettelige nok, men det er en ulempe (for noen) at de kun tester med crop-sensorer. Makroobjektiver testes vel også kun på langt hold.

 

Vet ikke ang macroobjektivene, gikk egentlig ut ifra at de ble testa på 1:1-1:2, men kanskje ikke?

 

Må bare få komme med et lite utbrudd:¨

Er så jævelig bitter på den nazi-høna som driver IT-avdelingen på skolen min :mad: !!! Alle elever må levere inn pcene sine (til tross for at de ikke er kjøpt gjennom skolen! :angry: ), for nå skal skolen for 3. gang på ett år reinstalere laptopen MIN!!!!! PCen får jeg ikke tilbake før etter høstferien!!! :wallbash:

 

EDIT: Sitter nå på en 5 år gammel laptop :p

 

Jeg hadde nekta plent, ikke faen om noen skal få ødelegge porr fotomappa mi! :innocent:

 

neida, har ikke noen slik men hadde uansett nekta som faen, spesielt over høstferien!

 

Ka trur folket om mitt fremtidige russekort?

 

43641-33786-large.jpg?v=10

 

Fett! Litt synd at du valgte å bruke en ork fra ringenes herre på bilde da, men god jobb med copy/paste av kameraet da, måtte fjerne et sverd?

 

Nope. Hva skal du med det?

Synes det blir mye lettere å jobbe med det enn mus...

 

Liker mus jeg :roll:

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

De hadde fugler på Photokina. Dæven heller, det var artig å teste pentaxen på full pupp med 16-50 og fugler som fløy litt for nært meg til at jeg var helt komfortabel...

 

post-78697-1222465697_thumb.png

 

 

 

Da var denne her hakket mer hyggelig, den var egentlig ganske bitteliten, skulle kanskje tatt med armen den satt på sånn for å illustrere størrelse.

 

post-78697-1222465756_thumb.png

 

 

Aetius fikk med seg en som var pittebitteliten dagen etterpå, sånn i størrelsesorden liten spurv. Ja, en ugle, ja. Den var til og med fullvoksen. Mulig han har bilde av den.

 

 

Jeg har ikke gjort noe med disse bildene, forresten, de er rett fra kamera.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar
Du er så negatiiiv...

 

Nå er det køyen for min del...

Så tidlig? Bleiking altså ;)

 

Kryper vel i seng snart jeg også, men så er jeg gammel og grå da, og tåler ikke å være oppe til langt på natt lenger. Skulle gjerne sittet resten av natta og jobba med bilder jeg. Snart ferdig med å samle sammen det jeg kan finne av bilder hos meg selv og mine foreldre. Greit å få lagret alt sammen digitalt på et lite knippe harddisker her og der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...