Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du får ett normalt eksemplar av 70-200en; forvent å måtte blende ned til F/9 eller mer for å få dybdeskarphet nok til at det er skarpt der du tror fokus er.

 

Kjøp Tamron sin istedet.

Jeg tviler sterkt på at en Sigma 70-200mm ff/2.8 må blendes ned til f/9 for å fungere. Da er det enten feil på objektivet eller kamera. Eller begge deler.

 

Les setningen min om igjen du.

Sigma = feilfokus

Lenke til kommentar
Si det du...

 

Nei men, greia er at jeg finner mye ved russegreia rimelig teit (Busser, knuter o.l) og jeg er rimelig sikker på at jeg hadde syntes at tryvann/stavanger hadde vært skitkjedelig, og da er det vel ikke så mye igjen med selve russegreia.

 

Ender vel opp med en russebukse og et kort eller tre uansett, men jeg blir nok ikke å se på "retards '09"

Har ingen planer om det jeg heller, men blir litt outsider uten noe som helst ;)

Her er min mening om russetratisjonene;

russebuss= wasted money

knuter= flaut

klær og kort= har ikke bruk for, men who cares... koster ikke all verden....:p

komme full på skolen = under min verdighet

Lenke til kommentar
Hvorfor skal de det? Deskulle holdt pølsefingrene sine langt unna min maskin iallfall. Er dette en Oslo-skole, forresten?

Det er sånn det blir når man bruker Windows. Og tror at trenger man ikke kunnne noen ting.

Den der var litt vanskelig for en med nylig pådratt "hjernerystelse" (helvetes hylle). Hva har windows med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal de det? Deskulle holdt pølsefingrene sine langt unna min maskin iallfall. Er dette en Oslo-skole, forresten?

Det er sånn det blir når man bruker Windows. Og tror at trenger man ikke kunnne noen ting.

Den der var litt vanskelig for en med nylig pådratt "hjernerystelse" (helvetes hylle). Hva har windows med dette å gjøre?

Når en windows maskin blir syk; så må den reinstalleres. Sånn er det bare.

 

Tom

Lenke til kommentar
Når en windows maskin blir syk; så må den reinstalleres. Sånn er det bare.

 

Tom

Ja, det er det jo ikke tvil om. Men jeg skjønte ikke sammenhengen likevel. Hvis min pc får vondt i windowsen sin så fikser jeg det selv, takk. Men her var det ikke engang snakk om at den hadde vondt i windowsen, derav manglende forståelse for sammenheng.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal de det? Deskulle holdt pølsefingrene sine langt unna min maskin iallfall. Er dette en Oslo-skole, forresten?

Det er sånn det blir når man bruker Windows. Og tror at trenger man ikke kunnne noen ting.

Den der var litt vanskelig for en med nylig pådratt "hjernerystelse" (helvetes hylle). Hva har windows med dette å gjøre?

Når en windows maskin blir syk; så må den reinstalleres. Sånn er det bare.

 

Tom

Skal sitere det jeg og 1000 andre fikk mail om:

 

"Akershus Fylkeskommune har pålagt skolen å melde PC-ene våre over i et nytt fellesdomene for alle videregående skoler i Fylket. Dette medfører at alle elever må levere inn PC-en i høstferien.

PC blir tilbakelevert mandag etter høstferien. Hvordan dette gjøres vil dere få mer informasjon om når dere kommer på skolen da.

For at vi skal klare å gjøre ferdig denne omfattende jobben i tide til oppstarten etter høsferien, så vil alle PC-er reinstalleres. Dette betyr at alle elever må sørge for å ta backup av data som ønskes beholdt. På den reinstallerte PC-en vil bare skoleprogrammene følge med. Programmer som du har installert selv må du legge inn på nytt. Det samme gjelder dokumenter, bilder, videoer osv.

Dette var den negative konsekvensen av det hele, så til det positive:

Alle PC-er som blir reinstallert vil få harddisken oppdelt i 2 deler. I dag har du bare en lokal disk som heter ”C:”. Etter høstferien vil du ha en lokal disk som er delt i to, ”C:” og ”D:”.

”C:” vil inneholde Windows og Programapplikasjonene.

”D:” vil inneholde mappen ”My Documents” og mappen ”Favorites”. Favorites inneholder alle bokmerkene i Internet Explorer.

Fordelen vil imidlertid være at dere vil være uavhengig av hjelp fra IT-avdelingen for å få satt opp PC på nytt samtidig som at dere slipper å levere inn PC-en."

Lenke til kommentar
FWIW så er det ikke vanskelig å skjønne at skolen vil ha litt kontroll med griseriet kidsa driver med på nettverket deres... Fair sak det.

Er ikke det en tapt sak, sålenge lærere og foledre ikke skjønner bæra ?

 

Hadde skolemyndighetenene skjønt noe som helst, så hadde vel linux vært påbudt på alle elev-pc'ene.

 

Tom

Lenke til kommentar
FWIW så er det ikke vanskelig å skjønne at skolen vil ha litt kontroll med griseriet kidsa driver med på nettverket deres... Fair sak det.
Er ikke vanskelig å skjønne hvorfor de vil kontrollere alle nei, men om de har lov til å kreve noe sånt av folk med privat pc er en annen sak.

De krever det bare av de som vil bruke PCen sin på skolens nettverk. Helt grei policy det.

 

Tom: Klart det er en tapt sak ut ifra premissene, men reinstallerer de ofte nok, så holder de vel malware-bestanden nede. :) Jeg har i det minste forståelse for at de ansvarlige prøver å ha litt kontroll. Også Windows kan låses ned ganske hardt - det er ikke mye moro jeg kan gjøre med jobblaptoppen min (og jeg skal jo liksom være sjefen for sånt... :roll:) - men det krever "litt" innsats...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Ka trur folket om mitt fremtidige russekort?

 

43641-33786-large.jpg?v=10

 

Veldig tøfft faktisk! :) Ute i siste liten eller? Fristen er vel idag på russeservice tror jeg... Har ikke lagd mitt enda, men har jo frem til januar på meg, så skulle ikke være noe problem.

 

 

Hvorfor skal de det? Deskulle holdt pølsefingrene sine langt unna min maskin iallfall. Er dette en Oslo-skole, forresten?

Det er sånn det blir når man bruker Windows. Og tror at trenger man ikke kunnne noen ting.

Den der var litt vanskelig for en med nylig pådratt "hjernerystelse" (helvetes hylle). Hva har windows med dette å gjøre?

Når en windows maskin blir syk; så må den reinstalleres. Sånn er det bare.

 

Tom

Skal sitere det jeg og 1000 andre fikk mail om:

 

"Akershus Fylkeskommune har pålagt skolen å melde PC-ene våre over i et nytt fellesdomene for alle videregående skoler i Fylket. Dette medfører at alle elever må levere inn PC-en i høstferien.

PC blir tilbakelevert mandag etter høstferien. Hvordan dette gjøres vil dere få mer informasjon om når dere kommer på skolen da.

For at vi skal klare å gjøre ferdig denne omfattende jobben i tide til oppstarten etter høsferien, så vil alle PC-er reinstalleres. Dette betyr at alle elever må sørge for å ta backup av data som ønskes beholdt. På den reinstallerte PC-en vil bare skoleprogrammene følge med. Programmer som du har installert selv må du legge inn på nytt. Det samme gjelder dokumenter, bilder, videoer osv.

Dette var den negative konsekvensen av det hele, så til det positive:

Alle PC-er som blir reinstallert vil få harddisken oppdelt i 2 deler. I dag har du bare en lokal disk som heter ”C:”. Etter høstferien vil du ha en lokal disk som er delt i to, ”C:” og ”D:”.

”C:” vil inneholde Windows og Programapplikasjonene.

”D:” vil inneholde mappen ”My Documents” og mappen ”Favorites”. Favorites inneholder alle bokmerkene i Internet Explorer.

Fordelen vil imidlertid være at dere vil være uavhengig av hjelp fra IT-avdelingen for å få satt opp PC på nytt samtidig som at dere slipper å levere inn PC-en."

 

 

 

Er ikke dette i strid med en eller annen norsk lov? Tror virkelig ikke at kommunen har rett til å kreve å få legge inn masse stuff, og faktisk kontrolere datamaskinen din for at du skal få bruke den? Jeg hadde sagt blankt nei, og ikke gitt fra meg min maskin... Hva om man har mac? Hva gjør de da?

 

Synes dette er rett og slett helt tullete...

 

/Yaricks

Lenke til kommentar
FWIW så er det ikke vanskelig å skjønne at skolen vil ha litt kontroll med griseriet kidsa driver med på nettverket deres... Fair sak det.
Er ikke vanskelig å skjønne hvorfor de vil kontrollere alle nei, men om de har lov til å kreve noe sånt av folk med privat pc er en annen sak.

 

I og med at det "kun" er et krav for å få tilgang på nettet, så er det ikke sååå utrolig, men fortsatt sinnsykt kjipt gjort.

 

Fikk selv vite at etter høstferien så var ikke Mac OS lov på skolenettverket. Latterlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...