Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Njaa.. For å gjøre det enda værre. :)

Noen HD-Ready TVer kjører 1080i mens andre har maks 720p.

For å gjøre forvirringen komlett, kjører og noen TV Produsenter ut TVer med 1080i ut som "FULL HD!" TVer, mens de har andre TVer som er merka 1080p som er full HD.

MEN! Om du vil merke noen forskjell er en helt annen diskusjon! Snakka med en ekspert for en stund siden og han sier, at med mindre du du har en 50 tommers TV, og sitter under 3 meter fra skjermen, vil du ikke klare å se forskjell på 720p/1080i og 1080p! :) Har du større en det, event. projector, da kan det hende at du har lyst å velge 1080p!

Slik! Happy? :)

/Yaricks

Lenke til kommentar
Funker ND-filter optimalt på vidvinkel? Altså 10-22.. eller bør jeg heller kjøpe det til 17-50'en?

Hvorfor skulle det ikke det? Jeg bruker mitt ND-filter på vidvinkel. Det er dog kvadratisk, så ingen fare for skygger i hjørnene. Men det koster deretter da. Hva skal du med ND-filteret? Jeg bruker det for vann og himmel i landskapsbilder. Og til sånt bruker jeg vidvinkel. That simple!

Lenke til kommentar
Det hele blir fort mer forvirrende når man blander inn PAL, SECAM og NTSC, og forskjeller mellom diverse versjoner innad i disse gruppene igjen. Eller kanskje ikke mer forvirrende, men ganske mye mer å huske.

Har du prøve om tv-systemer eller noe sånt nå? I så fall: Lykke til! ^^

Neida, ikke prøve. bare en liten oppgave, og HDTV er en del av oppgaven.

Nikon D3x er på vei...

Edit: visstnok 24MP...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...