boffeeen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Digg med høstferie, bursdag, som vil si penger, som vil si at da har jeg litt å rutte m... Eller jeg må gi de pengene jeg får til mamma for å betale tilbake D300 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Hehe, heldig dere... Jeg har bursdag så nært på jul at det bare blir en gave-høytid til meg. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Hvor lang tid tar det å bestille filtre fra USA? Endret 24. september 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 BH bruker 3-5 virkedager som sagt. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Fort hjelp! Skal bestille nå, men så skal jeg taste inn kontrollnummer på Visa-kortet (debet). Den ber om 3 eller 4 siffer. Jeg vet hvilke det er på MC-kortet, men det skal jeg ikke bruke. Debetkortet har 4 bokstaver + 3 tall. Eks. ABCD 123 Men innfyllingsfeltet tar maks fire tegn. Bare tallene funka ikke... Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Prøvd ABCD eller D123? Lenke til kommentar
archanios Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) kontrollnr eller berre dei tre siffra som står i signaturfeltet på visakortet? Edit: Er det vanlig visa eller anna? Ved vanlig visa er det gjerne dei tre siste siffera i signaturfeltet. Endret 24. september 2008 av archanios Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 De er det sikkert ja. Thanks! Det funka! Hjertelig! :D Da er jeg 5k fattigere, men mye lysutstyr rikere! Lenke til kommentar
archanios Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Gratulerer.. Alltid like spennande det der. Så må du berre sitte å vente på at pakken skal komme. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 De er det sikkert ja. Thanks! Det funka! Hjertelig! :D Da er jeg 5k fattigere, men mye lysutstyr rikere! Nice! Hva bestilte du? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jepp. Kommer vel på tirsdag, kan jeg tenke meg. Men nå er jeg spent på om de kommer til å ringe meg angående momsoppgjør. Leste at mange har opplevd det, og at det virker rart og usikkert. Når jeg har bestilt med hjelp av stefaren min, har vi fått momsregning et par uker senere. Men kan det hende de ringer siden jeg ikke er erfaren Visa-bruker, eller hva kommer det ann på? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Momsoppgjør? Det er det vel isåfall tollerne som gjør? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ja, men får jo en regning på dette. Men har lest om mange som får en telefon (gjerne fra en svensk dame) fra UPS, hvor spør om de kan trekke momsutgiften fra kontoen din. UPS har jo lagt ut dette når varer ble fortollet vettu. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Trur det har med kor mykje det er snakk om. Eller forresten, litt usikker. Fekk to leveransar gjennom UPS i sommar, ein med friluftslivsutstyr som eg fekk telefon om og ein med fotoutstyr som eg ikkje fekk noko. Der fekk eg brev i posten i staden. Verdien på pakken eg fekk tlf om var på 3,5k mens den andre var vel på 2,5k Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Enten så ringer dem og spør om du kan overføre fra konto/ta, eller så får du en regning i etterkant. De gangene jeg har bestillt (som er 3, men kun fått 1 regning, så jeg bør vel kanskje ikke si noe ) har jeg fått regning. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hm... Begge mine bestillinger har vært over 6k, men kun regning. Fikk dog ikke regning før andre bestillingen, hvor jeg fikk regning for begge. Men nå er det sent gitt. Natta. Me fortsetar i morga gutar! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Trur det har med kor mykje det er snakk om. Eller forresten, litt usikker. Fekk to leveransar gjennom UPS i sommar, ein med friluftslivsutstyr som eg fekk telefon om og ein med fotoutstyr som eg ikkje fekk noko. Der fekk eg brev i posten i staden. Verdien på pakken eg fekk tlf om var på 3,5k mens den andre var vel på 2,5k Hadde vært rart da de to gjeldende grensene er på 200 og 1000 (dersom det er en gave) Lenke til kommentar
roolf Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg bestilt noe greier fra B&H for et par dager siden. I går ringte det en svensk fyr fra UPS og lurte på om jeg ville betale momsen med kort. Det var greit for meg inntil han ville ha kortnr pr telefon. Da gikk jeg for den andre løsningen med faktura pr mail som jeg betalte via nettbank. Varene står på hold inntil betalingen er mottatt av UPS. Håper jeg får lekene i morgen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg bestilt noe greier fra B&H for et par dager siden. I går ringte det en svensk fyr fra UPS og lurte på om jeg ville betale momsen med kort. Det var greit for meg inntil han ville ha kortnr pr telefon. Da gikk jeg for den andre løsningen med faktura pr mail som jeg betalte via nettbank. Varene står på hold inntil betalingen er mottatt av UPS. Håper jeg får lekene i morgen. Jepp,veldig lurt å være forsiktig med kontonr og koder, en ser jo stadig at folk blir lurt/lar seg lure . Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Noen med erfaring angående bestilling fra BH med Visa? Er det noen grunn til å bekymre seg? Hvordan er det slik svindel egentlig foregår? 99,9% sikker på at BH ikke kommer til å svindle meg i hvertfall, og hvor stor er sannsynligheten for at en hacket overvåker bestillingen min? Skulle BHP svindlet deg, så ville du med kredittkort stå sterkere ettersom du gjennom kreditkjøpsloven ville ha hatt mulighet å kreve pengene tilbake fra kredityter. I utgangspunktet så ville du vel heller neppe ha lidd noe last skulle noen ha greid å overvåke deg, det blir jo ikke du som er uaktsom da. Ettersom du betalte med debet kort så har du ikke disse rettighetene mhp. levering etc. som du ville ha hatt ved kredittkjøp. Sånn sett er det derfor jeg har flere kredittkort enn debetkort Jepp. Kommer vel på tirsdag, kan jeg tenke meg. Men nå er jeg spent på om de kommer til å ringe meg angående momsoppgjør. Leste at mange har opplevd det, og at det virker rart og usikkert. Når jeg har bestilt med hjelp av stefaren min, har vi fått momsregning et par uker senere. Men kan det hende de ringer siden jeg ikke er erfaren Visa-bruker, eller hva kommer det ann på? Sist jeg brukte UPS var de for så vidt talentløse utenfor normalen. Men jeg fikk momsregning i posten med utleggsgebyr på rundt 100 kr noen uker senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå