Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du klikka du! :D

Tryggere å bruke kredittkort. Tror uansett ikke det er så farlig når man bestiller fra BH.

Går vel på at det er lettere å rapportere svindel hvis man har brukt kredittkort. Regningen er altså større enn hva du har brukt. Hvis noen tar kortnummeret mitt på Visa-kortet kan de tømme kontoen. Vanskeligere å bevise...

Lenke til kommentar
Vil du forklare hvordan du ville fått f/20 på et 8-trinns, hvis du har 1.4 som utgangspunkt?

Trodde du mente hvor langt jeg måtte blende ned i sterkt sollys :no:

Som du kan se på exif på bildet jeg la inn så brukte jeg nemlig F/20

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Sigma 150mm, off course...

En på forumet har prøvd begge, og Sigmaen var uten tvil best.

Mulig om du får et bra objektiv,jeg har selv Canon sin 100mm og fikk nylig prøve sigmaen,det eksemplaret var iallefall dårligere .

Det stod noe om dette i en test jeg leste også,skal se om jeg finner den igjen .

Lenke til kommentar
Har noen av dere en link som kan være grei dersom jeg øsnker å lære meg hvordan å bruke et ND filter og hvor stor effekt det gir.... Vurder å kjøpe et, men usikker hvor mørkt det skal være;)
ND2: halverer lukkertid (ett blendertrinn); ND4: 1/4 lukkertid (to blendertrinn); ND8: 1/8 lukkertid (tre blendertrinn).
Lenke til kommentar

Fant denne i farten:

It is a little tricky to find a verdict for the Sigma AF 150mm f/2.8 APO EX DG macro HSM - as mentioned above the sample lens suffered from a rather extreme degree of decentering which pollutes the resolution potential of the lens (on the left image side) - a rather worrysome quality control issue. 

Assuming a good sample the lens can show a very high performance straight from the max. aperture with a peak performance at or even beyond the resolution limits of an 8 megapixel APS-C sensor. Chromatic aberrations are quite negligible, distortions are basically absent and vignetting is very low. The bokeh (the characteristic of foreground and background blurr) is very smooth with pleasant out-of-focus highlights. The mechanical build quality is very high. The HSM AF drive is virtually silent but the focusing speed is rather slow which is typical for most macro lenses though. 

So in principal the lens can be highly recommended - see also the Nikon review of this lens where it performed stellar.

http://www.photozone.de/canon-eos/303-sigm...-review?start=2

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...