Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ja, jeg får heller stå for det, for det er det jeg mener. jeg mener jeg har grunnlag for å stå for det òg. Skal noen kritisere meg for å kjøpe D3 til makro så skal nevnte gjøre det bedre enn meg. Det er det ikek mange her som kan, og de som gjør det bedre enn meg kritiserer ikke mitt valg. Jeg ser på signaturen til folk her inne og det henger ikek på greip med porteføljen deres i mine øyne, noe jeg mener min til dels gjør (Normalzoomen er ikke helt fortjent) men jeg mener jeg har gjort veldig mye ut ifra makroen min, og har lov til å vurdere D3 som et overkill, uten at det er helt tabu, for etter min mening er det mange med D300 der ute som ikke tar bilder på nivået jeg forventer en med D300 skal ha.

 

Men nå er dette også en linje alle hver for seg må trekke. Selv blir D3 brukt til sitt fulle til neste sommer om jeg får hengt meg på bryllup da òg, som jeg i år fant ut at D300 ikke holdt til. (Ja jeg er perfeksjonist, han jeg jobba for var fornøyd)

 

Så folk får bare ta meg for den jeg utgir meg for å være, men før dere trekker slutninger ang mine makrobilder så ville jeg sett noen prøve selv først, UTEN blits!

 

Vi er egentlig veldig enige her, Marius. Jeg kritiserer deg ikke for å kjøpe D3, for jeg har definitivt ikke noe grunnlag for å kritisere deg for det. Spesielt ikke innen makrosjangeren, da jeg verken interesserer meg noe særlig for den, eller driver noe særlig mye med det selv. Dersom jeg skulle finne på å rette kritikk mot deg for kameravalget ditt, bunner det egentlig kun ut i misunnelse fra min side. ;p

 

Og når det er sagt, så må det jo såklart nevnes at trefotsyken gjør seg gjeldende også her i huset, da både jeg og min far har lyst på enten D700 eller D3. Det har faktisk nesten utviklet seg til en slags konkurranse om å få seg til å kjøpe det først. Problemet er at han sikkert har råd til det, og jeg har ikke. Skal forresten ikke forundre meg om han oppfører seg som en Judas og kjøper Canon EOS 5D eller 1D MK3 bare for å irritere meg.. ;p

 

[/OT]

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine venner gjør det.

 

De får penger fra mor og far for å kjøpe julegaver til de.

Skal de på kino osv får de penger til det.

De fårpenger når de skal ha noe, ca 3000-4000 i mnd til brus osv, mat på skolen.

Merkeklær i hauger. osv osv... Though, ingen av de har kamera til min verdi, men de har båter, snøscootere, scootere/mopeder.

De får bil og betalt sertifikat.

Woot???!

 

La nå Marius kjøpe D3, folkens, hvis han har lyst og penger til det! :)

Lenke til kommentar

Vurderer å skaffe meg en blitz. Har Canon 30D. Er helt fersk med blitz, og vet lite om bruken av blitz (foreløpig i alle fall). Bør jeg kjøpe 430EXII til ca. 2000,- eller bør jeg gå rett på 580EXII til ca. 3500,-? Har jo Tamron 17-50 F/2,8 nå. Trenger jeg blitzen? (Har ikke fått testa den så mye enda). Andre objektiver jeg har, er F/4 og F/4-5,6.

Lenke til kommentar
Vurderer å skaffe meg en blitz. Har Canon 30D. Er helt fersk med blitz, og vet lite om bruken av blitz (foreløpig i alle fall). Bør jeg kjøpe 430EXII til ca. 2000,- eller bør jeg gå rett på 580EXII til ca. 3500,-? Har jo Tamron 17-50 F/2,8 nå. Trenger jeg blitzen? (Har ikke fått testa den så mye enda). Andre objektiver jeg har, er F/4 og F/4-5,6.

 

Alltid kjekt å ha ;)

 

Anbefal meg et helt konkret POLAfilter til 10-22'en min, er dere snille! Aner ikke hva jeg skal velge..

 

-77mm

-God kvalitet

-Funke bra på 10mm

-Mulig å få tak i på BHphotovideo.com

 

Cokin 77mm Circular Polarizing Glass Filter - Wide Angle

Lenke til kommentar
Vurderer å skaffe meg en blitz. Har Canon 30D. Er helt fersk med blitz, og vet lite om bruken av blitz (foreløpig i alle fall). Bør jeg kjøpe 430EXII til ca. 2000,- eller bør jeg gå rett på 580EXII til ca. 3500,-? Har jo Tamron 17-50 F/2,8 nå. Trenger jeg blitzen? (Har ikke fått testa den så mye enda). Andre objektiver jeg har, er F/4 og F/4-5,6.

 

Alltid kjekt å ha ;)

 

Ja, det var jo fra deg jeg ville ha svar, du som liker blitz så godt. :p:)

 

Noen andre som har noe fornuftig å si? :)

Lenke til kommentar

Går det ann å lage kalender i Photoshop eller InDesign? Har hørt om dette. Lastet ned eit skript til InDesign, men kvar skal desse plasserast?

 

Skript eller mal.

 

Skal lage fotokalender til skulen. Trenger for år 2009.

 

 

PS: Kansje ikkje rett plass og poste dette, men såg en post om dette før i tråden, men fant den ikkje igjen.

Lenke til kommentar
Anbefal meg et helt konkret POLAfilter til 10-22'en min, er dere snille! Aner ikke hva jeg skal velge..

 

-77mm

-God kvalitet

-Funke bra på 10mm

-Mulig å få tak i på BHphotovideo.com

Har Sigma sitt sånn tynt. Funka fint heilt ned på 10mm.

Berre pass på at det er tynt for å unngå vignettering.

 

Edit: Her fant eg faktisk boksen.

Sigma DG MC CPL

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Vurderer å skaffe meg en blitz. Har Canon 30D. Er helt fersk med blitz, og vet lite om bruken av blitz (foreløpig i alle fall). Bør jeg kjøpe 430EXII til ca. 2000,- eller bør jeg gå rett på 580EXII til ca. 3500,-? Har jo Tamron 17-50 F/2,8 nå. Trenger jeg blitzen? (Har ikke fått testa den så mye enda). Andre objektiver jeg har, er F/4 og F/4-5,6.

 

Alltid kjekt å ha ;)

 

Ja, det var jo fra deg jeg ville ha svar, du som liker blitz så godt. :p:)

 

Noen andre som har noe fornuftig å si? :)

 

Så lenge jeg ikke trenger å bruke blitsen på insekt så liker jeg blits veldig godt, ved rett bruk that is...

 

Går det ann å lage kalender i Photoshop eller InDesign? Har hørt om dette. Lastet ned eit skript til InDesign, men kvar skal desse plasserast?

 

Skript eller mal.

 

Skal lage fotokalender til skulen. Trenger for år 2009.

 

 

PS: Kansje ikkje rett plass og poste dette, men såg en post om dette før i tråden, men fant den ikkje igjen.

 

Hvorfor ikke bare sette sammen noen bilder å levere til nermeste butikk? De fleste har kalender som tilbud.

Lenke til kommentar
Så lenge jeg ikke trenger å bruke blitsen på insekt så liker jeg blits veldig godt, ved rett bruk that is...

 

OK. :)

 

Spørs om ikke hovedbruken evt ville vært innendørs bruk når familien samles - av unger og sånn. Etter det jeg har fortstått er jo bruken av blitz omtrent et helt eget fag, så det kunne jo hende at jeg lærte å bruke det til masse annet også, da men.

 

Nei... usikker, gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...