Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Ja, er vel kanskje bittelitt mindre. Jeg må ha D300 med grep for at den skal føles komfortabel i hvertfall.

Tenker jeg skal prøve grepet i morgen, kontra D3, jeg har i ettertid av lørdagen fått en følelse av at jeg kanskje lot meg rive med, så ikke er noe bedre enn å teste dette etter en lang dag på jobben hvor jeg prøver å rydde opp i fakturarotet andre har skapt. *elsker jobben min*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beskyttet?

Med batterigrep og AA-batterier kan du tross alt skyte 8 fps, noe som kan være gull i sportssammenhenger. For min del kommer jeg uansett til å rigge opp litt lys til seriøs ski- og snowboardfoto, så da blir det 1fps FTW!

Tar du mye bilder på høykant? Jeg tar MYE bilder på høykant, og kan derfor ikke klare meg uten batterigrep uten irritasjon.

Lenke til kommentar
Beskyttet?

Med batterigrep og AA-batterier kan du tross alt skyte 8 fps, noe som kan være gull i sportssammenhenger. For min del kommer jeg uansett til å rigge opp litt lys til seriøs ski- og snowboardfoto, så da blir det 1fps FTW!

Tar du mye bilder på høykant? Jeg tar MYE bilder på høykant, og kan derfor ikke klare meg uten batterigrep uten irritasjon.

Jeg sverger; jeg er din rake motsetning, jeg bruker heller 8FPS for å få muligheten å hente ut et eller to bra bilder fremfor å sose for mye med lys osv når jeg skal ta actionbilder.

Lenke til kommentar

Sose? Late jævel assa.

Når du først skal ta bilder, hvorfor ikke gå innfor å gjøre det skikkelig? Samme gjelder de portrettene du babla om. Hvis du ikke har ambisjoner om å gjøre ditt beste, hvor gidde i det hele tatt?

Se på proffe actionssportfotografer f. eks. Hvorfor bruke flesteparten av de trådløse blitser? Jo, for å få bedre bilder. Uansett hvor mange bilder du plaffer avgårde vil det være et eller annet som mangler. Nemlig lys! Et ord som er essensielt i fotografi.

Bare se på Remi f. eks, og hvor mye forbedret hans trickefoto er blitt etter at han fikk lys.

Jeez...

Lenke til kommentar
Det virker som du vill ha kamera, ikke muligheten til å bruke det for hva det er verdt...

Hehe, nei du får vel bare tro det da. For det første skal jeg ikke ha noen grunn til å måtte kjøpe D3.

Tjener du penger på dine bilder, eller er det snakk om bare hobby?

Jeg har regelrett aldri solgt et bilde, ei heller tatt betaling for et av oppdragene mine. Alle bildene jeg har gitt fra meg har vært for å spre mitt eget navn, og som gaver til kjente.

De oppdragene jeg har gjort er gjort på tfp-nivå. Jeg trenger trening, andre folk trenger bilder. Og for å beskytte meg her, så tror jeg ærlig talt ikke jeg er den eneste som tar et lite overkill med D3 når man ser på hva som ligger i henda på enkelte på forumet her, og så ser på bildene.

Sett bort ifra Icefox og ThorEH, hvem tar like gode macrobilder som meg?

Betyr det at ingen andre fortjener Sigma 150mm eller Nikkor 105mm Makro??

Om du ikke er 18 ennå og ikke tjener penger på fotos så lurer jeg på hva du skal med D3.

Hva har alder med saken å gjøre? Jeg presterer bedre makro enn det mange makrofotografer som bruker D3 gjør.

Sålenge mine bilder holder den standarden den gjør vil jeg ikke ha noe problem med å si at jeg _trenger_ et D300, og at jeg fortjener det. Jo, D3 er overkill, men er det bare dere andre forumbrukere som skal få kjøpe dere kamera over deres evne?

Skal jeg kritiseres for overkill skal kritikeren ha mer enn meg å rutte med, ellers blir det bare tåpelig selvmotsigelse.

Klart men jeg begynner å lure når han vill kjøpe seg et nytt kamera for 30 000 etter å ha en nytt et for 10 000...

Jeg bytter ikke ut, jeg legger til. D300 blir back-up, D3 hovedkamera.

Hvorfor er det tabu å gå fra D300 til D3? Ikke mye å velge imellom akkurat.

også finner jeg ut han er under 18... som en regel har ikke mennesker under 18 alt for mye penger om dem ikke selger ritalinen sin... (oki det siste var en spøk jeg håper 1 person lo av.)

Hva har alder med dette å gjøre?

Nå vet jeg ikke hva "ritalinen" sin er, men om du tror jeg er botskjemt så burde du tenke om igjen. Det eneste som er sponset fra foreldrene mine er 12k, og det var konfirmasjonsgaven min, som gikk til D50kit + noe småstæsj. Resten er utelukkende betalt av meg selv, HVER rubbel og bit. Jeg får ikke månedspenger, og betaler alt utenom mat hjemme og klær (ikke moteklær) selv. Skal jeg ha en brus står det for egen regning. Jeg har jobbet 650 timer i år, like mye i fjor, gått med VG siden jeg var 10 år, sluttet rett før jeg ble 15.

Alt jeg eier av verdi er betalt av egen lomme, kamera, PC, sykkel til 40.000, alt. Så ikke kom her å påstå at jeg ikek har jobbet for det.

Ang vekt, hvorfor skal jeg ikke takle vekta? Jeg løper rundt med D300 + grep + SB-800 + enten 24-70mm eller 150m macro, tror virkelig ikke D3 veier mye mer enn D300+grep, og forskjellen vil mest sannsynlig ikke være merkbar heller.

Så spar meg, ved å kjøpe et D3 begår jeg et overkill andre begår ved kjøp av D300!

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Jeg tar jo egentlig fleste bilder på høykant når jeg går rundt og "impulsfotograferer", og jeg ser jo at jeg kunne fått bruk for det, men, 3000 kroner er mye penger, synes jeg da.

Vi får se, er jo en liten stund til.

Meh, for å spøre enkelt:

Anbefaler dere MBD10? Uavhengig av faktorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...