Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes at en med to zoomer som egner seg til portrett også fortjener et fast MF-objektiv til portrettbruk. De koster lite og yter mye. Det nevnte objektivet har jeg ingen erfaring med, men forgjengeren 2,0 har jeg god erfaring med. Jeg brukte det litt på åttitallet, og hadde det ikke vært for 105/2,5 hadde det sikkert vært mitt førstevalg da.

 

Jeg synes du skal kjøpe et slik, spesielt siden utgiften lett lar seg rettferdiggjøre selv om du tar få portretter. For min del skal jeg ha en AF-versjon av Canons tilsvarende. Da blir det AF - MF - AF - MF i min bag.

 

Apropos bag og lottopremier; Leica S2 er jo et kamera som oppfyller alle mine behov. Det er definitivt portabelt nok til daglig bruk, og kvaliteten er Leica goes medium format. Det er umulig at det kan være skivebom. Med et slik kunne jeg glemt Nikon og Canon, og alt annet enn mFT. Det er et perfekt verktøy for oss som aldri jobber med action og fuglefoto. Perfekt. Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Vinner jeg i lotto blir det både SHG-optikk, Leicaoptikk, fullformat, Canon og Zeiss-glass.

Ikke noe Hasselblad? Eller tror du bare ikke gevinsten er stor nok?

Jeg er ikke mellomformatfotograf. Forresten hadde jeg garantert handlet meg et M8, men mellomformat blir for klumpete for min fotostil.

 

Morsomt å ta portrett med Canon EF 15mm fisheye!

Hehe, jepp. Eneste som plager meg med det objektivet er AF-lyden.

 

Helt korrekt. Jeg har tidligere klagd på 28 2.8... 15en var verre.. mye verre

Prøv Pentax' 50/1.4 elns, det er støy. Spesielt med følgefokus aktivert. :p

Lenke til kommentar
Men desse fotokonkurransane som er på forumet... Når starter desse? Blir det fleire? Synast det var rotete der inne ;)

 

Men link:

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=331

Hvis du hadde lest innleggene i siste tråden, står det at JEG setter i gang neste runde nå på fredag. Tidsfristen varer som vanlig over to søndager. Reglene var forrige runde ivaretas, ettersom de så ut til å fungere fint! :)

Lenke til kommentar
Tjooo.. litt for klumpete. Jeg tar ikke landskapsbilder, og til studio fungerer E-3 finfint. Så mellomformat får vente til jeg blir både gal og rik.

Nå ja. Hvis du hevder at E-3 fungerer fint i studio i en diskusjon om FF så skal du få slippe unna med det, men ikke når mellomformat er alternativet i diskusjonen. Da strekker du strikken for langt. Et kamera som er mindre enn 1D kan være stort, men ikke veldig stort. Og langt under det vi er vant med av mellomformat. For dette er et kamera på størrelse med et stort entusiastkamera, og neppe særlig større og mer klumpete enn E-3.

Lenke til kommentar

Gutter...

 

Om noe ikke endrer seg skal jeg til syvende og sist ha D3. (Velger den ovenfor D700 på grunn av liten prisforskjell, to minnekortplasser, 9fps, bedre byggkvalitet, ser bedre ut i signaturen)

Om det blir bruktkjøp eller nykjøp vet jeg ikke, men jeg gir ikke mer enn 22k maks for brukt, og da skal det være plettfritt.

 

Spørsmålet er, burde jeg vente til jeg fyller 18?

Regner med jeg klarer å spare opp 30k til 7. Jan, får jobbe litt ekstra og bruke mindre penger på boller og brus. (Allerede sluttet å ha med kortet på skolen)

 

Jeg tror det vil bli morro å gå ned på JP dagen jeg er 18, legge 30k i kontanter på bordet å be om D3. (Selvfølgelig vil de legge på 2k å si at nettprisen ikke gjelder i butikk, så får vel ta med 32k.

Lenke til kommentar
(Selvfølgelig vil de legge på 2k å si at nettprisen ikke gjelder i butikk, så får vel ta med 32k.

 

Og så sier du at du vil ha nettpris + porto

 

Edit: Kanskje greit å ringe ned å bekrefte at de fortsatt har D3 på lager når du skal kjøpe. For ikke å nevne; leie bodyguard, nå som du har sagt at du kommer til å gå til JP den 7 jauar med 30k i lommeboka.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...