Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting her. Jeg har et bilde som blir veldig kornete vis jeg åpner det i irfanview, men vis jeg åpner den i windows fotogaleri, så blir den normal, hvorfor?

Irfanview er riktig. Windows gjør en helt jævlig dårlig jobb med jpeg, så de stakkarene som f.eks bruker "Windows Fotogalleri" (Vista) får aldri se bildene sine slik de virkelig er.

(Mitt innlegg #4000! :new_woot: )

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... Nå som jeg skal bestille litt blitser, paraplyer og stativer, lurer jeg på om jeg skal gå over til PW eller bare kose meg litt til med CLS.

Går jeg over til PW (som blir ganske dyrt) må jeg starte med en Vivitar 285HV. Veldig kjent blits innen Strobist-miljøet, men egentlig mest keen på en SB-800 til. Men hadde vært digg å bare gjøre bytte til PW. Møkk! :p

Lenke til kommentar

Ja, feel 1337. :p

Neida. 100% sikkerhet hvor rekkevidde aldri vil være noe problem. Skal ta litt skibilder til vinteren, og da kan det fort bli noe bilder på litt avstand, hvor pop-up-en ikke er tilstrekkelig. Men uansett keen på en SB-800 til, så kan jo starte der.

Så kan jeg alternativt supplere på med to PW-er til juletider. Står blitsene nært nok, trenger jeg jo kun én PW-slave, som kan trigge de andre blitsene i nærheten via lys. Da er også lyset fra den temmelig sterkt.

Lenke til kommentar
Ja, feel 1337. :p

Neida. 100% sikkerhet hvor rekkevidde aldri vil være noe problem. Skal ta litt skibilder til vinteren, og da kan det fort bli noe bilder på litt avstand, hvor pop-up-en ikke er tilstrekkelig. Men uansett keen på en SB-800 til, så kan jo starte der.

Så kan jeg alternativt supplere på med to PW-er til juletider. Står blitsene nært nok, trenger jeg jo kun én PW-slave, som kan trigge de andre blitsene i nærheten via lys. Da er også lyset fra den temmelig sterkt.

Kommer til å ønske meg en SB800 til jul, håper bare jeg har fått tilbake SB600 innen da :p

Lenke til kommentar
Vist det var meg du sikta til så skjønte eg ikkje den...

Prislapp: 100kr til 400kr... ein pris imellom dei talla der... Ikkje 500kr eller 50kr... ikkje 2500 kroner...

Glem det!

Trolig penger rett i dass.

Sjøl har jeg Velbon Sherpa 600R som JP selger noen lapper under 1000 (BILLIG, sett andre som selger samme godt over 1000), dette er nok det aller rimeligste du kan komme unna med for et brukbart stativ. Spar litt til og kjøp noe du faktisk kan bruke til å ta gode bilder med!

-Lazy

Lenke til kommentar
Hm... Nå som jeg skal bestille litt blitser, paraplyer og stativer, lurer jeg på om jeg skal gå over til PW eller bare kose meg litt til med CLS.

Går jeg over til PW (som blir ganske dyrt) må jeg starte med en Vivitar 285HV. Veldig kjent blits innen Strobist-miljøet, men egentlig mest keen på en SB-800 til. Men hadde vært digg å bare gjøre bytte til PW. Møkk! :p

Vurdert Elinchrom Skyport?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...