Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bedre signatur?

Hvordan bildene tegnes, hvordan sensoren oppfatter farger og lignende. JPEG-filene er i mine øyne også bedre, og noen ganger bruker man jåddpegg også.

 

Trådløs blitsstyring har Nikon også gitt...

Å? Uten noen form for ekstrautstyr? Da har jeg misforstått. Har en kompis med D3, og han hadde ikke trådløs blitsstyring, slik jeg oppfattet det. Må man ha SB800, kanskje? Jeg har ikke fulgt med på Nikons blitssystem, er jeg redd.

 

Bedre signatur?

Fanboy-argument som ingen kan argumentere imot. Akkurat som PMnormal sier om Canon og Anew sier om Nikon ;)

Jeg liker ikke Nikons signatur. Canon sin kan jeg leve fint med.

Lenke til kommentar
Trådløs blitsstyring har Nikon også gitt...

Å? Uten noen form for ekstrautstyr? Da har jeg misforstått. Har en kompis med D3, og han hadde ikke trådløs blitsstyring, slik jeg oppfattet det. Må man ha SB800, kanskje? Jeg har ikke fulgt med på Nikons blitssystem, er jeg redd.

 

ikkje D3 nei, den trenger en blitz, men fungerer fint me den innebygde på D700, D300-200 og D90

Lenke til kommentar
Trådløs blitsstyring har Nikon også gitt...

Å? Uten noen form for ekstrautstyr? Da har jeg misforstått. Har en kompis med D3, og han hadde ikke trådløs blitsstyring, slik jeg oppfattet det. Må man ha SB800, kanskje? Jeg har ikke fulgt med på Nikons blitssystem, er jeg redd.

 

ikkje D3 nei, den trenger en blitz, men fungerer fint me den innebygde på D700, D300-200 og D90

Det er noe jeg har lurt litt på, kan jeg bruke en ekstern blits med trådløs styring UTEN at den innebygde blitsen går av (på min D300)? Har ikke kjøpt blits ennå, så det er ikke ennå en pressende issues.

Lenke til kommentar
Trådløs blitsstyring har Nikon også gitt...

Å? Uten noen form for ekstrautstyr? Da har jeg misforstått. Har en kompis med D3, og han hadde ikke trådløs blitsstyring, slik jeg oppfattet det. Må man ha SB800, kanskje? Jeg har ikke fulgt med på Nikons blitssystem, er jeg redd.

 

ikkje D3 nei, den trenger en blitz, men fungerer fint me den innebygde på D700, D300-200 og D90

Det er noe jeg har lurt litt på, kan jeg bruke en ekstern blits med trådløs styring UTEN at den innebygde blitsen går av (på min D300)? Har ikke kjøpt blits ennå, så det er ikke ennå en pressende issues.

 

Nei...

Lenke til kommentar
Trådløs blitsstyring har Nikon også gitt...

Å? Uten noen form for ekstrautstyr? Da har jeg misforstått. Har en kompis med D3, og han hadde ikke trådløs blitsstyring, slik jeg oppfattet det. Må man ha SB800, kanskje? Jeg har ikke fulgt med på Nikons blitssystem, er jeg redd.

 

ikkje D3 nei, den trenger en blitz, men fungerer fint me den innebygde på D700, D300-200 og D90

Det er noe jeg har lurt litt på, kan jeg bruke en ekstern blits med trådløs styring UTEN at den innebygde blitsen går av (på min D300)? Har ikke kjøpt blits ennå, så det er ikke ennå en pressende issues.

 

Nei...

 

Pleide å teipe tre lag svart teip forran jeg... Men det får jeg jo ikke gjordt nå da fotovideo bruker flere år på å reparere stuff.

Lenke til kommentar
CLS came into being with the introduction of the Speedlight SB-800 in July 2003...

 

En del senere enn Minolta mao. Men hadde Minolta TTL på sitt?

 

Dunno.

Ikke jeg heller, men Minolta var stort sett langt foran de andre teknologisk fra 1984, og frem til den digitale speilrefleks kom. Også da var de langt fremme, og på enkelte områder er de det fremdeles. Men det var mer åpenbart i filmtiden, da det kun var optikken som avgjorde resultatet. Med samme film i kamera er det jo ingen forskjell på det billigste og det dyreste.

 

Og nå er de der på sensorsiden også. Vi ser kanskje en ny vår for det innovative teamet som Sony kjøpte fra Konica Minolta-konsernet.

Lenke til kommentar
En gang til?

 

Tenkte litt kort der, ser jeg.

 

Jeg pleide å teipe tre svarte teipbiter forran pop-up blitzen, for å unngå uønsket blitz derifra, og så deretter bruk den trådløse fjernstyringen. Dette får jeg ikke gjort lenger da blitzen min har vært på rep i over en mnd nå :(

 

Rep prisen blir også dyrere enn hva en ny blitz hadde kosta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...