Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Siden jeg har jobbet i ljosstoga til nå, så konverterer jeg bare etter behov. Innstillingene er jo lagret i stoga likevel, så det blir stort sett jpg til nett osv jeg tar ut privat, men har tenkt å lage TIFF-er av alt som er interessant (jeg er jo kresen) som jeg bare har lagret på ekstern HD, og kun beholde medium jpg på selve laptop-en.

 

Til jobb konverterer jeg alt jeg skal bruke til 16 bit TIFF. Månedsmagasiner har god trykk-kvalitet, og fotosjefen vår foretrekker det slik hvis det er mulig. Men på den annen side så har vi en Canon S5 IS som brukes av journalister som drar ut på oppdrag uten fotograf. Vi har også en Nikon kompakt som brukes i krisetilfeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
post-116985-1221915277_thumb.jpg

 

Ooooh!

 

Hehe, grats! ;)

 

Siden jeg har jobbet i ljosstoga til nå, så konverterer jeg bare etter behov. Innstillingene er jo lagret i stoga likevel, så det blir stort sett jpg til nett osv jeg tar ut privat, men har tenkt å lage TIFF-er av alt som er interessant (jeg er jo kresen) som jeg bare har lagret på ekstern HD, og kun beholde medium jpg på selve laptop-en.

 

Til jobb konverterer jeg alt jeg skal bruke til 16 bit TIFF. Månedsmagasiner har god trykk-kvalitet, og fotosjefen vår foretrekker det slik hvis det er mulig. Men på den annen side så har vi en Nikon som brukes av journalister som drar ut på oppdrag uten fotograf. Vi har også en Canon kompakt som brukes i krisetilfeller.

 

 

;)

Lenke til kommentar
Jeg menter faktisk Nikon-kompakt, ikke Canon. Men jeg liker det når du smiler og blinker til meg, Marius ;)

 

Forsto det som om det var en skrivefeil, er ikke vant med at du prater tøv, men ok, nå er vi på samme side.

 

 

 

 

;)

 

Huff, alt D3 snakket denne morgenen har gjort meg småkåt :blush:

 

Edit: Morgensyselen ble vist dokumentert av søss ;) :

post-93156-1221921888_thumb.jpg

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Der fant jeg (enda) en god grunn til å bruke verdigjenstandsforsikring istedet for JP sin forsikring. Jeg regner med at tyveri faller under samme kategori som "forsvunnet på havet". Da synes jeg faktisk det er greiere å ha 10% egenandel, minimum 500,-.

Hvor mye betaler du. Og for hvor stort total-beløp ?

 

Tom

 

For utstyr til en verdi av 24533,- så betaler jeg pr år 483,-. Da dekkes alt av uhell og tyveri over hele verden. Ulempen er at man må ha 2 andre "store" forsikringer (f.eks. bil og innbo), i alle fall i Gjensidige.

 

Og dersom utstyr blir tatt fra en bil, og du ikke har egen "foto"-forsikring, dekkes vanligvis kun inntil 10.000,- i bilforsikringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...