Yaricks Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Tror JP i Stavanger tar 10k for D300... Elite Foto kjørte ned prisen i forrige uke til 10k. /Yaricks Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Noen som har bildesammenligning av mFT Lumix G1 og E-420? Edit: Størrelsen altså Endret 19. september 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Absolutt enig med Tom i at signatur på bilder er en uting. Amatører forsøker å se mer proff ut ved å legge på en signatur på alle slags bilder. For det første er det bare portrettfotografer av den klassiske typen (studio) som bruker det, og ingen andre grupper. Dessuten bruker ikke proffe fotografer signatur som er trykket på bildet, men preget inn med et spesielt stempel. Det å legge inn signatur på den måten får altså ikke bildene dine til å fremstå som profesjonelle, tvert imot. De ser skikkelig amatørmessige ut med det. Og du kan da ikke mene at bildet blir penere med signatur. For hvis et bilde blir penere med signatur så er det skikkelig dårlig, og da bør man heller være anonym. Dessuten har du valgt en ganske standard font, og det er ihvertfall stygt. Det ser ikke designet ut. Og motivet ditt er helt feil, jfr poenget med at det kunn er portettstudioer som bruker det. Signatur på et actionbilde er faktisk litt flaut. Endret 19. september 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 ... Mange bruker vel signatur for å "unngå" at folk stjeler bildet og bruker det som sitt eget/kommersielt. Så kan man vel spørre seg om hvor reelt det problemet er for de fleste her inne... Når signaturen er i harmoni med bildet, som f.eks. http://www.flickr.com/photos/hanna_e/2710123697/ synes jeg ikke det er så ille... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Hmm, ble noen makro i dag gitt Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 ....(much text)... Er enig i at en signatur er øgly, men hva gjør man om man vill safe bildene sine eller være sikker på å få recognition? for Facebook legger jeg ut bilder med vann merker, det er ikke akkurat signatur, siden det er værre, men jeg vill jo heller ikke gi bort motivene til Facebook corp. har du noen bedre forslag? Eks. Facebook bilde. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Signaturen i bildet du viser til på flickr er ikke en signatur, det er en logo. Det er vesensforskjeller mellom en designet logo og en sig laget med en håndskriftlogo fra Microsoft. Jeg hevder at det ser uprofesjonelt ut. Det er også stor forskjell på bildene. Det bildet som kommenteres her er et "sportsbilde", ikke et type studioportrett/kunstbilde som abraxa viser til. Så jeg står fremdeles på mitt. Faren for å bli stjåler får stå sin prøve for meg. Bildene jeg legger ut er for små til å brukes til annet enn web, og tyveri er for meg den beste form for kompliment. Hvis tyveriet medfører tap av penger kan jeg forstå det, men ellers ser jeg på det som et ikke-problem. I hvertfall for amatører. Det blir litt å beskytte bildene sine av prinsipp, men når det ødelegger inntrykket av bildet så er det ikke verdt det. Folk får gjøre hva de vil, men for meg som har erfaring med både trykk og profesjonell fotografering så ser det bare amatørmessig ut. Og det er nok de fleste med min erfaring enig i. Jeg reagerer på det amatørmessige valget av font også. Hva andre synes det gjør med bildet får være deres sak, men for meg så trekker det ned bildet. Jeg har jo lest indignerte fotoamatører fortelle om bilder som er mindre gode, men som er stjålet fordi motivet er interessant for noen. Slike saker hadde iallefall ikke jeg giddet å følge opp. Men jeg uttaler meg bare for meg selv, men hva annet skal jeg gjøre når noen spør om min mening? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Enig i det PM sier her. Hadde det vært på et profesjonellt nivå (Dvs, du prøver å tjene på bildet) så er det jo tillatt i nettutgaver, men aldri ellers. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) ... Jeg tror da ingen angriper deg her, jeg lurte faktisk på din mening... Jeg ser på det å slenge en logo eller ett vann merke som en safty for at folk skal spørre etter en original eller at du i det minste får navnet ditt ut der. Jeg håper jeg kommer inn i grå sonen her snart, er fotostudent og vill klart folk skal få taki bildene om de vill ha dem, kjøpe dem om dem vill eller bruke dem med nok promotering av hvem som tok bildet... Som student så er jeg ikke kjent men det er vell hva jeg sikter til å bli om jeg ikke ender opp som Boligfotograf eller pressefotograf... Ikke at det er bad, jeg vill bare noe annet. EDIT: Er der noen andre som ikke klarer å slutte å høre på "Men withOUT hats - Safety Dance" EDIT²: WithOUT hats, Men Without hats... Endret 19. september 2008 av jimdidr Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Helgas utfordring som burde passe de fleste: Ta det beste sneglebildet! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Som noen få kanskje husker, hadde jeg en liten kranger med mor angående kjøp av nytt kamera. Idag prata jeg litt videre med hun, og på tirsdag blir det nytt kamera Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 EDIT: Er der noen andre som ikke klarer å slutte å høre på "Men withOUT hats - Safety Dance" Pokker - nå fikk jeg den låta på hjerne igjen ... Måtte tusen kameler rape i din retning Tom PS. Egentlig så er det koselig med cheesy hit-låter fra åtti-tallet. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Koslig utfordring Olsen Lenke til kommentar
M.H Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Den største utfordringen for min del blir nok å finne noen snegle. Kan ikke huske å ha sett en snegle på mange år. Muligens fordi jeg ikke har lett etter en. Hvem vet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 I dette området er det snegler i bøtter og spann. Jeg kan fange noen og sende over Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 E-3 på ISO1250 og 50-200 var viste seg å levere som bare pokker på hockeykamp. Trenger bare 50-200SWD, så er fokusen rask nok også.. Lenke til kommentar
Philo Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Må inrømme at jeg selv benytter signatur på bildene mine, men har dog gått over til å benytte min egen håndskrift. Enkelt og greit ved å signere et blankt ark, i mangel av scanner ta bilde av arket, og legge på siggen i PS. Prøver god å gjøre den lite fremtredende, som på f.eks http://bp1.blogger.com/_Cj7QuSspq2M/SITWoV...enix_rising.jpg Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 For dei med fin handskrift ja... Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Helgas utfordring som burde passe de fleste: Ta det beste sneglebildet! Im in. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Stavanger/Sandnes folk; meld deres interesse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå