Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Sommerens fotokonkurranse er avsluttet, og vi beklager å meddele at dine bidrag ikke var blant vinnerbidragene. I løpet av september vil Scandinavian Photo imidlertid lage en utstilling av de 15 beste bidragene på våre hjemmesider www.scandinavianphoto.no, og bildet ditt vil bli med i denne utstillingen.

Lenke til kommentar
Morsomt hvor mye du prater om Canon for tida. Lukter jeg konvertering? :D

Nei, men først var jeg i Perpignan på fotomesse, Canonstanden lånte meg 5D og 50/1.2, lekte en del med 1Dmk3 også. Det var gøy. Forfestet ideen min om at jeg skal ha et 5D som lekekamera neste år. Så var jeg på lanseringen av 5Dmk2 i går kveld, og det imponerer på flere punkter. Ellers titter jeg mye på hva andre kamerasystemer kan klare, fordi det alltid forteller hvor mitt system vil ende opp om noe tid, dessuten mener jeg at kunnskap om forskjellige systemer er nyttig. Jeg kan bruke hvilket som helst kamera relativt effektivt, om det skulle være et D3, et 1D eller et a700. Eller et E-420 med pancake om det skulle være det. Det er nyttig kunnskap, derfor.

 

Konvertering blir det ikke. For eksempel syns jeg ikke 1Dmk3 føltes noe raskere eller mer responsiv enn E-3. Flere bilder i sekundet, men det klarer jeg meg for det meste uten. Hadde jeg vært Canonbruker hadde jeg nok hatt et mk2, men det blir mer et prisspørsmål.

 

:)

 

Morsomt hvor mye du prater om Canon for tida. Lukter jeg konvertering? :D

Det blir kanskje vanskelig nå som han har vendt seg til å dusje med E-3en... eller er det andre fordeler med olympus også? ;)

Optikk, farger, kvalitet, holdbarhet, filosofi. Og at jeg trives veldig godt med ergonomien, selvsagt. Mye bedre enn på noe annet kamera i samme (pris)klasse. E-3 er et bedre arbeidsverktøy enn et 50D, vil jeg påstå.

 

Det er fordeler.

 

Ulemper kan jeg gjerne liste opp, men de har vi jo hørt veldig mange ganger.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...