Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, og den som bestemmer temaene skal også få delta.

 

Jeg regner med at de som setter tema ikke setter det til "rally" bare fordi de har billetter til rally neste dag.

Så blir bildene lagt ut på samme måte som det gjøres nå, en tråd per tema, etter endt avstemming, legger arrangjør sammen poengene (5 pts til nr 1, 3pts til nr 2 og 1pts til nr 3 osv ) og lager en liste, ala det man har nå som superparanoid har laget ;)

Lenke til kommentar
Jepp, og den som bestemmer temaene skal også få delta.

 

Jeg regner med at de som setter tema ikke setter det til "rally" bare fordi de har billetter til rally neste dag.

Så blir bildene lagt ut på samme måte som det gjøres nå, en tråd per tema, etter endt avstemming, legger arrangjør sammen poengene (5 pts til nr 1, 3pts til nr 2 og 1pts til nr 3 osv ) og lager en liste, ala det man har nå som superparanoid har laget ;)

 

Høres kult ut :) Jeg er med isåfall!

Lenke til kommentar

Og jeg støtter den med at den som legger ut temaer setter noen litt multi-tolkende temaer. hehe

 

Men skal det være en som legger ut temaet hele uken da? hadde det ikke vært litt mer morsomt hvis det var 7 forskjellig, hvordan vi i såfall avgjør hvem er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Dette høres kult ut! :) Kanskje vi skal ha "lynfoto - oppvarming" allerede nå på mandag-fredag?

 

Man må selvsagt ha tatt bildet den aktuelle dagen, ikke finne noe i arkivet..

 

1-2 uker i måneden tror jeg er bra.

En ny tråd for hver uke, eller samme tråd for alle ukene? Jeg tror ny hver uke vil bli best..

 

Arrangøren bestemmer vinneren, men kan ikke vote for seg selv..

 

Føre logg over antall poeng, kanskje? I en egen tråd altså.. Så kan vi kåre tremåneders-vinnere el. lign.. Altså: Er det 5 deltakere med, skal arrangøren/dommeren gi poeng fra 1-5 på hvert bilde. Det som får 5 vinner, og arrangerer neste konk..

 

Bare ideer som kommer til meg her jeg sitter. :)

 

Trådtittel kan være f.eks. "LynFoto UKE 23 - *tema for konk.'en* "

Endret av yackup
Lenke til kommentar

Lynfoto var en bra tittel ;)

 

Ang gjennomføringen så har jeg tenkt det slik:

 

- Èn bruker tar i mot ALLE bildene/Bidrag. Denne brukeren har også mulighet til å delta selv. Jeg regner med at brukeren ikke "jukser" seg til bedre bilder.

 

- De 5/7 temaene bestemmes kveld før fotodag, rett etter at dagens fotografering er over. (Bilder sendt inn.)

 

- Etter 5/7 dager (Eller 5 dager, avhengig av varighet. Jeg vet jeg jobber på søndager) legger innhaveren av alle bildene de ut, i 5/7 tråder, som representerer hver av dagene. Det bestilles poll, og vi lar det stå en liten uke.

 

- Eller vi kan legge ut bildene for avstemming rett etter dagens frist, om det er ønskelig.

 

Dette er for å øve seg på å ta bilder, og jeg syns det er unødvendig å nekte temasetter å bli med, jeg ser ikke på dette som en konkuranse det er viktig å gjøre det bra i. For meg er det på en måte over når jeg har sendt inn bildene.

 

Jeg tror 1 uke av gangen er bedre enn 2 uker.

 

Innspill?

 

Edit: Ang poeng så syns jeg at om vi får reklamert nok for denne så vi kan forvente 5+ deltakere, så vil det være greit å rangere de 3 første, gi dem poeng fra 5, 3 og 1 (Eller noe annet) legge sammen i tabell, og publisere resultatene på slutten. Jeg syns bildene skal være anonyme helt til siste slutt, uansett om vi legger dem ut eller ikke, slik at rangering osv blir litt hemmelig.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Du mener at deltakerne får vite alle syv temaene samtidig, for så å sende inn bilder på PM til arrangøren, som igjenmå legge dem ut i tråden, og bestille en poll?

 

Det hørtes ut som veldig mye styr.

 

Jeg tror de som eventuelt vil bli med på noe sånt vil være såpass seriøse at de ikke stemmer ut i fra hvem som har sendt noe inn. Egentlig mener jeg at det er greiest at arrangør kårer en 1., 2., og 3.-plass, og ferdig med det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...