henbruas Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tomsi, du som etterlyste bilder fra turen, nå ligger det ett i BK. Mulige forsidebilder for rapporten min har fått prioritet i redigeringsprosessen, så dette er ett av de kanskje ti bildene jeg har rukket ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det høres ut som et morsomt eksperiment. Lykkes det, så vil vi gjerne se noen bilder. Tom Selvsagt. Jeg er uansett såpass lite erfaren fotograf at det ikke er sikkert jeg får det til. Dessuten er det 3G og ikke original, noe som gjør at jeg kanske burde vurdert stativ. 3G er nemlig i overkant fiklete på frihånd. Får se om jeg orker å drasse på stativ... Det er mulig at en monopod holder. Jeg kommer ikke til å ta med noe mer på min Tysklands-tur. Du får ta med et annet objektiv i reserve Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Fatter ikke hvordan dere klarer autofokus lyden til EF 28mm F/2.8 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Fatter ikke hvordan dere klarer autofokus lyden til EF 28mm F/2.8 Liker du ikke radiostyrte biler, du? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det er mulig at en monopod holder. Jeg kommer ikke til å ta med noe mer på min Tysklands-tur. Du får ta med et annet objektiv i reserve Tom Ja, monopoden burde holde. Der sa du noe. Kameraet mitt klarer seg uansett ikke lenge uten 16-50 trygt påmontert, så det er lensbaby som blir reserven. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Fatter ikke hvordan dere klarer autofokus lyden til EF 28mm F/2.8 Liker du ikke radiostyrte biler, du? Nei ikke egentlig. 17-40en er så stille at jeg av og til må sjekke at den faktisk fokuserer, og at jeg ikke har satt det til MF... Ihvertfall siden jeg har tatt av pipelyden som kommer når man treffer fokus. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Fatter ikke hvordan dere klarer autofokus lyden til EF 28mm F/2.8 Begynner å bli gammel og tunghørt Faktisk så er det ikke noe i veien med hørselen min. Men den lyden plager meg overhode ikke. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Så må du ikke være så martyr angående den blitsingen din da. because...? Vil et bilde fremstå som skarpere om man øker dpi'n? Edit: Men beholder pixelantallet. For å ikke få så dårlig score. Les denne artikkelen du. Husk at DPI er tilknyttet trykk, og da er svaret ja. I hvertfall til en viss grense. På skjerm, hvor man opererer med PPI, vil det ikke ha noen verdens ting å si. Pixelantallet er det samme gitt. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvilken versjon er best her?! Klarer ikke bestemme meg.. http://www.foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bild...;brukerid=65181 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) #2. EDIT: Ja, den var litt intern mellom meg og yackup. Endret 17. september 2008 av IceFox Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg likte best #1 Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Da sier sikkert nestemann nr 3 XD #2. EDIT: Ja, den var litt intern mellom meg og yackup. Dét stemmer! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Hvilken versjon er best her?! Klarer ikke bestemme meg.. http://www.foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bild...;brukerid=65181 Sossen selv, legg ut bilder i lik størrelse... Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg syns toern er best. likte godt blåstikket:D Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Wow, dpreview har første hands on preview av 5d Mark II! http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkII/ Likte forresten #2 best! /Yaricks Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Wow, dpreview har første hands on preview av 5d Mark II! http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkII/ Likte forresten #2 best! /Yaricks Skal kjøpes. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) HAHA, godt poeng, ice! (men da gir jo 980 IS bedre bilder enn d700 da for den har mere megapiksler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Dessverre er det sånn tankegangen til største delen av markedet fungerer. Jeg er flink til å motvirke det, dog. Litt av greia med Ixus 980 er jo at den har manuelle funksjoner. Men de som faktisk vet hvordan man stiller blender, lukker og ISO, vet da at 14MPX er høl i huet. Skjønner ikke helt dette... Men jeg så en ganske pen utskrift tatt fra Ixus 980 på 5Dmk2-lanseringen i dag. 50D virker litt skrøpelig, det klikket fullstendig og labbet ut og inn av en meny. Hum. 5Dmk2 virker bra, tho. Edit: Og videokvaliteten så meget god ut, forresten. Endret 17. september 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Fatter ikke hvordan dere klarer autofokus lyden til EF 28mm F/2.8 Begynner å bli gammel og tunghørt Faktisk så er det ikke noe i veien med hørselen min. Men den lyden plager meg overhode ikke. Tom Min hørsel er upåklagelig. Den har jeg alltid beskyttet mot skader. Jeg har møtt alt for mange med tinnitus. Og jeg hører radiobil-lyden. Det var vel jeg som lanserte den beskrivelsen da jeg nettopp hadde kjøpt min. Og det plager meg like lite som det plager Tom. Det er resultatene som teller. AF er ikke for treg til mitt bruk, og støyen fra 20D er så høy at litt hvining under fokusering er flisespikkeri. Det er litt snobbete å ikke forstå hvordan folk holder ut med et objektiv som er så godt optisk på grunn av plasthus og litt rar lyd. Og det er også litt rart når det sammenlignes med et proffobjektiv til flere ganger prisen. Vis meg et allround-objektiv til 1800 (m. AF, brukt eller nytt) som yter bedre optisk. Eller brukt til under tusenlappen (jeg gav 800 for et perfekt eksemplar). Kombinasjonen av pris og ytelse er en veldig god grunn til å klare å høre på den snOdige lyden det lager. 28/2,8 er det billigste objektivet som yter fullformat rettferdighet, faktisk. Det er det billigste allround-objektivet med høy optisk ytelse. Og for en gangs skyld har Canons sparekniv ført til et godt tilbud. Det koster nemlig en del mindre enn konkurrentenes tilsvarende objektiver. Også det neste trinnet på prisstigen tilhører Canon. EF 35/2 er av samme kvalitet og koster bare noen hundrelapper mer. Sammen med Olympus 25/2,8 så synes jeg de tre objektivene utgjør de beste valgene for de som ønsker god allround-optikk til en liten pris. Endret 17. september 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå