Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an å ha flere installasjoner på én lisens av Lightroom?

Husker ikke hva Adobe sier om saken, men jeg mener å huske at de har sagt noe om at du kan installere den på flere maskiner, men kun bruke en kopi ad gangen. F.eks. på en laptop og en stasjonær. Det er ingenting som hinder deg i gjøre det ihvertfall.

Tom

Takk, jeg kan lese litt på det når jeg kommer hjem. Hadde vært kjekt å ha LR på laptopen når jeg er i Tyskland, nemlig.

Lenke til kommentar

Varmt er det ikke, sviinkaldt i morges, høytrykk, så varmt nå ;)

Om vi ville tjent så MYE bildekvalitetsmessig virker det rart at canon ikke hører på folket... =)

Folket har ikke peiling. De vil ha megapixler.

Og bilder per sekund ;)

Tom

Vil ikke si det er å være fps-gal selv om man vil ha mer enn 3,9 da...! :p

De som må ha mer enn 10 derimot.... Jeg liker 8fps, og jeg føler jeg har bruk og nytte for det.

Lenke til kommentar
Varmt er det ikke, sviinkaldt i morges, høytrykk, så varmt nå ;)

Er ikke insektene veldig aktive nå, eller er de sløve selv om det er varmt.

Her er det kaldt og grått hele tiden, så det er lite insekter rundt her.

Tom

Mpt på at det har vært kaldt så tenker jeg de svirrer litt rundt nå, tror en morgen rundt 10-tiden er bra, for da er det så kaldt at de sikkert ikke makter å røre seg. Men ut skal jeg ;)

Dere får overvåke BK'n i kveld ;)

Lenke til kommentar

Fikk nettopp bildene mine fra Japan Photo, og jeg ble veldig positivt overrasket. For det første var det veldig fin fremkalling fra Japan Photo sin side, men en stor del av bildene ble faktisk brukbare.

Jeg likte det å ikke ane hvordan bildene ble, for deretter å få en fin bunke med bilder å titte gjennom for å se resultatet.

Men litt kjipt at det siste bildet jeg tok ikke ble med, for det var et bra motiv tror jeg.

Lenke til kommentar
Men litt kjipt at det siste bildet jeg tok ikke ble med, for det var et bra motiv tror jeg.
Når du har fotografert litt med film, vet du at du ikke putter noe viktig på det siste eller de to siste bildene på en film ;-) De første kan også være litt risky, men det går som regel bra...
Lenke til kommentar
Fikk nettopp bildene mine fra Japan Photo, og jeg ble veldig positivt overrasket. For det første var det veldig fin fremkalling fra Japan Photo sin side, men en stor del av bildene ble faktisk brukbare.

Jeg likte det å ikke ane hvordan bildene ble, for deretter å få en fin bunke med bilder å titte gjennom for å se resultatet.

Har du bildet på en negativen-remsene ? Det er mulig at det er er mørkt i ene kanten. dvs ikke alt kommer med.

Tom

Lenke til kommentar
Når du har fotografert litt med film, vet du at du ikke putter noe viktig på det siste eller de to siste bildene på en film ;-) De første kan også være litt risky, men det går som regel bra...
Man lærer av sine feil, var det ikke så? ;)

Og @ Tomsi: Jeg har det siste bildet på den ene negativremsen, og det er kuttet ganske mye på høyresiden.

Men er det sånn at du mister de to første bildene på selve filmen når du setter den i og den blir dratt på plass?

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Hvor mange bilder man mister på starten avhenger litt av konstruksjonen. Det går vekk den biten som du trekker ut før du legger i filmen, og det som trekkes frem for kamera er "klart". Jeg tror grunnen til at man mister deler av siste bilde har med fremkallingsprosessen å gjøre.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...