KimNK Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det er vel 20MB/s? Hvis du ikkje skyt raw i serie bør det ikkje by på store problem. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jeg gjør strengt tatt ikke det, har gjort det én gang med Samsung GX1L, med det resultat at Twinmoskortet tok kvelden, måtte det brenne i helvete til evig tid... Edit: jeg må ha minnekort innen torsdag kveld når butikkene stenger siden jeg trenger det fra og med fredag. Digitalimpuls har Ultra II 8GB til 295 kroner, det kan jeg leve med. Endret 15. september 2008 av Snirfle Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Ultra II er helt fint. Jeg har kjøpt Extreme III i det siste, mest fordi det er det som har vært i hyllene. Har et par Ultra II og de er raske nok for meg ihvertfall. I tillegg til TwinMos, så skal du holde deg unna Apacer - det er noe skikkelig drit... Tom Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Erstatningstwinmosen som jeg fikk etter at den andre ble ødelagt er det som har blitt herjet med i Aetius' "test" av minnekort. Mener at det holdt seg bra til å få så til de grader juling. Da blir det minnekort på meg i morgen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har mindre problemer med TwinMos enn Apacer på minnekort. Apacer PC-minne har jeg derimot aldri hatt problemer med. Jeg har derimot ikke hatt problemer med SanDisk, Kingston eller Transcend enda. Tom Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 dpreview: Along with the M8.2, Leica has unveiled the world’s fastest asphercial lens, the NOCTILUX-M 50 mm f/0.95 ASPH. offering the market a faster lens than the SUMMILUX-M 50 mm f /1.4 ASPH. The wide maximum aperture gives extremely shallow depth of field and very low-light capability. Priced at £6290 it will be made available in February 2009 Hehehe... ser for meg at Leica er veien til økonomisk ruin for de som er genetisk disponert for lens-lust Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg har mindre problemer med TwinMos enn Apacer på minnekort. Apacer PC-minne har jeg derimot aldri hatt problemer med. Jeg har derimot ikke hatt problemer med SanDisk, Kingston eller Transcend enda. Tom Det er nettopp de tre merkene jeg sitter med, så jeg satser på at det ikke er en tilfeldighet. Venter på seks stykk Transcend 4GB, nemlig. De kostet hele 65 kroner pr stykk (og det er faktisk class 6) så jeg tenkte jeg skulle ta sjansen på å bestille fra Multicom. Tiden får vise om det var så jævla lurt. Nå begynner jeg å virkelig glede emg til Photokina. Hva bør jeg tafse mest på, tro? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Nå begynner jeg å virkelig glede emg til Photokina. Hva bør jeg tafse mest på, tro? Alt som ikke passer til Pentax - ellers så er det fare for at du blir ruinert Fra spøk til revolver - jeg tror jeg hadde konsentrert meg om de nye fullformat husene og krem-optikk. Tom Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Nå begynner jeg å virkelig glede emg til Photokina. Hva bør jeg tafse mest på, tro? Vi skal ha bilde utstilt hos Olympus jaffal. Sjekk it aot. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 D700 har jeg allerede tafset på. Det var en så positiv opplevelse at jeg tror jeg skal la være å tafse mer på det. Av hensyn til lommebok og denslags. 5D-oppfølgeren er greit, den vet jeg at vi får i hus på ett eller annet tidspunkt likevel. A900 må sjekkes. Jeg skal uansett være fornøyd hvis jeg klarer å syte til meg et gratis eksemplar av DA* 50-135. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kva er navnet til CF Wesenberg? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Kva er navnet til CF Wesenberg? Christian Fredrik Delmas Wesenberg kilde: http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=968910442 Endret 16. september 2008 av stoners Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Små kontroller hjelper heller ikke når man sitter med begrenset skjermareal. Tom Jeg føler 24" også er begrenset. Er vist meningen å sitte med 2x30" i LR. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Bruker Eizo 24" som hovedskjerm og en Eizo 19" som ekstraskjerm. Skjønner ikke hvordan man kunne overleve med bare 19" før. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg bruker primært laptop'en da jeg alltid tar den med meg. Jeg er nå av den mening at et program skal være utviklet til kunne brukes på både små og store skjermer... Tom Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Fikk nyhetsbrev fra FV nå; Nordens største canonsenter åpner hos fotovideo, og på den 18 kan alle dere canonfotografer få en gratis sjekk ellernoe. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg bruker primært laptop'en da jeg alltid tar den med meg. Jeg er nå av den mening at et program skal være utviklet til kunne brukes på både små og store skjermer... Tom De fleste program funker vel på store og små skjermer, bare at man må skrolle til den store gullmedaljen. Photoshop på en Eee hadde nok ikke vært det store. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Min mail som jeg fikk igår viste kakefest, lanseringsfest og gratis sjekk i morgen 17. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Hvem dasset canon med sitt første FF? Nikon trengte bare et forsøk Hvem dasset Nikon i 86? Hvem sørget for å gå fra et marked der Nikon hadde 70 % dekning til et marked der Canon hadde 90 % dekning på fire år? Hvem har ledet ann det digitale kappløpet i snart ti år? Og hvem har det beste systemet med optikk totalt? Og dette er uansett litt irrelevant, til syvende og sist vil enten Nikon eller Canon bli dasset av Sony. Og hvem som blir dasset avgjøres av de to neste generasjonene fra Canon og Nikon. Dersom Nikon kan holde på ledelsen, noe jeg egentlig tviler litt på, vil Canon gå fra første til andre og så til tredje. Dersom Canon tar seg opp igjen de neste to generasjonene vil Nikon bli dyttet ned fra andreplass. Og Sony vil være klart og tydelig etablert. Alt som har skjedd før jeg ble født er irrelevant Hva som skjedde for lenge siden har ikke noen ting å si Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hva som skjedde for lenge siden har ikke noen ting å si "De som ikke har studert historien er dømt til å gjenta den" er det en klok mann som skal ha sagt. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå