Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem dasset canon med sitt første FF? ;)

 

Nikon trengte bare et forsøk ;)

Hvem dasset Nikon i 86? Hvem sørget for å gå fra et marked der Nikon hadde 70 % dekning til et marked der Canon hadde 90 % dekning på fire år? Hvem har ledet ann det digitale kappløpet i snart ti år? Og hvem har det beste systemet med optikk totalt?

 

Og dette er uansett litt irrelevant, til syvende og sist vil enten Nikon eller Canon bli dasset av Sony. Og hvem som blir dasset avgjøres av de to neste generasjonene fra Canon og Nikon. Dersom Nikon kan holde på ledelsen, noe jeg egentlig tviler litt på, vil Canon gå fra første til andre og så til tredje. Dersom Canon tar seg opp igjen de neste to generasjonene vil Nikon bli dyttet ned fra andreplass.

 

Og Sony vil være klart og tydelig etablert.

Lenke til kommentar
Hvem dasset canon med sitt første FF? ;)

 

Nikon trengte bare et forsøk ;)

Hvem dasset Nikon i 86? Hvem sørget for å gå fra et marked der Nikon hadde 70 % dekning til et marked der Canon hadde 90 % dekning på fire år? Hvem har ledet ann det digitale kappløpet i snart ti år? Og hvem har det beste systemet med optikk totalt?

 

Og dette er uansett litt irrelevant, til syvende og sist vil enten Nikon eller Canon bli dasset av Sony. Og hvem som blir dasset avgjøres av de to neste generasjonene fra Canon og Nikon. Dersom Nikon kan holde på ledelsen, noe jeg egentlig tviler litt på, vil Canon gå fra første til andre og så til tredje. Dersom Canon tar seg opp igjen de neste to generasjonene vil Nikon bli dyttet ned fra andreplass.

 

Og Sony vil være klart og tydelig etablert.

Tror du virkelig Sony er fremtiden?

 

 

Im Cumming <3 F2.8.

Hvilket objektiv? Vanvittig mye CA å spore, synes jeg.. hmm..

Lenke til kommentar
Etter å ha tenkt litt på det, så har jeg kommet fram til at det er lite som er så uattraktivt som fanboyisme. Jeg er sikkert fanboy(girl) av noe jeg også, men jeg håper ikke jeg framstiller meg selv som en tosk av den grunn. ;)

Jeg trodde det var først når man fremstiller seg som en tosk, at man er en ekte fanboy/girl ...

 

100mm macro. Ser at det er noe rundt sparessen men men.

Ikke nok CA til å plage meg ihvertfall. Kan være en bieffekt av skygger, fargen på baksiden av kortene osv.

 

Begynner å bli en plagsomt decent samling av glass hjemme hos deg nå.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Etter å ha tenkt litt på det, så har jeg kommet fram til at det er lite som er så uattraktivt som fanboyisme. Jeg er sikkert fanboy(girl) av noe jeg også, men jeg håper ikke jeg framstiller meg selv som en tosk av den grunn. ;)

Jeg trodde det var først når man fremstiller seg som en tosk, at man er en ekte fanboy/girl ...

 

100mm macro. Ser at det er noe rundt sparessen men men.

Ikke nok CA til å plage meg ihvertfall. Kan være en bieffekt av skygger, fargen på baksiden av kortene osv.

 

Begynner å bli en plagsomt decent samling av glass hjemme hos deg nå.

 

Tom

Glass samlinga kommer seg ja. Skal kun ha en vidvinkel også skal resten gå til no skikkelig locations lys.

Lenke til kommentar

Ingenting slår gode gamle Hasselblad uansett (jepp! Ekte fanboyisme, i og med at jeg aldri har prøvd et 'blad ;p), men nest etter det har vi Nikon. Så Rolleiflex. Og så kanskje Canon, om jeg er litt snill og ser bort fra Mamiya (som jeg heller ikke har prøvd ;p).

 

Nikon FA kom for øvrig også ut i en delvis sølvfarget utgave, dog var den mye penere enn dagens sølvplastkameraer. ^^

Jeg har begge utgavene av den liggende, men bare den svarte fungerer for tiden. :)

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar
Im Cumming <3 F2.8.

For shallow DOF-junkies, 50/1.2L + 5D.

 

 

post-36083-1221514443_thumb.jpg

 

 

Har et par talende bilder tatt med 85/1.2, men de er av folk jeg ikke uten videre kan publisere. :)

 

Tror du virkelig Sony er fremtiden?

Sony satser på speilrefleks. De har mer penger enn gud og spennende teknologi (les: backlitsensor, ikke se bort fra at det kommer en APS-C-sensor fra Sony som denger fullformatssensorer fra andre produsenter).

 

Jeg tror Sony vil spise veldig store markedsandeler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...