Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen andre som har forundret seg over at alle bildekritikk-trådene har begynt å få "BK:" foran tittelen?

 

Syns dette er snodig. Ja, man ser lettere hva som er bildekritikk-tråder og hva som er ikke men det er litt.. Jo korny^^

Er jo for så vidt greit at de poster det da, vi ser jo tross alt lettere hva vi skal kritisere, og hvem som bare poster for å poste, men siden selve "forumsdelen" heter BILDEKRITIKK, så er det jo ganske vanlig at vi poster bilder som skal bli kritisert!

 

Konklusjon: ganske unødvendig å poste BK: i topic navnet når du poster i bildekritikk forumet!

 

Må ærlig innrømme at jeg bruker det for å unngå ymse topicregler:

 

"BK: Midnattsol"

Min påstand er at denne blir lettere godkjent en bare "Midnattsol".

Lenke til kommentar
Må ærlig innrømme at jeg bruker det for å unngå ymse topicregler:

 

"BK: Midnattsol"

Min påstand er at denne blir lettere godkjent en bare "Midnattsol".

Ingen av dem er godtatt, fordi de har bare ett/to ord, så nei ;o)

 

Men, ja, jeg tror nok også at bildekritikktråder med 'BK:' eller 'Bildekritikk:' foran slipper lettere gjennom sensuren blandt moderatorene...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Ok, dårlig eksempel. Enn disse da:

 

BK: Togstasjonen øksnavad

BK: En sommer

BK: Snølagt fjell.

 

Ingen stengt, ingen advarsler.

Er det sløve moderatorer, eller er BK en godkjent start på 3-ords-regelen?

 

Noen prøver seg jo på "Mid natt sol" :D

Endret av stoners
Lenke til kommentar
Ok, dårlig eksempel. Enn disse da:

 

BK: Togstasjonen øksnavad

BK: En sommer

BK: Snølagt fjell.

 

Ingen stengt, ingen advarsler.

Er det sløve moderatorer, eller er BK en godkjent start på 3-ords-regelen?

 

Noen prøver seg jo på "Mid natt sol" :D

 

BK: har kommet inn som en forkortelse for Bildekritikk: . Slik jeg har fortstått de høye herrer, så er det Bildekritikk: skrevet helt ut som er regelen. Og det telles som ett av ordene.

 

Tom

Lenke til kommentar

Siden jeg ofte klikker meg inn på tråder fra forsiden til Akam.no, så setter jeg stor pris på at folk bruker "BK-prefikset", eller skriver bildekritikk først. At tre-ords-regelen er tullete i BK-forumet er jeg "enig" i (i den grad noen av de foregående postene hevdet det).

Lenke til kommentar
BK: har kommet inn som en forkortelse for Bildekritikk: . Slik jeg har fortstått de høye herrer, så er det Bildekritikk: skrevet helt ut som er regelen. Og det telles som ett av ordene.
Jepp, treordsregelen er jo i hovedsak krav om to mellomrom. I tillegg er jeg enig med resten her, om at det er mer enn tilstrekkelig når det står 'BK: Tittel (med minst to ord)', så lenge tittelen ikke bare er "et bilde", eller "Noe nytt fra meg" eller noe sånt...
Lenke til kommentar

Tre-ordsregelen er noe jeg har vært borti.

 

"1 stk BK: Hurt" funker tydeligvis ikke, tror egentlig moderatoren ville se hvor langt kreativiteten min kunne strekkes, enkelte her klarte å jo å se hva jeg var i stand til.

 

Tittelen skal beskrive hva tråden inneholder, altså: Tråden inneholder 1 bilde som heter Hurt, som jeg vil ha kritikk på.

 

Er det så vanskelig da?

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at når det gjelder bilder til bildekritikk, så bør man godta kun et ord, forutsatt at tittelen starter med "Bildekritikk:" Men isåfall må det ordet være beskrivende, som i ditt tilfelle, Hurt

 

Tom

 

Hehe, for de som er en smule engelskyndig så forstår de hvilken følelse bilde har, og mer burde ikke være nødvendig.

 

 

Var forresten på mtt andre fotomøte i går, i Trondhjems Kamera Klubb.

De har en konkuranse: "Månedens Bilde" Og tema for Januar var "Fritt Motiv"

En av lederne er Dag-Asle Langø, en erfaren studiofotograf.

 

Så sitter vi der og ser at alle 30 bidrag drar over skjermen....

 

Alle stemmer og fra jeg har gitt fra meg stemmeseddelen min til de kommer tilbake (30 min) så sitter jeg som et nervevrak. De starter å lese fra 8-7. plass og oppover... jeg sitter bare å venter på at mitt bilde skal få en skuffende 5. plass, men neida. Alle de beste bildene blir ropt opp, og npr vinnerbildet står igjen slo magen seg til ro. Joda, Through the fog vant det, og fikk masse sjokkerende og overaskede blikk fra alle rundt meg (Kun folk fra 30-60) vett!

Hørte at noen si, "Ja nå skal du få konkuranse Dag-Asle" (Som alltid vinner prisen årets fotograf)...

 

Kunne ikke gjøre annet enn å bare si "Joda, det er ok det, men dere hadde gode birdag dere og da"

 

:cool:

 

 

Så ble jeg bedt til å sende inn bildet til en type "Fotografenes årbok" eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...