Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-q5ES5fDk
Når tror dere produsentene vil begynne å konkurrere om dynamisk rekkevidde på samme måte som de før gjorde med megapiksler og nå gjør med støy?

Når dynamisk omfang får et konkret tall, ikke i "ev" som ikke sier den jevne forburker noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vårt ansvar å utvikle BK. En ny publiseringsløsning vil ikke ha noen innflydelse på innholdet. Vi kan ikke hoppe over en tråd fordi det er en ny bidragsyter. Vi var alle nye en gang, så det holder ikke. Mange har hatt en knallstart med sterke bilder. Å hoppe over de nye ser jeg på som direkte feil. Skal dette bare være en plaskedam for oss etablerte?

Nei, ærlig talt. Det holder ikke å ha en slik innstilling til de nye som kommer til. Hvis noen starter med å poste et bilde synes jeg er helt ok. Hvis de bare fortsetter å poste bilder, og skriver få kommentarer til andre, så bør de få klar beskjed om at du ikke bare kan få uten å gi noe tilbake. Og det gjelder oss andre også. Det er mye i livet jeg har dårlig samvittighet for, men i BK har jeg ingen dårlig samvittighet. Jeg gir nok mer enn jeg mottar der. Og jeg synes ikke at man skal klage før man kan si det samme. Det skal nemlig være et samsvar mellom hva man får og hva man gir. Ikke at det skal følges nesten fascistoid slik som på enkelte andre sider, men det finnes middelveier.

Begynn å kommenter igjen, hvis ikke råtner BK på rot. Jeg skal forsøke meg med et nytt bilde i dag, og lar det være en test på om jeg skal ta meg en liten pause. Hvis det er for lite engasjement så liker ikke jeg å legge ut bilder for tiden. Jeg vil ikke gi opp BK, så jeg vil alltid gi kommentarer til andres bilder i håp om at BK tar seg opp igjen. Men jeg gidder ikke kaste bort bilder som jeg kan vise for folket når engasjementet er bedre igjen.

Har fortsatt snaut halve av din mengde (1861), og med tanke på hvor mye du postet før fra start av stiller jeg meg vel ganske trygt mtp antall bk-tråder vs kommentarer?

Edit: Burde fått NPU-medlemskapskortet mitt snart nå...

Når registrerte du deg?

Sikkert 7 dager før jeg skrev posten. Jeg registrerte meg ikke da jeg kjøpte D300, ei heller da jeg kjøpte D200, eller SB-800 som også hadde gitt meg NPU-medlemskap.

Er det vanlig at foreldre er syka negative angående kjøp av nye ting hos andre også? Jeg bruker generellt sett veldig lite (rundt 6-700 i måneden) og jeg har lyst til å kjøpe D300 som 18årsgave til meg selv, men det har ikke mamma lyst til at jeg skal gjøre.

Kunne ha forstått det om det var en ny TV til samma prisen elns, men når det gjelder en ting som fotokamera, synes jeg da det det er en konstruktiv ting for meg som ungdom og holde på med. Mitt nåværende kommer jeg også til å gi til broren min, så jeg synes jeg høres veldig snill og grei ut.

Hold skjeft?

Glad modern ikke vet om 24-70mm'ern, også glad for at den ligner 17-55mm'ern så mye at hun aldri i verden vil se forskjell.

http://www.webmonkey.com/blog/How_HTML_5_I...hanging_the_Web

Når Mr.Olsen endelig trodde han hadde lært seg HTML :D

Aldri trodd jeg kan det, bare spør Icefox som jeg plaget massivt da jeg holdt på :p

Lenke til kommentar
Da er poll lagt på i denne runden av fotokonkurransen.

Husk å stemme nå da folkens.

Tom

Stor, rød skrift må til! ;)

Sant nok. Var det en eller annen OT-bar du også meldte fra i, da det var mange som stemte ?

T.

Jo, men fikk en PM av en admin at jeg ikke skulle linke til andre tråder på forumet. Men kan alltids prøve... ;)

http://www.webmonkey.com/blog/How_HTML_5_I...hanging_the_Web

Når Mr.Olsen endelig trodde han hadde lært seg HTML :D

Aldri trodd jeg kan det, bare spør Icefox som jeg plaget massivt da jeg holdt på :p

Hihi. Noe jævlig dritt å prøve å lære bort HTML over MSN. Og nå får jeg mas fra både Marius, yackup og Djupviken. :p

Lenke til kommentar
Jeg lagde linken i Den store forumtråden, hvor jeg nå så at det sto at det ikke var lov å linke til egne tråder, for å gi dem oppmerksomhet. Egentlig synes jeg ikke reklamering for denne tråden faller i samme sjanger, men det får være opp til moderatorteamet å si om vi har lov.
Det er veldig stor forskjell på å "reklamere" for egne tråder og å reklamere for aktiviteter og utfordringer. Fotokonkurransen er en fotorelatert nyhet som Akam støtter. Men å bruke denne tråden for å få flere til å svare på egne spørsmål er ikke aktuelt, da må spørsmålet stilles her, og være av en slik art at det passer seg. Synes folk har vært flinke til det hittil.
Lenke til kommentar
Så du synes det bør være lov?
Hva skal være lov? Jeg synes tomsi42 sitt innlegg med link til Fotokonkurransen er helt greit. Jeg synes ikke det er greit at noen poster en tråd, og deretter linker til tråden her for å få svar på den. Dersom spørsmålet er av en slik art at det funker å stille det i denne tråden, kan de gjøre det. Det synes jeg folk har vært flinke til å håndheve.
Lenke til kommentar

Synes du prater litt forbi meg. Jeg sa jeg postet en link i Den store forumtråden. Jeg lagde altså en post der hvor jeg linket til en av de tidligere fotokonkurransene, men da fikk jeg PM av b-real om at jeg ikke fikk lov.

* Det er ikke tillatt å linke til egne tråder for å gi dem oppmerksomhet.

Men jeg synes dette er et spesialtilfelle. I tillegg er det ikke min tråd, men Toms. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...