Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Det er vårt ansvar å utvikle BK. En ny publiseringsløsning vil ikke ha noen innflydelse på innholdet. Vi kan ikke hoppe over en tråd fordi det er en ny bidragsyter. Vi var alle nye en gang, så det holder ikke. Mange har hatt en knallstart med sterke bilder. Å hoppe over de nye ser jeg på som direkte feil. Skal dette bare være en plaskedam for oss etablerte?

Nei, ærlig talt. Det holder ikke å ha en slik innstilling til de nye som kommer til. Hvis noen starter med å poste et bilde synes jeg er helt ok. Hvis de bare fortsetter å poste bilder, og skriver få kommentarer til andre, så bør de få klar beskjed om at du ikke bare kan få uten å gi noe tilbake. Og det gjelder oss andre også. Det er mye i livet jeg har dårlig samvittighet for, men i BK har jeg ingen dårlig samvittighet. Jeg gir nok mer enn jeg mottar der. Og jeg synes ikke at man skal klage før man kan si det samme. Det skal nemlig være et samsvar mellom hva man får og hva man gir. Ikke at det skal følges nesten fascistoid slik som på enkelte andre sider, men det finnes middelveier.

Begynn å kommenter igjen, hvis ikke råtner BK på rot. Jeg skal forsøke meg med et nytt bilde i dag, og lar det være en test på om jeg skal ta meg en liten pause. Hvis det er for lite engasjement så liker ikke jeg å legge ut bilder for tiden. Jeg vil ikke gi opp BK, så jeg vil alltid gi kommentarer til andres bilder i håp om at BK tar seg opp igjen. Men jeg gidder ikke kaste bort bilder som jeg kan vise for folket når engasjementet er bedre igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er rimelig fersk her, og har absolutt ikke noe "navn". Er pur amatør, men setter pris på at dere sier hva dere mener. Jeg prøver også å lære ut fra det dere kommenterer om andres bilder. Jeg tenker over de bildene jeg ser, men det er ikke alle jeg kan si noe som helst fornuftig om. Hvis jeg kan det, kunne jeg tenke meg å dele mine tanker. Jeg har over hodet ikke noen skolering i fotofaget, og kan følgelig ikke gi noen annen mening enn den som jeg danner etter mitt eget hode.

Men hvis dere ikke vil ha andre bilder enn det dere liker selv, eller vil kommentere bilder fra de dere kjenner fra før, så kan jeg godt finne meg et annet sted.

Lenke til kommentar
Jeg er rimelig fersk her, og har absolutt ikke noe "navn". Er pur amatør, men setter pris på at dere sier hva dere mener. Jeg prøver også å lære ut fra det dere kommenterer om andres bilder. Jeg tenker over de bildene jeg ser, men det er ikke alle jeg kan si noe som helst fornuftig om. Hvis jeg kan det, kunne jeg tenke meg å dele mine tanker. Jeg har over hodet ikke noen skolering i fotofaget, og kan følgelig ikke gi noen annen mening enn den som jeg danner etter mitt eget hode.

Men hvis dere ikke vil ha andre bilder enn det dere liker selv, eller vil kommentere bilder fra de dere kjenner fra før, så kan jeg godt finne meg et annet sted.

Personlig er jeg lite på bildekritikkforumet (burde henge mer der), men hender jeg tilfeldigvis kommer over noen bilder jeg må kommentere. Jeg bryr meg ikke om fotografen bak bildet har et navn på forumet eller ikke, og jeg synes at alle her inne bør sjekke ut nye navn. Hvis man etter noen bilder finner ut at bildene den personen tar, ikke er noe for en, så kan man jo velge å overse dem. Men jeg synes alle bør få en sjanse.

Og selv om man ikke har så mye kunnskap om verken foto eller teknikk, så får man en oppfattelse av et bilde. Det kan ofte være like nyttig å få en uerfaren fotografs synsing på et bilde, enn en som ser etter tekniske eller komposisjonsmessige feil. Ofte er følelsen i bildet det viktigste, og da er det vel det samme om horisonten er en grad eller to skjev.

Så ArnsteinR: Kjempefint om du fortsetter å legge ut bilder... det er jo ved kritikk man lærer. Og også fint om du fortsetter å kommentere andres bilder. Hvis du ikke føler deg kompetent nok til å kommentere det tekniske, si hva du synes om bildet eller hvilken følelse du får av det. Det tror jeg for mange her inne ville vært forfriskende, slik at man ikke bare får kritikk på det tekniske.

Lenke til kommentar
Det finnes jo 18-årssprit :)

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDTUR!

Seriøst. Alt rundt 22 % er alt annet enn sprit. Det er folkehøgskolesprit. Ikke i Norge, men i Danmark, der man får drikke alt under 22 % på folkehøgskole.

18-års sprit - da tenkte jeg automatisk på 18 år gammel single malt whisky.

Hvor er alle i kveld?

Jeg var på kanotur.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...