Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Lite populært bilde jeg har i BK for tiden. Eller er det så elendig aktivitet der? Det er litt action i resten av forumet, men ikke i BK. Men jeg regner med at bildet er upop uansett, for det er få kommentarer i forhold til visninger.

 

Jeg så på bildet ditt i går, og tenkte jeg skulle legge inn en kommentar i dag, men har ikke kommet så langt ennå. Akkurat nå har jeg besøk, og burde egentlig ikke sitte på diskusjon.no i det hele tatt, men jeg skal prøve å huske å legge inn en kommentar i løpet av natten. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg enig i, og jeg skiller faktisk litt etter tittelen (bare så det er sagt). Men det dukker da opp bra ting, så hvorfor ikke sjekke i alle fall. Hvis ingen gidder å sjekke så slutter i alle fall de som tar gode bilder å legge ut noe. Ingen gidder å legge ut arbeid som det ligger noe bak på et forum som ingen leser. Så hvis dere ikke liker utviklingen får dere gjøre noe med det, for eksempel gi beskjed til bidragsyterne om at det ikke holder. Da kan det hende de skjerper seg til neste gang.

 

Siden dere mener at de tilfeldige knipserne er i ferd med å ta over BK bør dere trå til, for ellers har vi ikke noe BK lenger om en stund. Ikke en som jeg gidder å bidra i.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke tid. Egentlig burde jeg yppe meg frem til en diskusjon.no ban på noen uker evt. måneder for å få mer tid til andre ting :p

 

Blir mer og mer glad i 30mm-ern, selv om jeg ikke har tatt så mye bilder i det siste. Fins det bedre brennvidde/lysstyrke til å fange magiske øyenblikk som f.eks kattens mange krumpspring i stuen? Til sånt så ødelegger jo blits hele stemningen.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at mange av de beste fotografene jeg kjenner ikke hadde giddet å delta på et teknisk forum, fordi for dem er det totalt unødvendig. De er rett og slett ikke interessert i teknikk, kun i å ta bilder.

 

Det finnes også dyktige ikke-teknisk interesserte her på forumet. Hardmongo har ikke skrevet så mye om teknikk, og det har vært andre enn ham. Jeg må si jeg synes heller at mange som kun skriver om teknikk burde poste et og annet bilde, slik at de ikke blir stående som rent teknisk interesserte.

Lenke til kommentar

Da er det bare titlene som er så fjerna at jeg ikke skjønner at det er portrett. evt. jeg som er fjern...

forresten ganske erketypisk deg og faktisk telle over alle emnene i BK=)

smilte litt da jeg leste posten faktisk :p

 

Uansett, det jeg savner er hovedsaklig portretter der lys, location, pose og post er gjennomtenkt. Er ikke så utrolig sinnsykt mye å kommentere på headshots som framstår ganske tilfeldige =)

Lenke til kommentar
Da er det bare titlene som er så fjerna at jeg ikke skjønner at det er portrett. evt. jeg som er fjern...

forresten ganske erketypisk deg og faktisk telle over alle emnene i BK=)

smilte litt da jeg leste posten faktisk :p

 

Uansett, det jeg savner er hovedsaklig portretter der lys, location, pose og post er gjennomtenkt. Er ikke så utrolig sinnsykt mye å kommentere på headshots som framstår ganske tilfeldige =)

 

Blir nøyaktig det samme som at jeg savner makro som er gode, beklager, men det er lite av de om Icefox eller ThorEH ikke bidrar. Icefox har dauperiode, ThorEH gidder ikke poste for det er ofte så lite å få igjen fra forumet.

 

Selv gjør jeg som Icefox, sjekker et par ganger, men hopper over tråder der trådstarter er helt ukjent, kanskje jeg tar en titt i ny og ned. Ville vært enklere om man fikk en thumbnail ved siden så man ser bildeT (For flere bilder i en post er jeg lei av!)

 

Jeg føler ikke jeg har noe å gi, de gangene jeg prøver får jeg beskjed om at kritikken er for dårlig, så jeg gir egentlig faen. Selv har jeg ikke lagt ut på lenge, mye fordi jeg ikke har et fungerende kamera, men også fordi jeg føler det er få som klarer å gi kritikk. Det er altfor mye ros å få, og de som faktisk kan om sjangeren men ser ikke tråden eller velger å overse den.

 

Jeg er ikke ute etter å få vite av 10stk at hodet er skarpt, det vet jeg, jeg vil vite om fargene funker, om utsnittet sitter, og om DOF'en er bra, dette får jeg sjeldent. Men jeg kan love dere en ting, om det ennå er insekter ute å finne når jeg får kameraet mitt så skal BK'n få se dagslys igjen. Har brukt tiden på en .de side i lang tid nå, og plukket opp masse inspirasjon, og jeg håper jeg orker å ofre det som trengs for å ta de.

Lenke til kommentar
Skulle fått inn et ratio system. feks, for å kunne poste 1 bilde i tråden, må man minimum ha kommentert 3 andre sine bilder.

 

Jo, det er greit, og jeg har støttet det tidligere, men det blir nesten som photosight of foto.no systemet. De som poster mye får bildene sine ros opp i røven, mens de som ikke sier noe får ikke hjelp.

 

Selv er jeg for et galleri med anonym posting i 24timer.

Lenke til kommentar

Vi får vel ikke noe radikale forandringer før det nye BK-systemet kommer på plass. Fram til det må nesten VI stå for forandringen om det skal skje noe.

 

Ett ratiosystem virker fint på papiret, men når kritikk er obligatorisk kan den bli påtvungen, og falsk. Skal man først kreve at man gir kritikk for å ta imot kritikk så hadde en ordning med 24t anonymitet / ratiogivende kritikk vært en fin ordning for å sørge for at bildet står i fokus for kritikkgivingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...