Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som reager på 13MP Four-Thirds sensor? Hva vil den ha å si for bildekvalitet og støy på høy ISO ?
Jeg talte bare 12? 4000x3000 er matematikk de fleste burde få til :-)

 

13MP er totalt antall pixler - ikke det antallet vi vanligvis regner med. E-3/E-420/E-520 har også 11.8MP i totalt antall pixler.

Ja, jeg ser det nå. Var litt kjapp i svingen der. Dette er helt klart ikke et kamera for data-nerder - 4000x3000 piksler er jo kriminelt enkle tall ;) Skulle vært 4096x3072 eller lignende!

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Vakkert er det ikke, men det betyr lite for meg. Jeg kan faktisk se for meg at noen synes det er direkte skamstygt, og kan ha sympati for den meningen. Selv synes jeg det er greit nok, men vil vente med å uttale meg om designets helhet før jeg har tafset på det. Med rett kvalitetsfølelse så kan selv dette være en lekkerbisken. Jeg er vel litt skuffet over at de har kastet seg på en SLR-look, og tror ikke Oly kommer til å velge den designløsningen. Derfra tror jeg det kommer til å få litt mindre pretensiøst design, i og med at Oly i utgangspunktet er litt mer sobre enn Pana på det punktet.

 

Uansett er det deilig å se at de er på vei ut på markedet. Bare jeg slipper å bruke rosa kamera så skal jeg bevege meg stolt ut på gaten. Et Finchen-mockSLR er ikke noe som står øverst på min ønskeliste. Hvis bare Oly kan få fingeren ut nå, for å ikke snakke om Leica. Men da må faktisk Pana skjerpe seg litt på designet, for denne saken vil ikke fungere bra med den flotte røde logoen. Jeg har vanskelig for å se for meg dette designet med Leica-logo. Spesielt det ubetydelige fingergrepet tror jeg Leicas designere vil ha problemer med å svelge, i likhet med det som skal se ut som et prismehus.

 

Men når alt kommer til alt er det kun bildekvaliteten som betyr noe. Og derfor tar jeg det med ro og venter på Akams rapporter fra Photokina.

 

Hvis disse to fargene er de tilgjengelig er det jo en perfekt bryllupsgave til et fotointeressert ektepar. På tide å knytte knuten, Aetius og Snirfle? Hvem av dere kler rødt og hvem kler blått best?

Lenke til kommentar

 

Sexy! grr

Ikke så verst i sort.

 

Edit: Men litt stort i forhold til hva det kunne vært, mener jeg. Bort med det tåpelige fingergrepet. Det er heldigvis ikke med i de skissene vi har sett før, så det må da være modeller på gang uten det tøysete slr-designet. De burde la kamera få bli så kompakt som mulig med den teknikken de har til rådighet her, så Panasonic forvirrer meg litt med sine prioriteringer. I tillegg så har det i likhet med Panasonics vanlige slr-modeller ikke IS på brikken, men deres egen optiske antishake.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Hørte jeg noen si stygg?

Uansett penere enn xxxD i sølvutførelse.

 

Anyhoo, i svart var det da absolutt et snasent lite kamera. Men. Og det er et stort men, her må jeg si meg enig med PMunormal. Dropp grepet, det er kontraproduktivt i et slikt design. Direkte tullete, vil jeg si. Får bare vente og håpe at det kommer ut noe med kompakt og lyssterk fastoptikk før jul, da kan jeg få en fin julegave før turen til Midt-Østen i vår, og det hadde jo vært gøy.

 

Jeg må i alle fall ha ett normalobjektiv, så enten det eller Panaleica 25/1.4. Time will show.

Lenke til kommentar
Preiker dere om?

 

Btw, ser ut som om jeg bestiller meg en ring blits. http://www.alienbees.com/abr800.html Men noe mere jeg må bestille, ting som adapter ringer eller noe? Går denne ring blitsen på batteri elelr rm den være koblet opp til strøm? Ser ut som om det kan trigges med PW. yey.

 

1. det kan trigges med PW.

 

2. den går på USA Strøm, så det anbefales at du kjøper med en Vagabond II (som har innebygd inverter). evt. trenger du ikke powerpack kan du kjøpe en inverter på biltema til en litt rimeligere penge =)

mao den går ikke på vanlige batterier nei, er en studio blitz.

 

3. send de en mail før du bestiller, så du er sikker på at det blir rett (international orders er ikke endel av netshoppen, egentlig)

 

4. veier drit mye, koster over 200 dollar i frakt.. så pass på du har peng nok :p

Endret av cruelphotography
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...