IceFox Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Øynene kan da alltids "ordne seg". Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Pass deg du. Er ikke SÅ gammel. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Noen som husker at Tamronen min tok seg en tur i gulvet? Og at når jeg fikk det testa på Japan Photo så var det ingen fokusproblemer å se? Vel, når jeg testa med kameraene mine igjen idag, så fant jeg heller ingen problemer...! Jeg er SIKKER på at at det var noe galt med fokuset tidligere. Kan sånt bare "ordne seg" da? Du var sikkert så stressa at du 'så' ting.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Noen som husker at Tamronen min tok seg en tur i gulvet? Og at når jeg fikk det testa på Japan Photo så var det ingen fokusproblemer å se? Vel, når jeg testa med kameraene mine igjen idag, så fant jeg heller ingen problemer...! Jeg er SIKKER på at at det var noe galt med fokuset tidligere. Kan sånt bare "ordne seg" da? Du var sikkert så stressa at du 'så' ting.. Nei, for jeg hadde ingen grunn til å være stressa. Alt fotoutstyret mitt er forsikra. Merkelige greier... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg er SIKKER på at at det var noe galt med fokuset tidligere. Kan sånt bare "ordne seg" da? Kna ha vært at objektivet ikke satt skikkelig på kamera, rusk mellom noen kontakter f.eks. Opplevde en gang at 24mm'eren ikke oppførte seg. Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Da var vi tilbake fra Visa og Barca. Med masse bilder på en eksterndisk som av en eller annen grunn ikke lar seg åpne på annet enn mac. Visa er gøy, spesielt siden man får bøffe ganske mye stæsj fra Canon-standen, gjerne en hel dag om man vil. 5D og 50/1.2L var direkte gøy. Dette blir dyrt.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg er SIKKER på at at det var noe galt med fokuset tidligere. Kan sånt bare "ordne seg" da? Kna ha vært at objektivet ikke satt skikkelig på kamera, rusk mellom noen kontakter f.eks. Opplevde en gang at 24mm'eren ikke oppførte seg. Tom Ok. Hm. Husker ikke om jeg fortalte at da jeg kom hjem etter at objektivet og 350D gikk i gulvet, så fant ikke kamerahuset noe objektiv, selv om det sto koblet på. Koblet det av, og satte det på igjen, og da ble det oppdaget igjen. Nei, jeg får vel bare være fornøyd med at objektivet fungerer som det skal. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Da var vi tilbake fra Visa og Barca. Med masse bilder på en eksterndisk som av en eller annen grunn ikke lar seg åpne på annet enn mac. Visa er gøy, spesielt siden man får bøffe ganske mye stæsj fra Canon-standen, gjerne en hel dag om man vil. 5D og 50/1.2L var direkte gøy. Dette blir dyrt.. Visa? Barca? Mac liker å gjøre ting på sin måte; men i dette tilfellet er det nok pga. at disken er formatert i Mac format. Tom Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Damn, auto-iso på D700 var utrolig praktisk! Man blir kanskje litt lat, men av og til er det godt å ikke ha for mye å tenke på. F.eks. sette øvre grense til 1600 iso, minste lukkertid til 1/60s og gå bananas i "A" uten å bekymre seg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Visa? Barca? Mac liker å gjøre ting på sin måte; men i dette tilfellet er det nok pga. at disken er formatert i Mac format. Tom Visa Pour l'Image og Barcelona. Alt for varmt, langt å kjøre, ellers var det kult. Møtte David Dauglas Duncan, bl.a. Edit: Og jeg var selvfølgelig for dum til å ta noen prøvebilder med 50D på et minnekort. Men jeg har sett ISO1600-filer som virker ekstremt lovende, så 5Dmk2 lover godt. Endret 11. september 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Jauda, "CHA" i "minnekort-vinduet" på displayet igjen! Helvette! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Jauda, "CHA" i "minnekort-vinduet" på displayet igjen! Helvette! Hva gjorde du sist for å fikse problemet? Tom edit: la til litt, slik at det går an å se hva jeg egentlig spør om Endret 11. september 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Kjøpte meg en nikkor AF-D 85mm f/1.4 IF i dag. Jeg har prøvd det en del i dag på et D3 hus, tok noen bilder inne og mange ute. Jeg er overrasket over hvor skarpe bildene ble med dette objektivet, samtidig som det ga det veldig fine og korrekte farger. Objektivet er veldig lite og lett i forhold til hva jeg hadde forventet meg. Det kostet sine 10 lapper, og ga full valuta for pengene. Jeg gleder meg til å få testet dette objektivet enda mere. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Overasket over at en 10 000,- fastobjektiv er veeeeldig skarpt og gir gode kontraster? =D Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg hadde heller blitt overrasket hvis ett fastobjektiv til 10 000,- ikke var skarpt og ga ikke ga gode kontraster.... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 f/1.4 og D3 er jo bare det ultimate våpen. Kan nesten kalles nightvision. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Faen helelr Cruel. Nå har jeg også lyst på ringflash. Men men, imorra blir det D70 og muligens en sigma 10-20. Så er det bare å bestille IR filter. Endret 11. september 2008 av ZoDz Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Selger du canon-stuffet, zodz? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hell no. Skal kjøre d70 til ir fotografering og super wide angle shots. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå