Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo, jeg har en Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED, nå vurderer jeg å kjøpe en Nikkor AF-D 85mm f/1.4 IF. Vil jeg ha noen fordeler med en fast 85mm bortsett fra at den er mere lyssterk. Det blir mørkere for hver dag, så det er en fordel med den.

Jeg er usikker på om dette er et godt valg for meg. Er det noen som kan gi en fornuftig løsning på denne kombinasjonen, 24-70mm vs 85mm.

Takker for alle svar.

Endret av Nmcu
Lenke til kommentar
Bedre utvalg i optikk f.eks.

Vis meg nikon 17-40 og 70-200 F/4.

For ikke å snakke om fullformat.

Det er dine penger og ditt valg. Men det hadde jeg ikke giddet. Det største (muligens det eneste) argumentet for fullformat (for de som ikke er vant med analogt) er en stor og klar søker. Ellers så får man det man trenger av god optikk på crip/DX idag.

17-.40mm er forøvrig IKKE et argument for å skifte system. Den har en grei ytelse, særlig på crop, og er rimelig. Men på FF vil svakhetene fort komme i veien. 70-200mm f/4 IS - den kan jeg skjønne. Det er en fin kombinasjon av vekt, ytelse og pris. Men jeg tviler på at det er verdt det.

Hvorfor ikke kjøpe en D700 og Nikkor 50mm f/1.4 istedet. Så ser du an hva Nikon kommer med på tele-siden i løpet av høsten? Nikon har vel en 16-35mm som ikke er så dum?

Tom

Lenke til kommentar
Bedre utvalg i optikk f.eks.

Vis meg nikon 17-40 og 70-200 F/4.

For ikke å snakke om fullformat.

Det er dine penger og ditt valg. Men det hadde jeg ikke giddet. Det største (muligens det eneste) argumentet for fullformat (for de som ikke er vant med analogt) er en stor og klar søker. Ellers så får man det man trenger av god optikk på crip/DX idag.

17-.40mm er forøvrig IKKE et argument for å skifte system. Den har en grei ytelse, særlig på crop, og er rimelig. Men på FF vil svakhetene fort komme i veien. 70-200mm f/4 IS - den kan jeg skjønne. Det er en fin kombinasjon av vekt, ytelse og pris. Men jeg tviler på at det er verdt det.

Hvorfor ikke kjøpe en D700 og Nikkor 50mm f/1.4 istedet. Så ser du an hva Nikon kommer med på tele-siden i løpet av høsten? Nikon har vel en 16-35mm som ikke er så dum?

Tom

Det har canon au :)

Telene til nikon er jo svinadyre -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...