Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Laster opp som n00b...

 

Edit: Ærlig talt skjønner jeg ikke spørsmålet....

Det er faktsik et av de viktigste spørsmålene når det gjelder opplasting. Bruker du ftp som protokoll, så må du bestemme deg for om du skal laste opp filene i ASCII format eller binært format.

 

Men du skal uansett få lov til å laste opp filen. Det skal først tryne etterpå.

 

Kan være at serveren du laster opp til har problemer.

 

Det er derfor nok en grunn til at du bør lære deg litt linux; lage deg en server hjemme, og få det til å virke der først.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Men jeg synes du burde endre header. Den er hverken særlig pen, og den er hakkete. Du burde også la vær å slutte å referere sånne ting til flickr, men heller ha en mappe i til bilder. Jeg lagde jo f. eks en mappe som het css, til deg.

 

I min css-mappe har jeg en CSS-fil naturlignok, men også enda en mappe som jeg kaller for "gfx", hvor jeg har diverse bildefiler som bidrar til designet på siden. Som f. eks header, footer, graderinger og favicon.

 

I rotmappa har jeg en mappe som heter "images". Der har jeg bilder til minibloggen min og til selve porteføljemenyen. Simpleviewer-galleriet er en sak for seg selv.

 

Men du fikk med deg hva FTP var, Marius?

Lenke til kommentar

Icy, dette er ikke min portefølje, det er ikke et sted jeg skal vise bildene mine, men det er et resultat av å skrive "<html>" for første gang på en Fredag og uka etter på Tirsdag publisere på nett, som en skoleoppgave. Oppgaven var å lage en side om oss selv, så jeg mangler en "about" side for å fullføre oppgaven, men nå sier bilder 1000 oord, så med over 20 bilder så sier vel det litt om meg, altså jeg har nådd målet.

 

Linkene til flickr er følge av dårlig planlegging fra start av, men uansett svar på oppgave, da læreren ville at vi skulle legge ut bilder på en side som flickr. Så det er kun mine fotografier som ikke ligger på flickr, av den enkle grunn at jeg ikek gidder å laste opp og kode om alle filene, fordi jeg ikek hadde nett da jeg laget de, og valgte å bruke bare bilder rett fra mappa.

 

Så dette er ikke mariusolsen.com, bare så dere vet det ;)

Lenke til kommentar

Nei, regna ikke med at det skulle være porteføljen din.

 

Men nå kan du i hvertfall begynne å vurdere å lage en skikkelig en. Du som aldri hadde tenkt noe slikt om deg selv. Du ga vel opp i det du hørte ordet HTML, så du er i hvertfall på god vei. Men jeg skal love deg at det er mye prøving og feiling i startfasen.

 

Jeg brukte et par måneder på å gjøre ferdig siden min, og fjerne alle mulige bugs. Blir mye styr med masse <class> og plassering av de i CSS. Sleit dritlenge med footeren min f. eks, men fikk det da til å funke til slutt. Eller... Fortsatt litt bugga den footeren, men merkes kun på skjermer med liten oppløsning. ;)

 

Lite aktivitet det var her i dag btw...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...