Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selger en del film, ja. Naturlig nok vanlig 35mm for det meste.

 

 

Vi på Alexander Foto i Stavanger selger helt sinnsvakt mye film. Varierer litt fra dag til dag, og om det ligger ett cruise skip inne eller ei, men går mye, mye mer enn folk tror. Og vi får inn mye mer bestillinger på film fremkalling enn digital. :)

 

/Yaricks

Lenke til kommentar
Går mest i Fuji Superia 200 24 eller 36. Har Kodak, og litt forskjellige APS filmer, men de går det ikke fult så mye av.

 

/Yaricks

Selger dere noe 120-film for tiden? Jeg må visst til Trondheim (omtrent ni mil herfra) for å finne 120-film til en forholdsvis grei pris, og lurer på om det er slik på andre steder i landet også..? Antar at det går den veien litt overalt, noe som egentlig er ganske synd ettersom mørkerommet er et fryktelig morsomt sted å befinne seg. ;p

Lenke til kommentar
Da var 2 stk. Elinchrom studioblitser, stativer, softbokser, bakrunn og bakrunnsoppheng bestilt! :D

Gikk du for 400 eller 600? Kanskje litt seint å seie det no, men eg tykkjer 600 og oppover er mykje meir behageleg å ha med å gjere. Greit med trinnlaus justering og skikkeleg syncuttak blant anna.

Men for all del, 400 er VELDIG bra.

Bestilte to stk. FX 400. 600 ble for dyr :)

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg lite her... Kjøpte Tamron 15-50mm F/2,8 i slutten av august. Sjekka (dessverre) ikke fokusen da, men først etter at det tok seg en tur i gulvet fra 10-20 cm.

 

Da jeg så sjekke fokusen, så lå den litt foran der den skulle, med både 350D og 30D. Var nedom Japan Photo idag, og de testa den på en 400D eller 450D, og fokuset satt akkurat der det skulle...

 

Har ikke lagt merke til fokusproblemer med andre objektiver på kameraene mine, hverken Canon-objektivet, eller Sigma-objektivet jeg har.

 

Hva kan problemet være? Eller hvor?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg lite her... Kjøpte Tamron 15-50mm F/2,8 i slutten av august. Sjekka (dessverre) ikke fokusen da, men først etter at det tok seg en tur i gulvet fra 10-20 cm.

 

Da jeg så sjekke fokusen, så lå den litt foran der den skulle, med både 350D og 30D. Var nedom Japan Photo idag, og de testa den på en 400D eller 450D, og fokuset satt akkurat der det skulle...

 

Har ikke lagt merke til fokusproblemer med andre objektiver på kameraene mine, hverken Canon-objektivet, eller Sigma-objektivet jeg har.

 

Hva kan problemet være? Eller hvor?

Det der har jeg hørt om før - innimellom, så er det kamera og objektiv kombinasjoner som ikke går så godt sammen.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...