sn0dig Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Men det er ett problem. Par-tre år er ganske lenge å vente. Exactly. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 I følge en artikkel på Pcworld.no har det visst blitt solgt over 50000 SLR i Norge første halvår. Dette er 20% av det totale markedet. Blablabla, det litt morsomme er nederst i artikkelen: Over og ut for film Filmbaserte kameraer er nå snart helt ute. I første halvår ble det solgt 23 filmbaserte kameraer, ned fra 540 i samme periode i fjor. Dette er en dramatisk nedgang, og det ser ut til at salget av filmkamera stopper fullstendig opp nå. Vi har vært for optimistiske på filmkameraenes vegne, og nedjusterer nå prognosen. Vi tror totalsalget av filmkameraer ender på under 30 stykk i år, sier Benedicte Fasmer Waaler. Så hun tror at det blir solgt under 30 filmkameraer iår.. Det var vel før analogutfordringen her på akam.no. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 I følge en artikkel på Pcworld.no har det visst blitt solgt over 50000 SLR i Norge første halvår. Dette er 20% av det totale markedet. Blablabla, det litt morsomme er nederst i artikkelen: Over og ut for film Filmbaserte kameraer er nå snart helt ute. I første halvår ble det solgt 23 filmbaserte kameraer, ned fra 540 i samme periode i fjor. Dette er en dramatisk nedgang, og det ser ut til at salget av filmkamera stopper fullstendig opp nå. Vi har vært for optimistiske på filmkameraenes vegne, og nedjusterer nå prognosen. Vi tror totalsalget av filmkameraer ender på under 30 stykk i år, sier Benedicte Fasmer Waaler. Så hun tror at det blir solgt under 30 filmkameraer iår.. Det var vel før analogutfordringen her på akam.no. Haha! Er ikke så mange som fortsatt selger filmbaserte kameraer heller da... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er Ixus 970 noe å satse på til helt vanlig bruk? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Ixus er et strålende valg - om du verdsetter kameraets utseende fremfor bildene. Endret 8. september 2008 av Anew Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 For en helt vanlig hjemmebruker så er Ixus et godt valg synes jeg. Vet at enkelte Fujikamera kommer bedre ut på støynivå, men jeg har til gode å prøve et Fujikamera som jeg faktisk liker å bruke. Og det er like viktig som bildekvalitet, for liker man ikke kameraet, så tar man færre (eller ingen) bilder. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Haha! Er ikke så mange som fortsatt selger filmbaserte kameraer heller da... De 23 kameraene må være solgt der jeg jobber de da... er ikke langt unna det antallet ihvertfall. I følge de som kommer innom, er vi eneste forhandler i byen som fortsatt selger filmbaserte kamera, så ja... det går faktisk en del. Men selvsagt langt, langt mindre enn digitalt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Haha! Er ikke så mange som fortsatt selger filmbaserte kameraer heller da... De 23 kameraene må være solgt der jeg jobber de da... er ikke langt unna det antallet ihvertfall. I følge de som kommer innom, er vi eneste forhandler i byen som fortsatt selger filmbaserte kamera, så ja... det går faktisk en del. Men selvsagt langt, langt mindre enn digitalt. Hva har dere på lager da? Edit: Mange JP butikker som har film SLR inne, men det er ikke mange, og hvilke modeller er veldig forskjellig. Ingen som spør etter de uansett, siden de ikke er utstilt. Endret 8. september 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Selger en del film, ja. Naturlig nok vanlig 35mm for det meste. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Dyktig aktfotograf i Fotopia-artikkel Øverste bildet bildet var sykt kult. Grisefine pupper også forsåvidt. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Gud, jeg trenger en effektiv måte å sortere og redigere åtte hundre bilder. Bridge for sortering og redigering via 'åpne i Photoshop' går ulidelig sakte. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 PS Lightroom eller Aperture er løsningen Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Tja, om jeg ønsket en slik løsning ville jeg brukt Bridge og Camera RAW. Men nå er lag, justeringslag, lagmasker og nivåer noen veldig kjekke verktøy. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Faststone image viewer slår aldri feil Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Da var 2 stk. Elinchrom studioblitser, stativer, softbokser, bakrunn og bakrunnsoppheng bestilt! Lenke til kommentar
GLN Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Den pakken til 8500kr +/- ? Nice ihvertfall. Endret 8. september 2008 av Pirja Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ixus er et strålende valg - om du verdsetter kameraets utseende fremfor bildene. Har du et annet kompaktkamera å anbefale? Under 3k. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Casio Exilim 1200 eller Canon Ixus 860 IS. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Da var 2 stk. Elinchrom studioblitser, stativer, softbokser, bakrunn og bakrunnsoppheng bestilt! Gikk du for 400 eller 600? Kanskje litt seint å seie det no, men eg tykkjer 600 og oppover er mykje meir behageleg å ha med å gjere. Greit med trinnlaus justering og skikkeleg syncuttak blant anna. Men for all del, 400 er VELDIG bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå