GLN Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jaja. Under turen idag klarte jeg å glemme å skrue av kamera da jeg stappet det i sekken. Der forsvant 2 bilder. Så var handa mi iveien for blitsen på 2 av bildene, så de blir nok krafting undereksponet. Skal ikke være lett med analogt. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hvorfor har ikke Japan Photo Trondheim prisliste på noen av L-objektivene de har utstilt? Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg må si jeg ikke er 100% med på hva dere snakker om siden jeg er ett "child of the digital age" (ja jeg bør lese mer, men jeg tror jeg får det på skolen snart .) Velkommen "tilbake" PMnormal, hvor har du vært i det siste? Er mulig jeg loker (har feil ved å huske feil), men har ikke sett deg her på lenge. Til alle sammen: Hva er det beste "leke" kamera i deres mening, jeg tenker jeg må kjøpe meg noe morsomt. Ser mye folk med Holga og har hørt om ett som kom ut før som ikke får til å ta like store bilder på samme filmen så jeg vill ikke kjøpe den. Men er der noen andre å snakke om, jeg har ikke lyst å være som alle andre (derfor jeg bruker Nikon på skolen og vurderte Pentax før jeg begynte på skolen) Noen ideer? Brukt gammelt utstyr: Jeg vurderer også å kjøpe ett brukt Nikon/Nikkor set for 3000kr på brukt butikk (Om han fremdeles har det når jeg får cash) Kameraet er fra mellom seine 60 eller tidlig 70 tallet. jeg skulle hadd blender og mm på objektivene men det har jeg nok ikke, zoom, macro og medium pluss ett til objektiv og en stilig veske... høres dette bra ut for prisen ? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Også noke du skal begynne å pirke på.. Ja, får ordne det. Du har ikke ordnet det ennå... Hvorfor har ikke Japan Photo Trondheim prisliste på noen av L-objektivene de har utstilt? Samme med nikon's... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Får faen ikke flytta 4 bilder på den forbanna sida! Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Får faen ikke flytta 4 bilder på den forbanna sida! Hva er det snakk om? Hvilken side? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Driver med skoleoppgave, lage hjemmeside... Fant et galleri på w3schools.com og alt funker slik dte skal, men får ikke endra avstanden til venstre side på det første bildet. Nå skal det sies at jeg er fersk som faen! Leste om HTML for første gang på onsdag, og laga ei side i går. Endret 6. september 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Driver med skoleoppgave, lage hjemmeside... Fant et galleri på w3schools.com og alt funker slik dte skal, men får ikke endra avstanden til venstre side på det første bildet. Nå skal det sies at jeg er fersk som faen! Leste om HTML for første gang på onsdag, og laga ei side i går. Inkluderer templaten (Ferdig nettsiden du redigerer.) du bruker en CSS fil så er det mulig svaret ditt ligger der. CSS filen inneholde stilen (stylen) til siden, redigerer utseende til informasjonen som ligger i HTML eller PHP filene. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 lage hjemmeside? Går ikke du allmenn/stud. spes? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Kan velge IKT i allmenn. Jeg har det også. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Nice Er det en retning innenfor Allmenn på samme måte som Realfag og Språk, Samfunnsfag og Økonomi? Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Kan velge IKT i allmenn. Jeg har det også. Ja man har jo alltids valgfag. Mr Olsen. Hvilken eksakt side er det du lastet ned? Skal ikke gjøre leksene dine vill bare se på ett nettside problem jeg kan fikse Er så dritt lei komplisert PHP kombinert med MySQL, Flash og CSS. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Til alle sammen:Hva er det beste "leke" kamera i deres mening, jeg tenker jeg må kjøpe meg noe morsomt. Ser mye folk med Holga og har hørt om ett som kom ut før som ikke får til å ta like store bilder på samme filmen så jeg vill ikke kjøpe den. Men er der noen andre å snakke om, jeg har ikke lyst å være som alle andre (derfor jeg bruker Nikon på skolen og vurderte Pentax før jeg begynte på skolen) Noen ideer? Tja. Rolleiflex er ikke så dumt, bare du holder deg unna Baby-modellene som bruker 127-film. Den finnes vel å få tak i på ymse steder, men det er visstnok et rent helvete å finne disse stedene. ^^ Ellers driver jeg og leker meg endel med Nikon FA (som for øvrig var det første kameraet med evaluerende lysmåling. Det hadde hele sju - ja: SJU - målingspunkter) og Nikon FG-20. Begge disse er morsomme kamera. FA får du i for en drøy tusenlapp på eBay, inkludert frakt. Brukt gammelt utstyr:Jeg vurderer også å kjøpe ett brukt Nikon/Nikkor set for 3000kr på brukt butikk (Om han fremdeles har det når jeg får cash) Kameraet er fra mellom seine 60 eller tidlig 70 tallet. jeg skulle hadd blender og mm på objektivene men det har jeg nok ikke, zoom, macro og medium pluss ett til objektiv og en stilig veske... høres dette bra ut for prisen ? Om det er verdt det eller ikke, kommer vel helt an på hvilken kameramodell det er, og hvilken stand det er i. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Jeg har IT-fag, og jeg har laget siden fra scratch. Feilen ligger helt sikkert i css'n, problemet Thomas, har du blokka meg!? Her er css'n for bildene... div.img { margin: 1px; margin-top: 200px; float: left; } div.img img { display: inline; margin: 3px; border: 1px solid #2d2d2d2; } div.img a:hover img { border: 5px solid #2d2d2d; } Jeg kan lage en "position: absolute" for hver bildelink, men saken var jo å manøvrere alt fra et sted. Jeg har også bare linket til bildet på photosight.org, så når jeg trykker på bildelinken kommer bildet opp stort, men med hvit bakgrunn, og eneste måte å få samme som resten av siden er vel å lage en egen HTML-fil for det ene bildet? Edit: Den er hentet og delvis mekket på fra denne siden: http://www.w3schools.com/css/css_image_gallery.asp Endret 6. september 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Da har jeg fått virus på den stasjonære. Fitte. Har tatt ut internett kabelen. Noe mer jeg kan gjøre`? En kompis skal få sjekka det imorra. Alle bildene mine er på hardisken, jaja, ikke så mange viktige som ikke ligger på flickr. JEg overleverer nok. Faen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Legger du ut orginaler på flickr? Hva hjelper det å ha en 700x400 på flickr om orginalen er borte? Minne om hva man en gang hadde? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jaja. 800x500 er bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Hehe, lite å gjøre med de uansett... Har du ikek back-up? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hvordan har du klart å få virus? Nei, har ikke blokka deg på MSN, Marius. Den bare klikka litt.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Hvordan har du klart å få virus? Nei, har ikke blokka deg på MSN, Marius. Den bare klikka litt.. Du lyver, du er lei av maset du! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå