Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satte opp en ny maskin med AMD Athlon 64 X2 6000+ nylig. Og den spiste SP3 uten problemer. Riktignok engelsk versjon av Pro.

 

Men det er vel chipset og/eller grafikk kort som gir problemet. Har du onboard grafikk kort og AGP/PCI express, så kan du jo prøve å ta ut grafikk-kortet og se hva som skjer.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg har PCI-E naturligvis. Spiller da litt! :p

 

Jeg installerte SP3 i går, og jeg skrudde på PC-en i dag tidlig. Da var det en liten oppdatering jeg installerte. Når jeg kom hjem i dag var ting fucka.

 

Har jo også mulighet for å repare installasjonen, men tror jeg likegodt bare formaterer hele dritten med en gang. Maskina begynner å bli hakket treigere. Men tar fort litt tid å installere programmer og spille igjen, ja.

Lenke til kommentar
Ett lite spørsmål med det samme vi er inne harddisker..

 

Er det noen som har svar på hvor lenge filer blir liggende på harddisker som ikke er tilkoblet strøm?

Blir filene slettet etter enn hvis tid?

I teorien vil magnetismen avta - men det er nok snakk om mange mange år - vil tippe på mange tiår. Tror heller at hodene limer seg fast lenge før det skjer.

 

Det er et riktignok et problem med lydbånd da der det oppstår smitte ettersom båndet er spolet tett.

 

Tom

Lenke til kommentar

Fikk nå restartet systemet etter SP3 installering ihvertfall, så jeg får håpe på det beste.

 

Har ihvertfall ikke tid til formatering og å legge inn alt på nytt akkurat nå. Har en liten haug med smalfilm som må overspilles før fotobutikken jeg jobber for skal stenges for omprofilering og ombygging i slutten av måneden. Og hvis salget vi har før den tid tar av, så må jeg jo legge den typen jobb til kveldstid...

Lenke til kommentar
Men maskina mi har gått av en formatering uansett. Men jeg skal fele meg ikke installere SP3 i hvertfall, that's for sure.

Den bør du installere. Bare pass på å ha oppdatert alle driverene først.

 

Tom

Ja, er litt slapp med driveroppdatering. Får sette i gang i morgen. Tar fort et par timer den jævelskapen der. Får bare se på film elns i mellomtiden. ;)

Lenke til kommentar

Kjøp heller opptikk, spar pengene eller kjøp tilbehør som: ekstra batteri, filter, blitser, Canon L objektiv osv. Hva kaver du etter å oppgradere for? Du vil ikke få nytte av alt det 50D har å by på, og så lenge du ikke satser som proffotograf, så holder 30D et år til. Opptikk fremfor hus i dette tilfelle. Bedre med 30D og god opptikk, enn 50D med middelmådig opptikk, vil jo ikke dra nytte av kvaliteten til 50D. Kanskje vente til 5D synker i pris, å prøve seg på FF?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...