Bruker-93156 Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 For folk som likar landskapsfoto, men er umotiverte på grunn av dårlig vær, sjekk denne sida. Svein-Jørgen Wiken er meget dyktig, og etter mi meining veldig inspirerande i forhold til å bruke det dårlige været. HDR, what's new? Lenke til kommentar
archanios Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har ikkje fått for meg at det var det han driver mest med men. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Gjør det ikke? Jeg har fått masse kult med overskya vær. Men krever selvfølgelig at du har litt kule skyer da, og ikke kun en jevn grå himmel. Er bare grått Har du ikke lys, så bruker du stativ. Tom HAKKE SOLNEDGANGFUNKSJON PÅ STATIVET JEG! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Se på bildene Lenke til kommentar
GLN Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Trodde først det var noe med redigeringa, men når du sier det så ser jeg det. Skal ut å prøve å knipse et bilde eller to idag, tross pøs-regn. Men i helga >MÅ< jeg en tur til Stavanger området å ta et par bilder, uansett vær. Noen som er med? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 HAKKE SOLNEDGANGFUNKSJON PÅ STATIVET JEG! Da må du oppgradere Men du trenger ikke 36 bilder til solnedganger ? Så du kan jo ta bilde av noe annet i mellomtiden? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Tror jeg kommer til å levere inn 0 bidrag jeg ass, er jo ingenting å ta bilde av.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er masser å ta bilder av. Det er bare å komme seg ut å se seg om. Tom Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 HAKKE SOLNEDGANGFUNKSJON PÅ STATIVET JEG! Da må du oppgradere Men du trenger ikke 36 bilder til solnedganger ? Så du kan jo ta bilde av noe annet i mellomtiden? Tom 36 bilder hva søren prateruomma? (Nydelig setning) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 HAKKE SOLNEDGANGFUNKSJON PÅ STATIVET JEG! Da må du oppgradere Men du trenger ikke 36 bilder til solnedganger ? Så du kan jo ta bilde av noe annet i mellomtiden? Tom 36 bilder hva søren prateruomma? (Nydelig setning) Erukkemepåutfordringaa? Tom Lenke til kommentar
GLN Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Da var dagens fjelltur/fototur unnagjort. Ble 2-3 bilder analogt, og 4-5 forsøk på HDR. Noen som har Adobe Gamma, som kan sende det til meg, eller koster det penger? Endret 4. september 2008 av Pirja Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Da har jeg fått et lite problem som aldri var i mine tanker engang - da jeg kjøpte brukt objektiv. Det stinker røyk! Noe så inni hampen! T.o.m. plasten som lå i postpakka og kartongen stinka! Har satt det til lufting ved et åpent vindu. Er det noen som har noe bedre tips enn det? X-it (kødder) Syns din problemstilling høres grusom ut og vill se noen svar.. c'mon people don't you clean your equipment? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Jeg lånte en 70-200mm av en kollega som røyket en gang. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Møkka-Windows Service Pack 3. Stasjonære maskinen vil ikke boote. Ikke i sikkerhetsmodus eller alt mulig annet heller... Blæ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Møkka-Windows Service Pack 3. Stasjonære maskinen vil ikke boote. Ikke i sikkerhetsmodus eller alt mulig annet heller... Blæ... Hmm. Har oppgradert til SP3 på en del maskiner - har ikke hatt noen problemer. Noen drivere som plutselig streiker da tro Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Nja... Leste på en side hvor de sa at AMD-maskiner, særlig fra HP med OEM-installasjon kunne få problemer. Jeg har AMD, men ikke noe jævla HP. OEM-installasjon har jeg dog. På siden sto det om folk som hadde problemer med at PC-en rebootet seg automatisk. Det har jeg først begynt å oppdage nå. Jeg ser Windows-oppstartsskjermen med den blå streken som flyr forbi, og deretter blir skjermen bare svart. Eller akkurat nå fikk jeg en liten blåskjerm i et halvt sekund, før den er i gang med reboot igjen. Møkk! Vurderte uansett formatering... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Nja... Leste på en side hvor de sa at AMD-maskiner, særlig fra HP med OEM-installasjon kunne få problemer. Jeg har AMD, men ikke noe jævla HP. OEM-installasjon har jeg dog. På siden sto det om folk som hadde problemer med at PC-en rebootet seg automatisk. Det har jeg først begynt å oppdage nå. Jeg ser Windows-oppstartsskjermen med den blå streken som flyr forbi, og deretter blir skjermen bare svart. Eller akkurat nå fikk jeg en liten blåskjerm i et halvt sekund, før den er i gang med reboot igjen. Møkk! Vurderte uansett formatering... Hvis du har AMD, så lønner det seg å installere chip-set driverene som kommer med hovedkortet; men deretter passe på å oppdatere de også. Prøver selv å se om jeg får liv disken jeg fikk ødelagt i sommer (den med 400GB med musikk ...). Det går dårlig Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Nå ble jeg temmelig keen på å formatere hele dritten. Kun Windows og programmer på C:-disken uansett, så ingen fare mtp. backup. Lest litt på denne siden, men der foreslår de jo sikkerhetsmodus, naturligvis. Men når det ikke funker... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Format C: - det er noe man bør gjøre med jevne mellomrom uansett. Men det er noe skit å reinstallere alle programmene. Men du har backup av alle data drivene da ? Just in case - windows installerene kan finne på mye moro ... Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Nei, har ikke backup av alt. Men har det meste av musikk og foto på DVD-er. Må virkelig skaffe meg noen eksterne harddisker snart. En annen mulighet er jo å plugge ut diskene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå