Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 16-70mm på DX hadde vært drømmen, men realitet til Canon FF Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 16-70mm på DX hadde vært drømmen, men realitet til Canon FF Til Pentax er vi ikke så langt unna med DA 17-70 f/4 SDM :-) Men jeg tror jeg heller vil ha f/2.8 som største blender, på bekostning av noen mm vidvinkel... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Langt unna? Effektiv 24 vs 34 er da litt mer enn et par mm Du må ha 12-52,5mm for å få samme organiske opplevelsen. Ja, du hørte riktig, organisk. Den er ungen min shu Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Langt unna? Effektiv 24 vs 34 er da litt mer enn et par mm Du må ha 12-52,5mm for å få samme organiske opplevelsen. Det er 17-70mm f/4 på DX, så det tilsverer 25.5-105 f/4 på fullformat. Og Pentax har jo bildestabilisator i huset også :-) Du tenker på Olympus du. De har jo også 12-60 f/2.8-4 som er "grei nok" :-) Endret 3. september 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Hmm, ja, trodde pentax også hadde 2x crop... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hmm, ja, trodde pentax også hadde 2x crop...Neida, bare 1.5 som Nikon DX... Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 HJELP!!! Eg og mitt kamera var ute på tur idag... so er det komt dugg på speilet inni kamerahuset, og på objektivet... Dreiv og bytta objektiv so dette kan ha vert årsaken... Kva skal eg gjer? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Fotoprosjekt: Portrett. Har ordnet meg to timers lang date med noen vakre tvillinger i morgen, men studioet her på skolen er fuckodemundo. Det eneste vi har nå, er en lampe, to blitzlamper, paraplydings til ene lampen og reflektor (gullskjer, som de kan holde i fanget. Yay.) Jeg har veldig liten effekt med 'kunstig' lyssetting. Folkens. Gi meg noen tips? ^^ Aller helst vil jeg ta dette ute, men det er ikke sikkert at været er med på notene, så da må jeg nesten ta og leke med disse blitzene. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 HJELP!!! Eg og mitt kamera var ute på tur idag... so er det komt dugg på speilet inni kamerahuset, og på objektivet... Dreiv og bytta objektiv so dette kan ha vert årsaken... Kva skal eg gjer? La det ligge ubrukt i romtemperatur i noen dager for å være sikker. Fotoprosjekt: Portrett. Har ordnet meg to timers lang date med noen vakre tvillinger i morgen, men studioet her på skolen er fuckodemundo. Det eneste vi har nå, er en lampe, to blitzlamper, paraplydings til ene lampen og reflektor (gullskjer, som de kan holde i fanget. Yay.) Jeg har veldig liten effekt med 'kunstig' lyssetting. Folkens. Gi meg noen tips? ^^ Aller helst vil jeg ta dette ute, men det er ikke sikkert at været er med på notene, så da må jeg nesten ta og leke med disse blitzene. Naturlys eller en blits, mer trenger du ikke. Se gjennom masse bilder i dag, og kanskje lag deg et jukseark med positurer,der og dakommer du til å være blank. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Med deksler på? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Tja, et lite komprimiss der da, støv eller fukt... Jeg ville latt de stå på, og heller tørket lengre. Når det er sagt, jeg har hatt dugg inne i kamera og objektiv før selv, flere ganger, og jeg gjør ikke annet enn å la det lige i sekken til jeg trenger å bruke det, om det er 1 time etter å kommet inn bryr jeg meg ikke. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Setter utstyret på hylla i ei veke da... lite å ta bilde av når det KUN regner! Lenke til kommentar
Pjaltwar Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Skal til London om 2 uker , noen tips på intresange steder å fotografere? Og aaargh, har kommet tre plagsommme flekker på sensoren Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Èn blitz holder? Hmm. Tjaa. Jeg får prøve. Har særdeles liten erfaring, så det blir spennende å se Naturlys hadde selvsagt vært drømmen. Mmm. Knall. Dette blir morsomt. Jeg skulle ta bildet sammen med en kammerat, men han stakk til fjells idag på sauesanking, så det blir meg og to tvillinger. Woho. Kjenenr jeg meg selv rett, kommer jeg til å bruke halve tiden på å overtale de til å råkline ute i regnet eller noe Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Gleder meg til bildene i hvertfall! Dessverre er det ikke så vanlig at pene tvillinger er seksuelt tiltrukket av hverandre. Dessverre... Skjønner ikke hvorfor?! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ikke jeg heller, men fytti f. Disse skal det, om det så må skje med tvang Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Noen som har erfaring med desse? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Bare la oss se bildene, etter alle tipsa! Sjekk ut fotografer som cruelphotography.com og minfotograf.com tror også kristiansolli.com er brukbar, har ikke sjekket han så mye i det siste... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Sett en del av Cruel sine. Minifotograf hadde veldig 'nærgående' bilder i mange av bedre ord. En person burde ikke være verdens største utfordring, men jeg føler at jeg mister kontrollen nå som det er to ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå