Bruker-93156 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Hva vil "CHR" blinkende i ruten hvor antall bilder igjen på minnekortet vises, bety? På d200... Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Finnes det noen plasser i Sandnes/Stavanger hvor man kan leie et studio?Eller en side med oversikt? Har ikke Stavanger Foto studio de leier ut? (Skal ikke si dette for sikkert, men vet at de har.) /yaricks Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Hva vil "CHR" blinkende i ruten hvor antall bilder igjen på minnekortet vises, bety? På d200... At kamera ikke klarer å kommunisere med minnekortet. Elns. Når det gjelder analog utfordringen; jeg har fortsatt en halv 36bilders dias film i F100en min, så jeg setter nok ikke i min film før midten/slutten av uken. jobb 12-7 hver dag unntatt torsdag, så blir lite tid til fotografering... Muligens noen solnedganger elns så får jeg brukt opp dias filmen. Edit: Tror Stavangerfoto har studio til utleie ja. Endret 1. september 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hva vil "CHR" blinkende i ruten hvor antall bilder igjen på minnekortet vises, bety? På d200... Hva sier manualen? Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Forresten; det er nok CHA, ikke CHR Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Er der noen gratis måte å sjekke om en skjerm er kalibrert? (Test bilde eller noe slikt?) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Forresten; det er nok CHA, ikke CHR Hmm, syns nok det var R, men siden du er så sikker så vet du vel hva problemet er? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 que? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Enten er det bare meg, ellers er D300 temmelelig mye skarpere enn D80. Kan selvfølgelig ha noe med at LCD-skjermen er langt bedre. Ikke fått importert noe over til PC-en enda. Diggekamera! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) que? Det går trått idag ? Jurgis mener vel at du får CHA i displayet pga. brukerfeil ... Har du minnekort i kamera ? Enten er det bare meg, ellers er D300 temmelelig mye skarpere enn D80. Kan selvfølgelig ha noe med at LCD-skjermen er langt bedre. Ikke fått importert noe over til PC-en enda. Diggekamera! Vent til du se bildet på PC'en Tom Endret 1. september 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Forresten; det er nok CHA, ikke CHR Hmm, syns nok det var R, men siden du er så sikker så vet du vel hva problemet er? Jeg har skrevet min forklaring, hvis du gidder å lese den så er den lengre oppe i tråden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Når det gjelder analog utfordringen; jeg har fortsatt en halv 36bilders dias film i F100en min, så jeg setter nok ikke i min film før midten/slutten av uken.jobb 12-7 hver dag unntatt torsdag, så blir lite tid til fotografering... Muligens noen solnedganger elns så får jeg brukt opp dias filmen. Jeg fikk ikke surret meg ut i ettermiddag; like greit, så har jeg flere bilder til Photo-walking vi har i morgen. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Var nok bare LCD-skjermen som var markant bedre, ja. Importert bildene nå, men er ikke noe galt med de heller for å si det sånn. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 que? Det går trått idag ? Jurgis mener vel at du får CHA i displayet pga. brukerfeil ... Har du minnekort i kamera ? Ja, fikk det før det siste bildet var lagret på minnekortet, endte med at jeg slo av kameraet etter 2 min, da var alt borte vekk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Ja, fikk det før det siste bildet var lagret på minnekortet, endte med at jeg slo av kameraet etter 2 min, da var alt borte vekk. Da er det frem med minnekort-leser og recoveryprogram. Sjekk at ingen pinner er bøyd i kortkontakten. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Var nok bare LCD-skjermen som var markant bedre, ja. Importert bildene nå, men er ikke noe galt med de heller for å si det sånn. Nå er ikke D80 kjent for å være noe drit den heller. Måtte levere inn 30D-en på service i dag. Når jeg prøver å slå på den interne blitsen, så kom det bare noen klikkelyder før en error 5 tittet frem og sa "hei". Hver gang ... Selv Canon trenger 3-4 uker nå om dagen - bummer Enda godt det er analog uke Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Nei, D80-en er langt fra noe dritt, og skal helt klart beholdes. Men blir naturligvis ingen tvil om hvilket som blir hovedkamera. Her er et bilde tatt for halvannen time siden, under en liten (tvangs)testshoot med hunden min. Og bombe, det er vidvinkel @ 18mm! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Ja, fikk det før det siste bildet var lagret på minnekortet, endte med at jeg slo av kameraet etter 2 min, da var alt borte vekk. Da er det frem med minnekort-leser og recoveryprogram. Sjekk at ingen pinner er bøyd i kortkontakten. Tom Ja, for jeg har jo tatt masse seriøse bilder i det siste, og sjangsen for at mine siste 500 bilder er tatt med 24-70mm'ern av pokalene på rommet mitt er høyst utenkelig Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Korleis lage slike bidler? http://farm4.static.flickr.com/3015/255116...4c6c69f.jpg?v=0 Henta fra Ruslebiffens Flickr... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå