Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste kamera snurrer filmen helt tilbake inn i filmspolen, og da må du enten ha spesialutstyr for å få fisket den frem igjen, eller gå til en fotoforhandler med lab for analogt utstyr i butikken. Da kan man få den frem uten å måtte åpne spolen.

 

Hvis du da vet hvor mange bilder du har tatt, så er det teoretisk mulig å ta det antall bilder med kameraet på manuelt, blender på største tall og lukkertiden på det aller korteste og med linselokket på objektivet (helst i et helt mørkt rom). Ta et par bilder over det telleren sto på da du spolte filmen tilbake, bare for å være sikker. Det er nok minimal sjanse for å få falskt lys på filmen om du følger den fremgangsmåten, men jeg tar intet ansvar :)

Ikke at jeg egentlig skjønte metoden helt (er litt treg/sliten for øyeblikket), men det er snakk om Minoltaen til den analoge utfodringen, så det er ikke noen manuelle instillinger.

 

Har altså ikke tatt noen bilder i det hele tatt med den filmen jeg vil ha ut heller.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Nå driver jeg med tricking og turning. Samt at jeg drev med parkour og freerunning. Kjenner jo de fleste som driver med det i norge. Jeg har en del kompiser som flipper fra høyder. I forrige uke skulle en kompis sideflippe fra en høyde på 6meter. Han glei og landa på ryggen etter det jeg hørte. Det er ikke bra og hoppe fra høyder ved mindre du er trent opp til det. Selv da er det skadelig ved mindre du ikke har riktig rullle teknikk. Så jeg ville advart han og sagt at han bør slutte å hoppe fra høyder høyere enn han selv. Ser også på det første bildet at han lander helt feil før an går ikk i rulla. Så jeg skal love deg at belastningsskader er ti ganger værre enn å knekke noe.

 

Ble litt langt det her.

Lenke til kommentar
Jeg gikk for Extreme III ;D Gidder ikke betale hundreds of kroners for noen mb/s raskere kort..

 

Forresten, er FF egentlig nødvendig? Bortsett fra bildekvalitet og fullformatsbrikke, hva skiller egentlig en 5D (mk. II) fra en 30D/40D?

for å utnytte 6.5 mb i sekundet så må du ha verson 4.

Lenke til kommentar
Jeg gikk for Extreme III ;D Gidder ikke betale hundreds of kroners for noen mb/s raskere kort..

 

Forresten, er FF egentlig nødvendig? Bortsett fra bildekvalitet og fullformatsbrikke, hva skiller egentlig en 5D (mk. II) fra en 30D/40D?

for å utnytte 6.5 mb i sekundet så må du ha verson 4.

Jasså? Extreme III sier i hvertfall 30mb/s? Noe jeg har misforstått?

 

Bedre ISO-ytelse og bedre dynamisk omfang. Større søker naturligvis. That's it...

Er det verdt 20k? Neppe.. Hva er dynamisk omfang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...